TVN zbroi się na jesień. „Mocna ramówka”
TVN liczy, że w drugiej połowie roku jej przychody z reklamy będą rosnąć szybciej niż rynek reklamowy. Stacja intensywnie pracuje nad ofertą programową na jesień. - Jesienna ramówka będzie mocna - zapowiada prezes TVN.
Przychody reklamowe TVN w I kwartale br. wyniosły 265 mln zł i były o 2,5 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wzrost ten był jednak niższy od całego rynku reklamy telewizyjnej, który podszedł do góry o 4,8 proc. Było to zgodne z prognozowanym przez TVN średnim jednocyfrowym wzrostem.
- W pierwszym kwartale byliśmy słabsi niż rynek głównie ze względu na igrzyska olimpijskie w Soczi. Drugi kwartał również nie będzie łatwy, bowiem będą mistrzostwa świata w Brazylii - powiedział na konferencji Markus Tellenbach, prezes TVN. Powodem słabszych wyników w I kwartale br. był także rozwój nowych kanałów w naziemnej telewizji cyfrowej, które latem ub.r. otrzymały pełny zasięg ogólnopolski. Jak podkreślał Tellenbach, spółka dokładnie przeanalizowała ich ofertę programową i wyciągnęła z niej wnioski.
Teraz TVN zapowiada, że oczekuje, że lepsza dla stacji będzie druga połowa roku. - Liczę że będziemy rosnąć szybciej niż rynek. Wierzę, że zapewni nam to nasza jesienna ramówka, która będzie mocna - mówił prezes TVN.
Nadawca intensywnie pracuje nad ofertą programową, którą pokaże po wakacjach. - Będziemy wspierać nasz główny kanał i stacje tematyczne adekwatnymi inwestycjami w programming - poinformował Tellenbach. Dopytywany, czy wydatki na program będą wyższe niż dotąd, odpowiedział tylko, że będą one na poziomie niezbędnym do obrony rynkowej pozycji TVN i najwyższego na rynku power ratio (stosunek udziału w rynku reklamy do udziału w oglądalności - przyp.). - Spodziewać się można kreatywnych inicjatyw i świeżych programów - zapowiedział.
>>> TVP1 liderem oglądalności w I kwartale, w dół TVN
Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że stacja pracuje nad projektami programów rozrywkowych czy z gatunku reality-show. W planach jest nowy serial scripted-docu „Szkoła” (poprzedni tytuł roboczy to „Nauczyciele”, dowiedz się więcej) oraz nowy serial cotygodniowy na miejsce „Samej słodyczy”, być może będzie to produkcja kryminalna (więcej na miejsce).
Poza tym, jak już informowaliśmy, widzowie TVN liczyć mogą jesienią na kolejne serie takich programów jak „Mam talent!” (dowiedz się więcej), „MasterChef”, „Perfekcyjna pani domu” czy „Kobieta na krańcu świata” oraz seriali „Prawo Agaty” (więcej na ten temat) i „Lekarze”.
Dołącz do dyskusji: TVN zbroi się na jesień. „Mocna ramówka”