SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TV Republika i stacja Karnowskich zarobiły 6 mln zł z reklam Funduszu Sprawiedliwości. Dla Polsatu więcej niż dla TVP

Przez kilka lat resort sprawiedliwości w ramach bezpośrednich umów z nadawcami przeznaczył 5,8 mln zł na działania reklamujące Fundusz Sprawiedliwości w TV Republika i Telewizji wPolsce. Do spółek Plsatu trafiło 1,2 mln zł więcej niż do Telewizji Polskiej.

Jacek Karnowski w Telewizji wPolsce.plJacek Karnowski w Telewizji wPolsce.pl

Według wykazu umów, które resort sprawiedliwości przekazał TVN24, Telewizja wPolsce, należąca do Fratrii, wydającej też m.in. „Sieci” i wPolityce.pl, na emisji reklam Funduszu Sprawiedliwości zarobiła 3,7 mln zł. Tylko w 2019 roku zapłacono jej za to 2,8 mln zł. Rok później dostała prawie 500 tys. zł, a w ub.r. - niemal 400 tys. zł. 

W lutym 2019 roku ruszyła kampania informacyjna Funduszu pod hasłem „Pomagamy sprawiedliwie”. W kolejnych latach regularnie prowadzono podobne akcje. W 2019 roku odbyły się wybory do polskiego i europejskiego parlamentarne, rok później - prezydenckie, a jesienią ub.r. - kolejne wybory do Sejmu i Senatu.

Prawie połowę mniej za reklamy Funduszu Sprawiedliwości niż Telewizji wPolsce zapłacono Telewizji Republika. Resort kierowany wówczas przez Zbigniewa Ziobrę podpisywał z nią umowy w każdym roku od 2019 do 2023. Ich kwoty wynosiły od prawie 50 tys. do 430 tys. zł.

CZYTAJ TEŻ: Kontrola w Fundusz Sprawiedliwości. Zablokowano pieniądze dla TV Trwam i fundacji dziennikarzy „Do Rzeczy”

Z Telewizją Polsat i Polsat Media w latach 2021-23 podpisano pięć umów na łączną kwotę 3,2 mln zł. Polsat Media jako broker reklamowy oprócz stacji Polsatu obsługuje kilkadziesiąt kanałów należących do mniejszych nadawców, także TV Republikę i Telewizję wPolsce.

Fundusz Sprawiedliwości reklamowany także w TV Trwam i u narodowców

Reklamy Funduszu Sprawiedliwości w Telewizji Polskiej kosztowały ponad 2 mln zł. W ub.r. podpisano dwie umowy, a w ub.r. - pięć umów z centralą TVP, a także dodatkowe umowy z jej oddziałami regionalnymi.

Fundacji Lux Veritatis, nadawcy Telewizji Trwam, zapłacono prawie 400 tys. zł za 126 emisji 30-sekundowego spotu oraz dwóch odcinków programu (premierowo i po jednej powtórce), a niemal 200 tys. zł za 125 emisji spotu „Przemoc domowa”. Z kolei od czerwca do listopada ub.r. Telewizja Media Narodowe za reklamy Funduszu Sprawiedliwości zarobiła 200 tys. zł.

CZYTAJ TEŻ: O. Rydzyk znów prosi o wsparcie jego mediów. Wylicza miesięczne wydatki

To kwoty jedynie w ramach umów podpisywanych bezpośrednio z nadawcami telewizyjnymi i brokerem należącym do Polsatu. Kampanie reklamowe prowadzono też za pośrednictwem agencji mediowych.

Dołącz do dyskusji: TV Republika i stacja Karnowskich zarobiły 6 mln zł z reklam Funduszu Sprawiedliwości. Dla Polsatu więcej niż dla TVP

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lol
Teraz jest nagonka , nawet tu, na tym portalu , na prawicowe media . Napiszcie coś ciekawego, o lewicowych i liberalnych mediach , wielu chętnie , poczyta.
odpowiedź
User
el salvador
Obiektywny Polsat, he he śmiechu warte.
odpowiedź
User
zalosne
przed chwilą obejrzałam w Polsacie Wydarzenia które nie są obiektywne. Nie powiedzieli ze kodziarstwo obrażalo Kaczynskiego w rocznice katastrofy smoleńskiej tylko ze Kaczyński zerwał baner. Jesteście Polsatvnbis.
odpowiedź