0,17 proc. udziału w rynku kanału TVP Kobieta, hitem „Velvet”
Nowy kanał TVP Kobieta po czterech dniach nadawania ogląda średnio 11 tys. widzów, co daje stacji 0,17 proc. udziału w rynku. Największą widownię w stacji zgromadził jeden z odcinków serialu „Velvet”. - To jeden z najlepszych debiutów w segmencie kanałów tematycznych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Iwona Bocian-Zaciewska, szefowa TVP Kobieta.
TVP Kobieta to nowy kanał o charakterze lifestylowo-poradnikowo-rozrywkowym, skoncentrowanym wokół potrzeb i zainteresowań kobiet. Stacja rozpoczęła nadawanie w poniedziałek, 8 marca o godz. 5.30.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia minutowa widownia TVP Kobieta od startu do 11 marca 2021 roku wyniosła 10,8 tys. osób. Przełożyło się to na 0,17 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,13 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 0,14 proc. wśród kobiet w wieku od 25 do 59 lat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Spośród poszczególnych dni stacja TVP Kobieta najchętniej oglądana była 9 marca br. Kanał w ujęciu całodobowym śledziło wówczas 14,7 tys. osób w 4+ (0,23 proc. udziału w 4+).
Wśród widzów oglądających naziemną telewizję cyfrową średni udział TVP Kobieta wyniósł 0,40 proc., a w grupie widzów odbierających telewizję kablowo-satelitarną - 0,07 proc.
- Bardzo się cieszę, ze znakomitego startu TVP Kobieta. Analizy danych telemetrycznych pokazują, że to jeden z najlepszych debiutów w segmencie kanałów tematycznych. Wśród osób, które mają dostęp tylko do Naziemnej Telewizji Cyfrowej, udziały kanału wyniosły w pierwszych dniach 0,40 proc. - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Iwona Bocian-Zaciewska, szefowa TVP Kobieta.
Serial „Velvet” i film „Kochając Pabla, nienawidząc Escobara” hitami
W rankingu dziesięciu najchętniej oglądanych pozycji programowych w okresie od 8 do 11 marca br. pierwsze miejsce zajął jeden z odcinków hiszpańskiego kostiumowego serialu „Velvet”, który 9 marca o 19.30 śledziło średnio 55,5 tys. osób, co przełożyło się na 0,38 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął film „Kochając Pabla, nienawidząc Escobara” (55,3 tys. widzów; 0,52 proc. udziału), a podium uzupełnia film „Tylko ciebie chcę” (40,5 tys. widzów; 0,39 proc. udziału).
- Najliczniejszą widownię zgromadził serial „Velvet”, który w momencie najwyższej oglądalności dnia osiągnął udziały na poziomie 0,59 proc., co bez wątpienia jest rekordem. W weekend wystartowały dwa nowe formaty „Na tropie stylu” i „Paryski styl”, które mam nadzieje przyciągną do telewizji także młodsze kobiety - dodaje Iwona Bocian-Zaciewska.
Na ramówkę TVP Kobieta składają się zarówno produkcje własne, jak i formaty zagraniczne, a także filmy i seriale. Widzowie w ofercie stacji znajdą programy lifestylowe dotyczące mody, urody, pielęgnacji, urządzania wnętrz, kulinarne, podróżnicze, poranne treningi z TVP Kobieta, ale także dokumenty, czy reportaże dotyczące kwestii społecznych.
Wśród autorskich programów TVP Kobieta już emituje, lub będzie nadawać w najblizszych miesiacach takie programy, jak m.in. „Kobiety w drodze” - wywiady prowadzone przez Martę Manowską, „Kobieta w biznesie” - cykl Agaty Konarskiej o problemach współczesnych kobiet w biznesie, „Ulepieni z pasji” Miłki Raulin, „Podróże małej i dużej” Moniki Witkowskiej, kulinarny cykl „Pięknie przyprawiona” Agnieszki Mielczarek i ogrodniczy program „Kwiaty na warsztat” Joanny Lewandowskiej. W ofercie stacji pojawią się także programy m.in. Idy Nowakowskiej, Małgorzaty Tomaszewskiej i Ewy Minge.
Według pierwotnych założeń jedną z ambasadorek nowej stacji miała być Marzena Rogalska, ale dziennikarka w trybie nagłym zakończyła współpracę z Telewizja Polską.
Kanał TVP Kobieta nadawany jest w naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) na multipleksie ósmym (MUX-8), zastępując tym samym program TVP Rozrywka, a także w ramach emisji testowej nowego standardu nadawania DVB-T2/HEVC, prowadzonej obecnie z nadajników zlokalizowanych w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu oraz Gdańsku. W drugiej połowie roku testy standardu DVB-T2/HEVC obejmą zasięgiem cały kraj.
Stacja stopniowo wprowadzana jest do oferty operatorów sieci kablowych i platform satelitarnych. Od 8 marca dostępna jest w sieci UPC (pakiety Select, Max, Max Premium) na pozycji 423 na dekoderach Horizon i UPC TV 4K Box oraz na pozycji 165 na dekoderze Mediabox i w sieci Toya (pakiet Naziemny+) na pozycji 97.
Dołącz do dyskusji: 0,17 proc. udziału w rynku kanału TVP Kobieta, hitem „Velvet”
To nie był start, tylko zamiana, niestety to MUX8 więc oglądalność TVP Historia jest nie zagrozona