TVN24 na czele stacji informacyjnych w maju, goni go TVP Info. News 24 z zerowym udziałem
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w maju br. było TVN24, ale tuż za nim po sporym wzroście znalazło się TVP Info. Największym wzrostem pochwalić się mogła zaś nowa stacja Wydarzenia24, która względem Superstacji zanotowała wzrost o 1525 proc. Zerowy udział zanotowała nowa stacja News24 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy udział TVN24 w maju 2022 roku wyniósł 5,45 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 15,71 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 5,35 proc. (po wzroście o 40,79 proc.). Podium uzupełnia Polsat News. W maju br. kanał miał 1,98 proc. udziału, po wzroście względem maja 2021 roku o 6,45 proc.
Czwarte miejsce zajął kanał TVP3, którego udział wyniósł 0,83 proc. (w dół o 17 proc.).
Piąte miejsce zajął nowy kanał Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. To stacja o charakterze informacyjnym, która zastąpiła Superstację. Flagową pozycją kanału jest nadawany co pół godziny program „Wydarzenia”.
Średni rynkowy udział kanału Wydarzenia24 w maju br. wyniósł 0,65 proc. Stacja względem nadawanej w maju ub.r. Superstacji zanotowała wzrost o 1525 proc. (największy w zestawieniu) i awans w rankingu o trzy lokaty.
Dziesiąta w zestawieniu była stacja Biznes24. Jej wynik spadł najbardziej w zestawieniu - teoretycznie o 100 proc. do 0,00 proc. udziału.
Tylko 58 widzów News24
Ostatnie miejsce zajął nowy kanał News24 (uruchomiony przez Astro), który nadaje od marca br. Stację w maju br. śledziło średnio zaledwie 58 widzów.
Największy udział (6,18 proc.) wśród grup kanałów newsowych w maju br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 28,75 proc. Stacje wyprzedziły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział zwiększył się o 17,88 proc. do 6 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).
Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 26 proc.
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w maju 2022 roku wyniósł 15,08 proc. Było to o 25,98 proc. więcej niż w maju 2021 roku.
TVN24 na czele również w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w maju 2022 roku utrzymało się TVN24 z wynikiem 3,27 proc., po wzroście o 15,14 proc.
Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 2,38 proc. udziału, po wzroście o 56,58 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,51 proc. (spadek o 0,66 proc.). Stacja w maju ub.r. była druga (ex aequo z TVP Info).
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,62 proc. udziału, po wzroście o 18,30 proc.
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 8,61 proc. udziału w rynku, po wzroście o 30,06 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 na czele stacji informacyjnych w maju, goni go TVP Info. News 24 z zerowym udziałem