TVP3 Kraków i Warszawa z największymi budżetami na misję, najmniej dla Gorzowa, Olsztyna i Kielc
W ub.r. krakowski oddział Telewizji Polskiej na realizację misji publicznej przeznaczył 29,1 mln zł, a warszawski - 28,9 mln zł. Natomiast budżety w tym zakresie ośrodków TVP w Gorzowie Wielkopolskim, Olsztynie i Kielcach wynosiły tylko po ok. 7-8 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się w ub.r. o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty działalności - o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wzrost wpływów wynika z uzyskania 1,71 mld zł rekompensaty abonamentowej, ponadto do nadawcy trafiło 331,4 mln zł z bieżących opłat abonamentowych.
Wpływy z rekompensaty i abonamentu stanowiły już 64 proc. budżetu TVP, wobec 55 proc. w 2019 roku i 46 proc. w 2018. Za to przychody reklamowo-sponsoringowe nadawcy zmalały o 12 proc. do 740 mln zł.
Jak analizowaliśmy szczegółowo, w ub.r. Telewizja Polska na realizację misji publicznej w TVP1 przeznaczyła 887,4 mln zł, w TVP2 - 534,4 mln zł, w TVP3 - 333,8 mln zł, a w TVP Info - 186 mln zł. Mniejsze kwoty trafiły do innych ogólnokrajowych anten nadawcy. Łącznie 77 proc. wydatków nadawcy na misję publiczną pokryły wpływy z abonamentu i rekompensaty.
Po prawie 30 mln zł na misję w TVP3 Kraków i TVP3 Warszawa
Dużo mniejsze budżety misji publicznej mają ośrodki regionalne Telewizji Polskiej. W ub.r. wydatki TVP3 Kraków w tym obszarze wyniosły 29,1 mln zł, z czego ponad połowa (14,71 mln zł) poszła na treści informacyjne, a 7,6 mln zł na publicystyczne. Emisja stacji w naziemnej telewizji cyfrowej kosztowała 160 tys. zł.
22,69 mln zł tych wydatków pokryto z abonamentu i rekompensaty, a 6,25 mln zł z wpływów reklamowych.
W TVP3 Warszawa koszty misji publicznej wyniosły 28,94 mln zł, z czego 11,05 mln zł na informacje, 9,7 mln zł na publicystykę, a 6,59 mln zł na kulturę.
22,34 mln zł budżetu zapewniły rekompensata i abonament, a 6,6 mln zł - sprzedaż oferty reklamowej.
W TVP3 Katowice więcej na misję niż w TVP Gdańsk
Jeszcze kilka innych ośrodków regionalnych Telewizji Polskiej przeznaczyło na misję ponad 20 mln zł.
Wydatki TVP3 Katowice w tym zakresie sięgnęły 25,52 mln zł, w tym 9,65 mln zł na treści informacyjne, a 5,63 mln zł na publicystyczne. Z abonamentu i rekompensaty stacja pozyskała 21,97 mln zł, resztę budżetu misyjnego (3,42 mln zł) pokryto z wpływów reklamowych.
Również w pozostałych kanałach regionalnych Telewizji Polskiej zdecydowaną większość budżetu misji publicznej przeznaczano na treści informacyjne i publicystyczne.
W TVP3 Wrocław nakłady w tym zakresie wyniosły 23,54 mln zł (10,5 mln zł na informacje, 8,75 mln zł na publicystykę), a 2,47 mln zł pokryto ze sprzedaży reklam.
TVP3 Gdańsk na misję przeznaczyła 22,2 mln zł (13,13 mln zł na informacje, 6,65 mln zł na publicystykę), z czego 17,3 mln zł pozyskała z abonamentu i rekompensaty, a 4,88 mln zł ze sprzedaży reklam.
20,5 mln zł kosztowała misja publiczna w TVP3 Poznań. Te wydatki pokryto 16,41 mln zł z abonamentu i rekompensaty oraz 3,94 mln zł z reklam.
Ponad 17 mln zł na misję w TVP3 Łódź, Szczecin i Bydgoszcz
W trzech ośrodkach regionalnych Telewizji Polskiej budżety misji publicznej wynosiły nieco powyżej 17 mln zł.
Nakłady TVP3 Łódź w tym obszarze sięgnęły 17,8 mln zł (3,6 mln zł pokryto z reklam), w przypadku TVP3 Szczecin było to 17,16 mln zł (700,8 tys. zł z reklam), a w TVP3 Bydgoszcz - 17,2 mln zł (4,76 mln zł z reklam).
W TVP3 Lublin więcej niż w TVP3 Białystok i Rzeszów
Misja publiczna w TVP3 Lublin kosztowała w ub.r. 16,26 mln zł, z czego 2,98 mln zł zapewniła sprzedaż reklam.
W TVP3 Białystok nakłady na misję wyniosły 13,43 mln zł (1,52 mln zł pokryto ze sprzedaż reklam), w TVP3 Rzeszów - 13,03 mln zł (813,2 tys. zł z reklam), a w TVP3 Opole - 10,18 mln zł (3,03 mln zł z reklam).
TVP3 Gorzów z najmniejszym budżetem
TVP3 Kielce na misję publiczną przeznaczyła 8,58 mln zł, a TVP3 Olsztyn - 8,4 mln zł. Pierwsza stacja 900,6 tys. zł z tej kwoty pokryła ze sprzedaży reklam, a druga - 651,5 tys. zł.
Najmniejsze wydatki na misję publiczną zanotowała TVP3 Gorzów Wielkopolski - 7,4 mln zł.
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała 198 mln zł zysku netto, z czego ponad 188 mln zł zamierza przeznaczyć na kapitał zapasowy, a 9 mln zł - na premie dla pracowników.
Liczba etatowych pracowników firmy zwiększyła się w ub.r. o 95 do 2 825. Na wynagrodzenia nadawca przeznaczył 513,27 mln zł, o 10,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Z zeszłorocznego zysku pracownikom zostanie wypłacone do podziału 17,8 mln zł brutto.
Dołącz do dyskusji: TVP3 Kraków i Warszawa z największymi budżetami na misję, najmniej dla Gorzowa, Olsztyna i Kielc
Raczej w jakość tej misji, a nie emisji.
Szczerze mówiąc to ja mogę oglądać w jakości 480p czy VHS jeśli to będą naprawdę super wysokiej jakości programy.
Pytanie na śniadanie w 4K albo sylwester marzeń :D ewentualnie Danka w 4K :)