TVP Info ostro w dół, TVN24 liderem stacji informacyjnych
W listopadzie 2013 roku na pozycję lidera oglądalności wśród stacji newsowych awansowała TVN24. Wyprzedziła kanał TVP Info, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej zyskał Polsat News.
Kanał TVN24, awansujący z miejsca drugiego na pierwsze, w każdej minucie w listopadzie 2013 roku śledziło średnio 199 tys. widzów, czyli o 8,37 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej, a jego udział w rynku telewizyjnym zwiększył się z 2,84 proc. do 3,00 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z kolei na drugą lokatę spadło TVP Info, którego średnia minutowa widownia zmalała najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 50,01 proc. i wyniosła 104 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 1,66 pkt. proc. do 1,57 proc. Od września br. kanał ten przestał emitować programy lokalne, stając się pełnowymiarową stacją informacyjną, stracił jednak także miejsce w analogowych ofertach kablówek (więcej na ten temat).
Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News. Jego widownia w listopadzie br. poszła do góry o 33,56 proc. do 70 tys. osób. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Kanał ten w zeszłym miesiącu zanotował 1,05 proc. udziału (rok wcześniej wyniósł on 0,81 proc.).
Natomiast oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zmniejszyła się o 8,32 proc. i wyniosła 13 tys. osób, a udział tej telewizji spadł o 0,03 pkt. proc. i wyniósł 0,20 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując spadek udziału z 2,11 proc. do 2,08 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat News, którego udział w tej grupie wyniósł 0,75 proc. (wzrost o 0,10 pkt. proc.). Natomiast na ostatnią lokatę podium spadło tutaj TVP Info (0,57 proc.; spadek o 0,94 pkt. proc.).
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|||
Stacja |
Miesiąc |
Rok |
AMR |
SHR % |
SHR % |
TVN24 |
listopad |
2013 |
198 840 |
3,00% |
2,08% |
listopad |
2012 |
183 486 |
2,84% |
2,11% |
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
TVP Info |
listopad |
2013 |
104 321 |
1,57% |
0,57% |
listopad |
2012 |
208 677 |
3,23% |
1,51% |
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
Polsat News |
listopad |
2013 |
69 918 |
1,05% |
0,75% |
listopad |
2012 |
52 348 |
0,81% |
0,65% |
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
Superstacja |
listopad |
2013 |
13 481 |
0,20% |
0,07% |
listopad |
2012 |
14 705 |
0,23% |
0,10% |
Nowy kanał TVP Regionalna w listopadzie 2013 roku śledziło średnio 70 tys. widzów, co przełożyło się na 1,06 proc. udziału w runku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 0,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
TVP Regionalna od września br. przejęła od TVP Info emisję pasm lokalnych ośrodków terenowych TVP. Poza rozłącznymi blokami programowymi nadaje też pasmo wspólne z produkcjami z różnych regionów (poznaj szczegóły). Warto dodać, że łączny udział TVP Info i TVP Regionalnej był w październiku br. niższy o 0,60 pkt. proc. od udziału TVP Info rok wcześniej.
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|||
Stacja |
Miesiąc |
Rok |
AMR |
SHR % |
SHR % |
TVP Regionalna |
listopad |
2013 |
70 292 |
1,06% |
0,50% |
listopad |
2012 |
- |
- |
- |
Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej pozycja lidera należała do Polsatu Biznes, którego widownia w analizowanym okresie wzrosła o 97,99 proc. do 3,7 tys. osób, a udział tego kanału zwiększył się z 0,03 proc. do 0,06 proc. W lutym br. stacja została odświeżona, a jej oferta poszerzona została o programy lifestylowe (poznaj szczegóły). Rok wcześniej kanał nadawał pod nazwą TV Biznes.
Natomiast TVN CNBC w listopadzie 2013 roku zanotował średnią oglądalność na poziomie 3,4 tys. widzów (wzrost o 15,13 proc.), a jego udział wyniósł 0,05 proc. (czyli tyle samo ile było przed rokiem). Stacja ta ma nadawać tylko do końca roku, potem zmieni nazwę na TVN24 Biznes i Świat i poza newsami biznesowymi zacznie nadawać także newsy ze świata (dowiedz się więcej).
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|||
Stacja |
Miesiąc |
Rok |
AMR |
SHR % |
SHR % |
Polsat Biznes |
listopad |
2013 |
3 653 |
0,06% |
0,05% |
listopad |
2012 |
1 845 |
0,03% |
0,02% |
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
TVN CNBC |
listopad |
2013 |
3 440 |
0,05% |
0,08% |
listopad |
2012 |
2 988 |
0,05% |
0,07% |
Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 4,9 tys. widzów, czyli o 17,67 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast jego udział spadł z 0,09 proc. do 0,07 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|||
Stacja |
Miesiąc |
Rok |
AMR |
SHR % |
SHR % |
TVN Meteo |
listopad |
2013 |
4 945 |
0,07% |
0,07% |
listopad |
2012 |
6 006 |
0,09% |
0,08% |
W listopadzie 2013 roku najwięcej widzów na antenie TVN24 obejrzało serwis informacyjny (988 tys.), w TVP Info hitem był program „Dziś Wieczorem” (458 tys.), w Polsat News - „Państwo w państwie” (381 tys.), a w TVP Regionalna - „Saga prastarej puszczy” (też 381 tys.).
TVN24 |
Wszyscy 4+ |
|||
Program |
Data |
Start |
AMR |
SHR % |
SERWIS INFORMACYJNY |
11-11-2013 |
18:45 |
988 455 |
6,13% |
RELACJA NA ZYWO |
11-11-2013 |
18:34 |
944 207 |
5,84% |
FAKTY PO FAKTACH |
11-11-2013 |
19:21 |
798 899 |
4,65% |
KAWA NA LAWE /PROG.PUBL./ |
10-11-2013 |
10:45 |
694 895 |
7,93% |
LOZA PRASOWA /PROG.PUBLIC.POL./ |
24-11-2013 |
11:38 |
588 698 |
5,70% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
TVP Info |
Wszyscy 4+ |
|||
Program |
Data |
Start |
AMR |
SHR % |
DZIS WIECZOREM /PROG.PUBL.POL./ |
12-11-2013 |
19:57 |
458 063 |
2,92% |
RELACJA NA ZYWO |
03-11-2013 |
10:47 |
441 544 |
3,79% |
FORUM /PROG.PUBLICYSTYCZNY/ |
29-11-2013 |
20:12 |
424 599 |
2,76% |
TVP INFO - SERWIS INFORMACYJNY |
03-11-2013 |
15:29 |
418 730 |
3,28% |
MINELA DWUDZIESTA /PROG.PUBL./ |
16-11-2013 |
20:09 |
416 793 |
2,58% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
Polsat News |
Wszyscy 4+ |
|||
Program |
Data |
Start |
AMR |
SHR % |
PANSTWO W PANSTWIE /CYKL REP.POL./ |
03-11-2013 |
19:50 |
381 069 |
2,20% |
WYDARZENIA |
11-11-2013 |
18:50 |
334 398 |
2,02% |
RELACJA NA ZYWO |
03-11-2013 |
13:49 |
330 184 |
2,57% |
INFORMACJE |
03-11-2013 |
13:00 |
260 447 |
2,16% |
WAZNE /PROG.INFO.POL./ |
14-11-2013 |
16:10 |
260 358 |
2,86% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
TVP Regionalana |
Wszyscy 4+ |
|||
Program |
Data |
Start |
AMR |
SHR % |
SAGA PRASTAREJ PUSZCZY /FILM DOK.POL./ |
03-11-2013 |
13:35 |
380 802 |
2,99% |
ECHA DNIA KOMENTARZE /PROG.PUBLIC./ |
15-11-2013 |
21:43 |
343 292 |
2,29% |
PASMA LOKALNE - PROGRAMY LOKALNE |
15-11-2013 |
17:30 |
342 198 |
2,66% |
MAZOWSZE KONCERT JUBILEUSZOWY |
11-11-2013 |
19:03 |
330 923 |
1,94% |
MLODZIEZ KONTRA...CZYLI POD OSTRZALEM /PROGR. PUBL./ |
03-11-2013 |
16:04 |
307 592 |
2,27% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
Superstacja |
Wszyscy 4+ |
|||
Program |
Data |
Start |
AMR |
SHR % |
INFORMACJE DNIA /PROG.INFO./ |
14-11-2013 |
21:17 |
102 064 |
0,69% |
KRZYWE ZWIERCIADLO /PROG.PUBL.POL./ |
14-11-2013 |
20:44 |
85 992 |
0,55% |
GILOTYNA /PROG.ROZR.POL./ |
08-11-2013 |
21:42 |
78 687 |
0,59% |
NIE MA ZARTOW /PROG.PUBL.POL./ |
07-11-2013 |
21:44 |
75 698 |
0,55% |
PUSZKA PARADOWSKIEJ /PROG.PUBL./ |
10-11-2013 |
14:30 |
73 826 |
0,70% |
* TV Republika nie jest monitowana przez Nielsen Audience Measurement
Dołącz do dyskusji: TVP Info ostro w dół, TVN24 liderem stacji informacyjnych