TVN wprowadza na polski rynek kanał lifestylowy HGTV z portfolio Scrippsa
Na początku stycznia 2017 roku Grupa TVN wprowadzi do Polski kanał HGTV o wnętrzarstwie i ogrodnictwie, należący do Scripps Networks Interactive, właściciela TVN. Stacja pojawi się na polskim rynku w wyniku przekształcenia obecnie dostępnego kanału TVN Meteo Active - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
O planach Grupy TVN portal Wirtualnemedia.pl informował już w lipcu br. Kanał lifestylowy HGTV należy do amerykańskiego koncernu Scripps Networks Interactive, który jest właścicielem TVN. W Stanach Zjednoczonych HGTV jest jednym z najpopularniejszych płatnych kanałów telewizyjnych skierowanych do kobiet. Nazwa stanowi skrót od Home & Garden TV.
Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, HGTV w Polsce wystartuje na początku stycznia br. Stacja pojawi się na polskim rynku w wyniku przekształcenia obecnie dostępnego kanału TVN Meteo Active. Joanna Górska, szefowa zespołu PR Grupy TVN, potwierdza portalowi Wirtualnemedia.pl, że nadawca złożył już wniosek do KKRiT o zmiany w koncesji.
Rozpoczęliśmy też prace nad propozycjami programowymi. Szczegóły podamy w październiku podczas konferencji PIKE - wyjaśnia nam Joanna Górska.
Oferta kanału skierowana będzie przede wszystkim do mieszkańców dużych miast, którzy traktują swój dom jako miejsce do pracy, zabawy i relaksu. W ramówce HGTV pojawią się zagraniczne formaty poświęcone remontowaniu i urządzaniu wnętrz, a także majsterkowaniu. Ta kategoria programowa ma stanowić dużą część ramówki HGTV. Pojawią się również programy o ogrodnictwie.
Nadawca pracuje także nad lokalnymi produkcjami, w których wystąpią polscy eksperci i bohaterowie, opowiadający o swoich wnętrzach i ogrodach. Jedną z głównych prowadzących będzie Dorota Szelągowska. Widzowie TVN i TVN Style znają ją z prowadzenia programów „Dorota was urządzi”, „Polowanie na kuchnie” i „Polowanie na mieszkanie” (dwa ostatnie to polskie wersje formatów Scripps „Kitchen Crashers” i „House Crashers”).
Dorota Szelągowska, fot. TVN
Cieszę się, że TVN poszerza swoją ofertę kanałów o najpopularniejszą stację lifestylową z portfolio SNI. Widzowie znajdą tam mnóstwo użytecznych porad i inspiracji. Wszyscy chcemy, aby nasza przestrzeń była ładniejsza i bardziej funkcjonalna. HGTV to nie tylko telewizja poradnikowa, nie zabraknie w niej dobrej rozrywki - mówi Maciej Maciejowski, dyrektor pionu rozwoju biznesu i nowych mediów w TVN.
Kanał TVN Meteo Active wystartował 16 kwietnia 2015 roku i zastąpił istniejący od 2003 roku TVN Meteo. Na antenie dalej emitowane są aktualne prognozy pogody dla Polski, Europy i świata oraz popularny cykl poradnikowy Mai Popielarskiej „Maja w ogrodzie”. Ramówkę rozszerzono jednak o magazyny poświęcone zdrowemu żywieniu i aktywnemu spędzaniu czasu.
Warto dodać, że rok temu, startując w konkursie na kanał lifestylowy na MUX-8, Scripps proponował stację Dom i Styl TV. Nadawca uruchomił wówczas stronę internetową dla tego projektu distv.pl oraz podpisał listy intencyjne z czołowymi polskimi producentami w sprawie produkcji kontentu.
Dołącz do dyskusji: TVN wprowadza na polski rynek kanał lifestylowy HGTV z portfolio Scrippsa