SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP ABC liderem kanałów dziecięcych w 2016 roku. Nickelodeon na czele w grupie 4-12

Liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych w grupie wiekowej 4-12 w ub.r. był Nickelodeon. Drugie miejsce zajęło TVP ABC, które jednak było zdecydowanym liderem w 4+. - To dla nas duża satysfakcja, ale też ogromne wyzwanie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Justyna Karnowska, szefowa TVP ABC.

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w 2016 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem 2015 roku zwiększył się o 3,82 proc. i wyniósł 10,87 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców.

Na drugim miejscu uplasował się TVN, którego udział wzrósł o 3,05 proc. i wyniósł 9,45 proc.

Podium uzupełnia Nickelodeon, zyskujący 7,99 proc. do 7,03 proc. Jest to najwyżej sklasyfikowany w zestawieniu kanał dziecięcy.

Oczko niżej znalazł się dynamicznie rozwijający kanał TVP ABC, który rok wcześniej był szósty. Jego udział wzrósł o 30,19 proc. do 6,21 proc.

- Bardzo nas cieszy spektakularny wzrost oglądalności TVP ABC. To dla nas duża satysfakcja, ale też ogromne wyzwanie. Naszym celem i jednocześnie mottem pozostaje edukacja przez zabawę. - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Justyna Karnowska, szefowa kanału TVP ABC. - Ostatnie miesiące pokazały prawdziwy potencjał naszego kanału. Wprowadzone zmiany, w wielu obszarach bardzo głębokie, przyniosły szybki, ale jednocześnie trwały wzrost wyników. Sprawdzone i rozwijające się produkcje zostały doinwestowane, jednocześnie zrezygnowaliśmy z form jednoznacznie anachronicznych, odstających jakościowo od standardów - dodaje.

Pierwszą piątkę uzupełnia Puls 2, który spadł z lokaty czwartej. Kanał ten zanotował jednak wzrost udziału o 13,40 proc. do 6,01 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,35 proc. udziału; w dół o 14,37 proc.) i Nick Jr (3,92 proc. udziału; wzrost o 60 proc. - największy wśród wszystkich kanałów dziecięcych).

Z kolei największy spadek odnotował TeleTOON+, który w zestawieniu znalazł się na 25. miejscu - najniższym spośród wszystkich kanałów dziecięcych dostępnych na polskim rynku telewizyjnym. W zeszłym roku wynik tego kanału zmniejszył się o 28,72 proc. do 0,67 proc. udziału.
 

Stacja

Wszyscy 4-12

Dynamika

2015

2016

SHR %

SHR %

%

Polsat

10,47%

10,87%

3,82%

TVN

9,17%

9,45%

3,05%

Nickelodeon

6,51%

7,03%

7,99%

TVP ABC

4,77%

6,21%

30,19%

Puls 2

5,30%

6,01%

13,40%

Cartoon Network

5,08%

4,35%

-14,37%

Nick Jr

2,45%

3,92%

60,00%

TV4

3,72%

3,61%

-2,96%

TVP1

4,20%

3,50%

-16,67%

TVP2

3,82%

3,40%

-10,99%

Disney Junior

3,85%

3,25%

-15,58%

MiniMini+

2,69%

2,74%

1,86%

Puls

3,19%

2,51%

-21,32%

Disney XD

2,26%

1,99%

-11,95%

TVN7

1,89%

1,98%

4,76%

Disney Channel

2,60%

1,89%

-27,31%

Nickelodeon HD

1,65%

1,69%

2,42%

Boomerang

2,07%

1,57%

-24,15%

TV6

1,19%

1,25%

5,04%

TTV

1,04%

1,24%

19,23%

BBC CBeebies

1,29%

1,18%

-8,53%

Polsat JimJam

0,74%

1,15%

55,41%

Polo TV

1,20%

1,12%

-6,67%

Polsat 2

0,99%

1,08%

9,09%

teleTOON+

0,94%

0,67%

-28,72%

Polsat Film

0,50%

0,51%

2,00%

TVP Seriale

0,50%

0,51%

2,00%

Stopklatka

0,44%

0,48%

9,09%

Eska TV

0,70%

0,46%

-34,29%

TVN Style

0,49%

0,46%

-6,12%

TVP Info

0,52%

0,46%

-11,54%

ATM Rozrywka

0,44%

0,45%

2,27%

TVN24

0,48%

0,45%

-6,25%

Fokus TV

0,33%

0,44%

33,33%

Polsat Play

0,45%

0,44%

-2,22%

TVP Rozrywka

0,43%

0,40%

-6,98%

TVN Turbo

0,40%

0,39%

-2,50%

Discovery Channel

0,31%

0,38%

22,58%

Polsat News

0,30%

0,33%

10,00%

Super Polsat

0,36%

0,29%

-19,44%

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj zdecydowanym liderem w 2016 roku była stacja TVP ABC, która awansowała z miejsca drugiego. Jej średni udział wyniósł 0,92 proc. Zwiększył się on o 31,43 proc. (drugi największy wzrost w zestawieniu).

- Pokazaliśmy, że TVP ABC ma ogromny potencjał produkując własne audycje nowocześnie, mądrze, zachowując wysokie walory edukacyjne. - komentuje nam Karnowska. - Mamy w planach nowe atrakcyjne produkcje, np. powrót teatru telewizji dla dzieci w zupełnie nowej odsłonie. Jesteśmy w trakcie zakupu kolejnych animacji zagranicznych oraz propozycji polskich twórców - zdradza plany na przyszłość TVP ABC szefowa tego kanału.

Na drugą pozycję spadł Nickelodeon, którego udział w analizowanym okresie jednak poszedł do góry o 2,70 proc. do 0,76 proc.

Podium uzupełnia Disney Junior, którego wynik w zeszłym roku zmniejszył się o 9,43 proc. i uplasował się na poziomie 0,48 proc. Przed rokiem stacja ta była czwarta.

Najwięcej w tym ujęciu zyskał Polsat JimJam - było to 42,86 proc. do 0,20 proc. Liderem spadków też był tutaj TeleTOON+ (w dół o 27,27 proc. do 0,08 proc.).

Stacja

Wszyscy 4+

Dynamika

2015

2016

SHR %

SHR %

%

TVP ABC

0,70%

0,92%

31,43%

Nickelodeon

0,74%

0,76%

2,70%

Disney Junior

0,53%

0,48%

-9,43%

Cartoon Network

0,56%

0,45%

-19,64%

Nick Jr

0,33%

0,41%

24,24%

MiniMini+

0,37%

0,38%

2,70%

Disney Channel

0,33%

0,27%

-18,18%

Disney XD

0,25%

0,22%

-12,00%

Polsat JimJam

0,14%

0,20%

42,86%

Boomerang

0,24%

0,19%

-20,83%

Nickelodeon HD

0,21%

0,19%

-9,52%

BBC CBeebies

0,18%

0,16%

-11,11%

teleTOON+

0,11%

0,08%

-27,27%

W grudniu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych w grupie 4+ był Nickelodeon - jego udział zwiększył się o 29,43 proc. do 7,52 proc. Z kolei wśród dzieci w grupie od 4 do 12 lat najchętniej oglądane było TVP ABC - wzrost o 36 proc. do 1,02 proc. udziału.

Stacja

Wszyscy 4-12

Dynamika

grudzień 2015

grudzień 2016

SHR %

SHR %

%

Polsat

11,76%

11,87%

0,94%

TVN

9,68%

9,63%

-0,52%

Nickelodeon

5,81%

7,52%

29,43%

TVP ABC

4,30%

6,53%

51,86%

Puls 2

5,54%

6,27%

13,18%

TVP1

4,38%

3,91%

-10,73%

TV4

4,23%

3,74%

-11,58%

TVP2

4,28%

3,67%

-14,25%

Cartoon Network

5,26%

3,53%

-32,89%

Disney Junior

2,86%

3,14%

9,79%

Nick Jr

2,78%

3,07%

10,43%

MiniMini+

1,92%

2,60%

35,42%

Puls

3,25%

2,55%

-21,54%

TVN7

2,23%

2,38%

6,73%

Nickelodeon HD

1,26%

1,78%

41,27%

Disney Channel

1,77%

1,48%

-16,38%

Boomerang

1,66%

1,41%

-15,06%

TTV

1,31%

1,32%

0,76%

Polsat JimJam

0,68%

1,27%

86,76%

TV6

1,27%

1,24%

-2,36%

Polo TV

1,56%

1,15%

-26,28%

Disney XD

2,01%

1,02%

-49,25%

Polsat 2

1,08%

1,01%

-6,48%

Polsat Film

0,74%

0,75%

1,35%

BBC CBeebies

0,97%

0,66%

-31,96%

Stopklatka

0,51%

0,65%

27,45%

teleTOON+

0,58%

0,50%

-13,79%

ATM Rozrywka

0,48%

0,50%

4,17%

TVN24

0,52%

0,49%

-5,77%

Fokus TV

0,35%

0,48%

37,14%

Polsat Play

0,47%

0,45%

-4,26%

8TV

-

0,43%

-

TVP Seriale

0,48%

0,41%

-14,58%

TVN Style

0,47%

0,41%

-12,77%

TVP Info

0,49%

0,40%

-18,37%

Polsat News

0,25%

0,40%

60,00%

TVN Turbo

0,39%

0,38%

-2,56%

TVP Rozrywka

0,61%

0,29%

-52,46%

Polsat Cafe

0,21%

0,29%

38,10%

TVP HD

0,30%

0,28%

-6,67%

Wirtualnemedia.pl

Stacja

Wszyscy 4+

Dynamika

grudzień 2015

grudzień 2016

SHR %

SHR %

%

TVP ABC

0,75%

1,02%

36,00%

Nickelodeon

0,67%

0,76%

13,43%

Disney Junior

0,46%

0,43%

-6,52%

Nick Jr

0,35%

0,36%

2,86%

Cartoon Network

0,57%

0,35%

-38,60%

MiniMini+

0,34%

0,35%

2,94%

Disney Channel

0,24%

0,22%

-8,33%

Nickelodeon HD

0,15%

0,20%

33,33%

Polsat JimJam

0,18%

0,20%

11,11%

Boomerang

0,20%

0,17%

-15,00%

Disney XD

0,22%

0,12%

-45,45%

BBC CBeebies

0,13%

0,09%

-30,77%

teleTOON+

0,07%

0,06%

-14,29%

Dołącz do dyskusji: TVP ABC liderem kanałów dziecięcych w 2016 roku. Nickelodeon na czele w grupie 4-12

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Staszek
Polecam zwrócić uwagę na fatalne wyniki TVP1 i TVP2 wśród dzieci. Te osoby w ogóle nie są przywiązane do tych kanałów. Gdy dorosną i znajdą się w grupie komercyjnej 16-49 to kanały TVP czeka spadek widowni. Bo dla starszych osób te dwa kanały to podstawa i zwykle zaczynają oglądanie TV od tych stacji.
0 0
odpowiedź
User
Arff
Mozna z tego wysnuc taki wniosek, ze kiedy dzieciaki same decyduja co ogladac to wybieraja Nickelodeon, a kiedy rodzice/dziadkowie decyduja to wybieraja dzieciakom TVP ABC....
0 0
odpowiedź
User
mof
Bo dzieci nie lubią oglądać reklam.
0 0
odpowiedź