TVP Kultura w HD prezentuje nową ofertę. "Kultura najwyższej jakości"
Od środy, 23 października TVP Kultura będzie nadawana na MUX-8 w naziemnej telewizji cyfrowej w jakości HD. Oprócz poprawy standardu prezentowanych treści, zapowiedziano także premiery kulturalne na najbliższe miesiące. - TVP Kultura promuje kulturę najwyższej jakości, teraz także w najwyższej jakości obrazu - skomentowała Kalina Cyz, dyrektor TVP Kultura.
TVP Kultura - do tej pory obecna na multipleksie trzecim - od 23 października br. rozpocznie nadawanie na multipleksie ósmym. Zmianie ulegnie także standard jej nadawania z SD na HD. Odbiorcy naziemnej telewizji cyfrowej oglądający ten kanał zyskają lepszej jakości obraz. Zajmie on sloty, które były zarezerwowane dla TVP Sport.
Natomiast kanał sportowy publicznego nadawcy będzie dostępny - tak jak obecnie - na MUX-3, ale w jakości HD. Zniknie z kolei całkowicie z MUX-8.
Premiery na najbliższe miesiące
Zmiana jakości obrazu to jednak nie jedyna nowość na najbliższe miesiące, jeśli chodzi o kanał kulturalny Telewizji Polskiej. Pojawią się tam także premiery teatralne, koncerty oraz opery. - TVP Kultura promuje kulturę najwyższej jakości, teraz także w najwyższej jakości obrazu. To próba zrównania poziomów jakości naszego kontentu do sposobu jego pokazywania. Dziś możemy mówić o najwyższej jakości jego pokazywania - stwierdziła Kalina Cyz, dyrektor TVP Kultura podczas prezentacji nowej oferty kanału.
Dodała, że "kultura wymaga ciekawości, pożądania, prawdziwych gustów, złożonej sieci odniesień estetycznych, intelektualnych, uczuciowych i zmysłowych". - Moim marzeniem jest, by taka była TVP Kultura - podsumowała szefowa kanału.
Wśród propozycji stacji na kolejne miesiące znalazły się produkcje teatralne czy koncertowe, które powstały lub powstaną we współpracy z takimi instytucjami kulturalnymi w Polsce, jak m.in. Instytut Muzyki i Tańca, Warszawska Opera Kameralna, Filharmonia Narodowa, Narodowe Centrum Kultury, Instytut Teatralny i Teatr Wielki Opera Narodowa.
Na widzów będzie czekać m.in. „Paterson” Jima Jarmuscha; „1900 – człowiek legenda” Giuseppe Tornatore z muzyką Ennio Morricone; „Rycerz pucharów” Terrence’a Malicka z Natalie Portman czy Cate Blanchett.
Na antenie pojawią się także dobrze znane widzom seriale zrekonstruowane cyfrowo. Będą to m.in. „Zmiennicy” Stanisława Barei czy „Czterdziestolatek”.
W noc sylwestrową zaplanowano transmisję koncertu sylwestrowego z Filharmonii Narodowej z muzyką Jasquesa Offenbacha; emitowane będą pokazy „Halki Wileńskiej” Stanisława Moniuszki z Warszawskiej Opery Kameralnej; nowe odcinki Sceny Klasycznej; transmisje z Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Europy Środkowo-Wschodniej Eufonie. Wiadomo też, że trwają prace nad „Fredrianą” z muzyką Stanisława Moniuszki we współpracy z Teatrem Wielkim – Operą Narodową.
Kampania informacyjna w sprawie MUX-8
Mulitpleks ósmy został uruchomiony przez Emitel w 2016 roku. Kilku nadawców stawiało zarzuty, że jego zasięg nie jest zgodny z deklaracjami tej firmy.
Kilka miesięcy temu Emitel we współpracy z TVP uruchomił i współfinansował kampanię, mającą na celu wyjaśnienie widzom, jak odbierać kanały dostępne na MUX-8, a w szczególności zachęcając do modernizacji instalacji antenowej oraz przestrajania telewizorów i dekoderów w celu odbierania wszystkich kanałów z multipleksów naziemnych. Kampania miała zwiększyć świadomość Polaków, że mogą korzystać za darmo z dodatkowych kanałów, muszą jedynie wymienić lub przestroić antenę.
Teraz Telewizja Polska przygotowała kampanię informacyjną: spoty telewizyjne, banery internetowe, ogłoszenia w prasie oraz stronę internetową kultura.tvp.pl/hd za pośrednictwem której tłumaczy, jak widzowie mogą oglądać TVP Kultura w HD – bez względu na to, czy korzystają z sieci kablowej czy z satelitarnej.
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.
W 2018 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.
Dołącz do dyskusji: TVP Kultura w HD prezentuje nową ofertę. "Kultura najwyższej jakości"