SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W TVP Info coraz więcej reklam

O 26,5 proc. wzrosła liczba spotów reklamowych wyemitowanych w TVP Info przez dziesięć miesięcy 2023 roku. To o blisko 16,9 tys. reklam więcej niż przed rokiem – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Rachoń w programie TVP Info „Jedziemy”; fot. TVP Michał Rachoń w programie TVP Info „Jedziemy”; fot. TVP

W okresie od stycznia do października br. na antenie TVP Info wyemitowano łącznie 80 748 spotów reklamowych. Było ich 16 893 więcej niż w tym samym okresie 2022 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Nielsena, do których dotarliśmy. Oznacza to, że liczba reklam w TVP Info wzrosła w omawianym okresie o 26,5 proc.

Spotów przybywało w każdym miesiącu - począwszy od lutego br. Jedynie w styczniu było ich mniej niż przed rokiem - 7822 wobec 9347 w styczniu 2022 roku.

Najbardziej wzrosła liczba reklam w marcu br. - o 5705, z 1515 do 7220. Najmniejsza dynamika miała miejsce w maju, gdy przybyło ich jedynie 213 (6623 wobec 6410).

W lutym wyemitowano 6203 reklam (+1193), w kwietniu – 6218 (+2504), w czerwcu – 6832 (+609), w lipcu – 10286 (+1192), w sierpniu – 10348 (+2427), we wrześniu – 9469 (+3747), a w październiku – 9727 (+828).

Warto zaznaczyć, że najdroższa 30-sek. reklama w TVP Info (wg listopadowego cennika BR TVP) kosztuje 19,4 tys. zł (cena netto, bez rabatów) - jest emitowana przy niedzielnym wydaniu programu “Minęła 20ta”.

W październiku br. TVP Info miało 5,92 proc. dobowego udziału w rynku i było drugim - po TVN24 - najpopularniejszym kanałem informacyjnym.

Finanse TVP

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała 50,7 mln zł straty netto, pod kreską była pierwszy raz od 2016 roku. Co prawda jej przychody wzrosły mocniej od wydatków operacyjnych, ale obsługa rekompensaty abonamentowej przyniosła aż 184 mln zł kosztów. Przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się w ub.r. o 9,5 proc. do 3,56 mld zł, z czego wpływy sprzedażowe netto - z 3,15 do 3,14 mld zł. Natomiast koszty wytworzenia produktów na własne potrzeby poszły w górę z 88,2 do 166,3 mln zł, a wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w dół z 19 mln zł zysku do 17,9 mln zł straty.

Liczba pracowników Telewizji Polskiej w ub.r. zmniejszyła się z 2 913 do 2 893, a liczba etatów - z 2888,95 do 2 876,08. Zatrudnienie w spółce było o ponad 100 pracowników i etatów niższe niż planowane przed rokiem. W Telewizji Polskiej w ub.r. zatrudniono 274 nowych pracowników. Równocześnie ze spółką rozstało się 289 osób.

Dołącz do dyskusji: W TVP Info coraz więcej reklam

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tropek
Przestań udawać szeryfem palcem nie nabierzemy rachoń na pole
14 15
odpowiedź
User
Pawel
P.red.M.Rachon prawdopodobnie utworzy kanał na YT,pójdę za nim.
16 24
odpowiedź
User
Troglo
Przestań udawać szeryfem palcem nie nabierzemy rachoń na pole

Ty na serio nie umiesz poprawnie pisać po polsku czy udajesz? Odpisz trollu żałosny!
17 8
odpowiedź