TVN z najciekawszą ofertą wideo na żądanie, internautom brakuje programów National Geographic
TVN jest stacją z najciekawszą ofertą programów dostępnych w internecie, polskim widzom w sieci brakuje programów National Geographic, a gdyby mogli kupować dostęp do oferty pojedynczych stacji na żądanie blisko 60 proc. z nich zdecydowałoby się na HBO - wynika z badania domu mediowego MEC.
Na TVN, jako stację, która ma najciekawszą ofertę programów dostępnych online, wskazało 27 proc. polskich internautów. TVN aż o 10 pkt proc. wyprzedził kolejny w rankingu Polsat, za którym plasują się największe kanały Telewizji Polskiej. Piąty jest satelitarny kanał TVN24 z 11 proc. głosów.
Ipla, czyli serwis i aplikacja grupy Polsat wypada lepiej niż należący do TVN Player.pl w rankingu ulubionych serwisów wskazywanych przez internautów. Przyczyną tego może być siła marki Ipla, jak i fakt, że część widzów nie wiąże bezpośrednio TVN i Polsatu z markami serwisów VOD. Z badania wynika, że np. zarówno wśród widzów uważających TVN, jak i Polsatu za ulubione stacje najwyżej ocenianym serwisem VOD z dłuższymi treści wideo jest właśnie Ipla.
Poza YouTube, wskazywanym jako główny serwis wideo na żądanie, z którego korzystają widzowie wszystkich kanałów, w rankingach internautów wybijają się Ipla, VOD.pl, Player, czy zalukaj, osiągające jednak różne wyniki w zależności od deklarowanych sympatii telewizyjnych. Fani TLC najczęściej odwiedzają Player.pl, który prowadzi przed Iplą i Zalukaj. Odwrotną kolejność przybiera ten ranking w przypadku widzów AXN (Ipla, Zalukaj, VOD.pl). Miłośnicy BBC z kolei na pierwszym miejscu wymieniają Iplę, a dalej - VOD.pl i Zalukaj.
W MEC VideoTrack sprawdzono też jakie stacje według widzów mają ciekawe programy telewizyjne, a nie można ich - zdaniem widzów - znaleźć w żadnym serwisie VOD. Ranking kanałów pożądanych online otwiera National Geographic Channel, który wskazało 18,9 proc. respondentów, W pierwszej szóstce - poza nim - znajdują się też dwa inne kanały dokumentalne Discovery oraz History. To oznacza, że internauci dostrzegają nieobecność w sieci oferty innej niż filmowo-serialowa i być może pokazuje potencjał rozwoju treści dokumentalnych, przyrodniczych czy popularno-naukowych na platformach wideo.
Badani przez MEC oceniali też potencjał oferty zakupu dostępu do pojedynczych stacji w sieci oraz oglądania jej programów np. w serwisie na życzenie. Blisko połowa wyraża zainteresowanie takim rozwiązaniem, zaledwie 18 proc. badanych twierdzi, że nie byłoby dla nich atrakcyjne.
Zapytani o konkretne stacje, do jakich wykupiliby dostęp w takim systemie, internauci wymieniali przede wszystkim HBO (aż 58 proc. badanych), Canal + (32,9 proc.) i National Geographic (26,6 proc.). W rankingu wysoko plasują się też: Discovery, Canal + Sport, BBC, Polsat Film, Ale Kino+ czy Kino Polska.
Badanie MEC VideoTrack zrealizowano metodą CAWI na grupie 2003 internautów na przełomie lutego i marca 2015 r.
Dołącz do dyskusji: TVN z najciekawszą ofertą wideo na żądanie, internautom brakuje programów National Geographic