TVP Info pokazuje spot z konwencji PiS. Wulgaryzmów nie zagłusza
W poniedziałek TVP Info wyemitowało w całości nowy spot wyborczy Prawa i Sprawiedliwości zarzucający opozycji mowę nienawiści. W filmiku pada kilka wulgaryzmów, których w TVP Info nie wypikano.
Trwający ponad minutę spot Prawa i Sprawiedliwości to zestawienie mocnych, czasami agresywnych wypowiedzi polityków Koalicji Obywatelskiej (m.in. Donalda Tuska, Radosława Sikorskiego, Sławomira Nitrasa i Bronisława Komorowskiego) oraz uczestników demonstracji przeciw działaniom rząd (m.in. aktywistki znanej jako „Babcia Kasia”). Wideo kończy się efektem porysowania biało-czerwonego serca, które jako przypinkę nosi od tygodni wielu polityków KO, oraz hasłem „Tusk to wstyd”.
- Prawo i Sprawiedliwość przedstawiło nowe nagranie. Pokazuje ono nienawiść, z jaką politycy opozycji oraz ich zwolennicy odnoszą się do wyborców oraz przedstawicieli rządzącego ugrupowania - stwierdziła prowadząca w TVP Info serwis po godz. 19 Urszula Sokołowska. „Oferta Platformy - nienawiść i pogarda” - napisano na „pasku”.
TVP Info nie zagłusza wulgaryzmów w spocie PiS
W filmiku pada sześć wulgaryzmów. Dwa pojawiają się we fragmentach nagrania aktora Andrzeja Seweryna, które na początku czerwca br. ujawnił Tomasz Lis, inne wypowiada uczestnika Czarnego Protestu z jesieni 2020 roku. Kolejny wulgaryzm wypowiada liderka Strajku Kobiet Marta Lempart, a inny wykrzykuje kobieta podczas wiecu Donalda Tuska (na ekranie widać tylko szefa PO machającego do tłumu).
Żadne z tych przekleństw nie zostało wypikane w TVP Info.
PiS nie chwali się w internecie wulgarnym spotem
Spot premierowo pokazano w niedzielę po południu na konwencji PiS w Katowicach, którą na żywo transmitowano w TVP Info. Natomiast partia rządząca w poniedziałek do godz. 19 nie zamieściła go jako osoby materiał na swoich profilach na Facebooku i platformie X ani na kanale youtube’owym.
Ostatni jak na razie spot na kontach społecznościowcych PiS opublikowano w poniedziałek rano - Mateusz Morawiecki przypomina w nim, że za rządów PO-PSL poniesiono wiek emerytalny do 67 lat.
Absolutnie genialny i mocny spot Prawa i Sprawiedliwości o sekcie opozycyjnej i ich nienawiści do Polski.
W końcu, od miesięcy mówiłem, że trzeba taki zrobić.
I przeszli moje naśmielsze oczekiwania.#BezpiecznaPolska pic.twitter.com/H2YfgACjOX— Max Hübner (@HubnerrMax) October 1, 2023
W ostatnich dniach PiS prawie codziennie publikował rano nowy spot, zwykle wymierzony w PO i Donalda Tuska. Nagrania były w całości lub obszernych fragmentach pokazywane wiele razy w TVP Info oraz programach informacyjnych w TVP1 i TVP2, osobne depesze o spotach przygotowywała Polska Agencja informacyjna.
Natomiast spoty wyborczej partii opozycyjnych nie pojawiają się w TVP w ogóle, albo jedynie w krótkich fragmentach, z mocno krytycznym komentarzem. TVP Info nie transmitowało też żadnej z konwencji wyborczych opozycji, za to w przypadku PiS pokazywało także spotkania z prezentacją kandydatów w poszczególnych okręgach wyborczych.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Według danych Nielsen Audience Measurement w lipcu i sierpniu br. średnia widownia minutowa TVP Info wynosiła 265 348 osób, co dało 5,24 proc. udziału w rynku oglądalności (po wzroście rok do roku o 8,5 proc.).
Od kilku lat Telewizja Polska ze względu na treści emitowane w TVP Info i programach informacyjnych jest wśród najgorzej ocenianych mediów w kraju. W niedawnym sondażu państwowego instytutu CBOS działalność Telewizji Polskiej negatywnie oceniło 45 proc. Polaków, a dobrze 39 proc. TVP i Radio Maryja jako jedyni nadawcy zanotowali więcej ocen krytycznych niż pozytywnych, dużo lepiej zostali ocenieni TVN i Polsat.
W marcowym sondażu Ipsos 69 proc. Polaków uznało, że "Wiadomości" TVP nie pokazują prawdy o wydarzeniach w kraju. Program najbardziej wiarygodny jest dla zwolenników PiS, osób w wieku ponad 60 lat i z wykształceniem zawodowym. Z kolei w badaniu na potrzeby raportu Reuters Institute 47 proc. Polaków stwierdziło, że nie ma zaufania do informacji z Telewizji Polskiej, a przeciwną opinię wyraziło 28 proc. TVP wypadała najgorzej w zestawieniu obejmującym czołowych nadawców telewizyjnych, radiowych, marki prasowe i internetowe.
Dołącz do dyskusji: TVP Info pokazuje spot z konwencji PiS. Wulgaryzmów nie zagłusza