TVP ABC liderem kanałów dziecięcych w 2016 roku. Nickelodeon na czele w grupie 4-12
Liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych w grupie wiekowej 4-12 w ub.r. był Nickelodeon. Drugie miejsce zajęło TVP ABC, które jednak było zdecydowanym liderem w 4+. - To dla nas duża satysfakcja, ale też ogromne wyzwanie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Justyna Karnowska, szefowa TVP ABC.
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w 2016 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem 2015 roku zwiększył się o 3,82 proc. i wyniósł 10,87 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców.
Na drugim miejscu uplasował się TVN, którego udział wzrósł o 3,05 proc. i wyniósł 9,45 proc.
Podium uzupełnia Nickelodeon, zyskujący 7,99 proc. do 7,03 proc. Jest to najwyżej sklasyfikowany w zestawieniu kanał dziecięcy.
Oczko niżej znalazł się dynamicznie rozwijający kanał TVP ABC, który rok wcześniej był szósty. Jego udział wzrósł o 30,19 proc. do 6,21 proc.
- Bardzo nas cieszy spektakularny wzrost oglądalności TVP ABC. To dla nas duża satysfakcja, ale też ogromne wyzwanie. Naszym celem i jednocześnie mottem pozostaje edukacja przez zabawę. - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Justyna Karnowska, szefowa kanału TVP ABC. - Ostatnie miesiące pokazały prawdziwy potencjał naszego kanału. Wprowadzone zmiany, w wielu obszarach bardzo głębokie, przyniosły szybki, ale jednocześnie trwały wzrost wyników. Sprawdzone i rozwijające się produkcje zostały doinwestowane, jednocześnie zrezygnowaliśmy z form jednoznacznie anachronicznych, odstających jakościowo od standardów - dodaje.
Pierwszą piątkę uzupełnia Puls 2, który spadł z lokaty czwartej. Kanał ten zanotował jednak wzrost udziału o 13,40 proc. do 6,01 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,35 proc. udziału; w dół o 14,37 proc.) i Nick Jr (3,92 proc. udziału; wzrost o 60 proc. - największy wśród wszystkich kanałów dziecięcych).
Z kolei największy spadek odnotował TeleTOON+, który w zestawieniu znalazł się na 25. miejscu - najniższym spośród wszystkich kanałów dziecięcych dostępnych na polskim rynku telewizyjnym. W zeszłym roku wynik tego kanału zmniejszył się o 28,72 proc. do 0,67 proc. udziału.
Stacja |
Wszyscy 4-12 |
Dynamika |
|
2015 |
2016 |
||
SHR % |
SHR % |
% |
|
Polsat |
10,47% |
10,87% |
3,82% |
TVN |
9,17% |
9,45% |
3,05% |
Nickelodeon |
6,51% |
7,03% |
7,99% |
TVP ABC |
4,77% |
6,21% |
30,19% |
Puls 2 |
5,30% |
6,01% |
13,40% |
Cartoon Network |
5,08% |
4,35% |
-14,37% |
Nick Jr |
2,45% |
3,92% |
60,00% |
TV4 |
3,72% |
3,61% |
-2,96% |
TVP1 |
4,20% |
3,50% |
-16,67% |
TVP2 |
3,82% |
3,40% |
-10,99% |
Disney Junior |
3,85% |
3,25% |
-15,58% |
MiniMini+ |
2,69% |
2,74% |
1,86% |
Puls |
3,19% |
2,51% |
-21,32% |
Disney XD |
2,26% |
1,99% |
-11,95% |
TVN7 |
1,89% |
1,98% |
4,76% |
Disney Channel |
2,60% |
1,89% |
-27,31% |
Nickelodeon HD |
1,65% |
1,69% |
2,42% |
Boomerang |
2,07% |
1,57% |
-24,15% |
TV6 |
1,19% |
1,25% |
5,04% |
TTV |
1,04% |
1,24% |
19,23% |
BBC CBeebies |
1,29% |
1,18% |
-8,53% |
Polsat JimJam |
0,74% |
1,15% |
55,41% |
Polo TV |
1,20% |
1,12% |
-6,67% |
Polsat 2 |
0,99% |
1,08% |
9,09% |
teleTOON+ |
0,94% |
0,67% |
-28,72% |
Polsat Film |
0,50% |
0,51% |
2,00% |
TVP Seriale |
0,50% |
0,51% |
2,00% |
Stopklatka |
0,44% |
0,48% |
9,09% |
Eska TV |
0,70% |
0,46% |
-34,29% |
TVN Style |
0,49% |
0,46% |
-6,12% |
TVP Info |
0,52% |
0,46% |
-11,54% |
ATM Rozrywka |
0,44% |
0,45% |
2,27% |
TVN24 |
0,48% |
0,45% |
-6,25% |
Fokus TV |
0,33% |
0,44% |
33,33% |
Polsat Play |
0,45% |
0,44% |
-2,22% |
TVP Rozrywka |
0,43% |
0,40% |
-6,98% |
TVN Turbo |
0,40% |
0,39% |
-2,50% |
Discovery Channel |
0,31% |
0,38% |
22,58% |
Polsat News |
0,30% |
0,33% |
10,00% |
Super Polsat |
0,36% |
0,29% |
-19,44% |
Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj zdecydowanym liderem w 2016 roku była stacja TVP ABC, która awansowała z miejsca drugiego. Jej średni udział wyniósł 0,92 proc. Zwiększył się on o 31,43 proc. (drugi największy wzrost w zestawieniu).
- Pokazaliśmy, że TVP ABC ma ogromny potencjał produkując własne audycje nowocześnie, mądrze, zachowując wysokie walory edukacyjne. - komentuje nam Karnowska. - Mamy w planach nowe atrakcyjne produkcje, np. powrót teatru telewizji dla dzieci w zupełnie nowej odsłonie. Jesteśmy w trakcie zakupu kolejnych animacji zagranicznych oraz propozycji polskich twórców - zdradza plany na przyszłość TVP ABC szefowa tego kanału.
Na drugą pozycję spadł Nickelodeon, którego udział w analizowanym okresie jednak poszedł do góry o 2,70 proc. do 0,76 proc.
Podium uzupełnia Disney Junior, którego wynik w zeszłym roku zmniejszył się o 9,43 proc. i uplasował się na poziomie 0,48 proc. Przed rokiem stacja ta była czwarta.
Najwięcej w tym ujęciu zyskał Polsat JimJam - było to 42,86 proc. do 0,20 proc. Liderem spadków też był tutaj TeleTOON+ (w dół o 27,27 proc. do 0,08 proc.).
Stacja |
Wszyscy 4+ |
Dynamika |
|
2015 |
2016 |
||
SHR % |
SHR % |
% |
|
TVP ABC |
0,70% |
0,92% |
31,43% |
Nickelodeon |
0,74% |
0,76% |
2,70% |
Disney Junior |
0,53% |
0,48% |
-9,43% |
Cartoon Network |
0,56% |
0,45% |
-19,64% |
Nick Jr |
0,33% |
0,41% |
24,24% |
MiniMini+ |
0,37% |
0,38% |
2,70% |
Disney Channel |
0,33% |
0,27% |
-18,18% |
Disney XD |
0,25% |
0,22% |
-12,00% |
Polsat JimJam |
0,14% |
0,20% |
42,86% |
Boomerang |
0,24% |
0,19% |
-20,83% |
Nickelodeon HD |
0,21% |
0,19% |
-9,52% |
BBC CBeebies |
0,18% |
0,16% |
-11,11% |
teleTOON+ |
0,11% |
0,08% |
-27,27% |
W grudniu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych w grupie 4+ był Nickelodeon - jego udział zwiększył się o 29,43 proc. do 7,52 proc. Z kolei wśród dzieci w grupie od 4 do 12 lat najchętniej oglądane było TVP ABC - wzrost o 36 proc. do 1,02 proc. udziału.
Stacja |
Wszyscy 4-12 |
Dynamika |
|
grudzień 2015 |
grudzień 2016 |
||
SHR % |
SHR % |
% |
|
Polsat |
11,76% |
11,87% |
0,94% |
TVN |
9,68% |
9,63% |
-0,52% |
Nickelodeon |
5,81% |
7,52% |
29,43% |
TVP ABC |
4,30% |
6,53% |
51,86% |
Puls 2 |
5,54% |
6,27% |
13,18% |
TVP1 |
4,38% |
3,91% |
-10,73% |
TV4 |
4,23% |
3,74% |
-11,58% |
TVP2 |
4,28% |
3,67% |
-14,25% |
Cartoon Network |
5,26% |
3,53% |
-32,89% |
Disney Junior |
2,86% |
3,14% |
9,79% |
Nick Jr |
2,78% |
3,07% |
10,43% |
MiniMini+ |
1,92% |
2,60% |
35,42% |
Puls |
3,25% |
2,55% |
-21,54% |
TVN7 |
2,23% |
2,38% |
6,73% |
Nickelodeon HD |
1,26% |
1,78% |
41,27% |
Disney Channel |
1,77% |
1,48% |
-16,38% |
Boomerang |
1,66% |
1,41% |
-15,06% |
TTV |
1,31% |
1,32% |
0,76% |
Polsat JimJam |
0,68% |
1,27% |
86,76% |
TV6 |
1,27% |
1,24% |
-2,36% |
Polo TV |
1,56% |
1,15% |
-26,28% |
Disney XD |
2,01% |
1,02% |
-49,25% |
Polsat 2 |
1,08% |
1,01% |
-6,48% |
Polsat Film |
0,74% |
0,75% |
1,35% |
BBC CBeebies |
0,97% |
0,66% |
-31,96% |
Stopklatka |
0,51% |
0,65% |
27,45% |
teleTOON+ |
0,58% |
0,50% |
-13,79% |
ATM Rozrywka |
0,48% |
0,50% |
4,17% |
TVN24 |
0,52% |
0,49% |
-5,77% |
Fokus TV |
0,35% |
0,48% |
37,14% |
Polsat Play |
0,47% |
0,45% |
-4,26% |
8TV |
- |
0,43% |
- |
TVP Seriale |
0,48% |
0,41% |
-14,58% |
TVN Style |
0,47% |
0,41% |
-12,77% |
TVP Info |
0,49% |
0,40% |
-18,37% |
Polsat News |
0,25% |
0,40% |
60,00% |
TVN Turbo |
0,39% |
0,38% |
-2,56% |
TVP Rozrywka |
0,61% |
0,29% |
-52,46% |
Polsat Cafe |
0,21% |
0,29% |
38,10% |
TVP HD |
0,30% |
0,28% |
-6,67% |
Wirtualnemedia.pl |
|||
Stacja |
Wszyscy 4+ |
Dynamika |
|
grudzień 2015 |
grudzień 2016 |
||
SHR % |
SHR % |
% |
|
TVP ABC |
0,75% |
1,02% |
36,00% |
Nickelodeon |
0,67% |
0,76% |
13,43% |
Disney Junior |
0,46% |
0,43% |
-6,52% |
Nick Jr |
0,35% |
0,36% |
2,86% |
Cartoon Network |
0,57% |
0,35% |
-38,60% |
MiniMini+ |
0,34% |
0,35% |
2,94% |
Disney Channel |
0,24% |
0,22% |
-8,33% |
Nickelodeon HD |
0,15% |
0,20% |
33,33% |
Polsat JimJam |
0,18% |
0,20% |
11,11% |
Boomerang |
0,20% |
0,17% |
-15,00% |
Disney XD |
0,22% |
0,12% |
-45,45% |
BBC CBeebies |
0,13% |
0,09% |
-30,77% |
teleTOON+ |
0,07% |
0,06% |
-14,29% |
Dołącz do dyskusji: TVP ABC liderem kanałów dziecięcych w 2016 roku. Nickelodeon na czele w grupie 4-12