TVP ujawniła przychody reklamowe z Euro 2024
Przychody Telewizji Polskiej z reklam i sponsoringu przy Mistrzostwach Europy w piłce nożnej wyniosły 60,3 mln zł, o 12 proc. więcej niż przy Euro 2020 - podał publiczny nadawca. Turniej przyciągnął do TVP 207 reklamodawców, którzy na antenach Telewizji Polskiej promowali 368 marek.
TVP podała, że wyniki sprzedaży online, które w porównaniu do poprzednich mistrzostw Europy wzrosły o 132 proc., w przypadku w kategorii sponsoringu (dane uwzględniają branded content „Gra na Maksa”), wzrost przychodów wyniósł 146 proc.
W przerwie meczu Polska - Austria dwóm reklamodawcom, którzy wykupili reklamy w emisji równoległej na TVP1 i TVP Sport, w ciągu kilkudziesięciu sekund udało się dotrzeć do 8,6 miliona widzów, co stanowi jedną czwartą odbiorców w wieku 4+. Dodatkowo, jeden z reklamodawców podczas tego meczu dotarł do pół miliona widzów oglądających mecz online.
Podczas Euro 2024 Telewizja Polska pozyskała reklamodawców z takich branż jak m.in.: handel, w tym super- i hipermarkety, żywność, napoje i alkohole, e-commerce, zakłady bukmacherskie, leki i motoryzacja. Największymi firmami inwestującymi w reklamę przy Euro były Jeronimo Martins (właściciel marki Biedronka), Lidl oraz Kompania Piwowarska.
Top 10 reklamodawców Euro 2024 (w telewizji i internecie)
1. Jeronimo Martins S.A.
2. Lidl sp. z o.o. S.K.
3. Tarczyński S.A.
4. Kompania Piwowarska S.A.
5. Euro-net sp. z o.o.
6. Allegro
7. USP Zdrowie SP. Z O.O.
8. Oponeo.pl S.A.
9. Superbet
10. Unilever Polska
TVP informuje, że najbardziej pożądaną przez marketerów formą reklamy był sponsoring aplikacji TVP Sport. W trakcie turnieju aplikacja miała dwóch sponsorów - markę Snickers (Mars) oraz Superbet. W trakcie mistrzostw skorzystało z niej ponad milion kibiców, a przekaz sponsorski został obejrzany ponad 50 milionów razy.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Popularną formą komunikacji była również emisja teaserów w telewizji hybrydowej, czyli krótkiego przekazu reklamowego bezpośrednio na telewizorze podłączonym do internetu. Ta forma komunikacji zapewniła trzem marketerom 8 milionów wyświetleń ich komunikatów reklamowych. Do promocji ponownie wykorzystano Google One Box, czyli przestrzeń reklamową przy skrótach meczów generowanych w czasie rzeczywistym, dostępnych z poziomu wyszukiwarki Google. Przestrzeń ta została ekskluzywnie wykupiona przez dwóch marketerów.
Równolegle, redakcja TVP Sport silnie rozwijała swoją obecność w mediach społecznościowych oraz na YouTube, przygotowując wraz z markami działania aktywizujące kibiców. W przestrzeni społecznościowej obecnych było 11 marek korzystających z sześciu różnych formatów reklamowych. Wśród nich całkowitą nowością była emisja przy nowince technologicznej, jaką była transmisja hawk-eye.
Przy Euro nie da się sprzedawać billboardów sponsorskich przy meczach
Podczas Euro, w odróżnieniu od wielu innych rozgrywek w tym Mistrzostw Świata w piłce nożnej, nie jest możliwa sprzedaż bilboardów sponsorskich przy meczach. Informacja o sponsorowaniu dostarczana jest przez właściciela praw, tj. przez UEFA. Rekordowe przychody ze sponsoringu były możliwe dzięki silnej integracji anten TVP oraz działań w internecie z potrzebami marek. Największą realizacją była „Gra na Maksa”. Ta 21-odcinkowa miniaudycja komediowa nawiązująca w fabule do Euro dał przestrzeń do ekspozycji marek włącznie z lokowaniem produktu. Z audycją związało się pięć marek – Woda Żywiec Zdrój i YoPro (Danone), Lotto (zdrapki), Allegro i Sokołów – podaje TVP.
TVP podała, że łączny zasięg mistrzostw w telewizji wyniósł 29,1 mln osób, podczas gdy poprzedni turniej oglądało 26,5 mln osób, co oznacza, że oferta telewizji przyciągnęła 2,6 mln widzów więcej. Za wyższe zasięgi odpowiadają przede wszystkim młodsi widzowie. W grupie osób do 29 roku życia zasięg Euro wzrósł aż o 1,6 mln osób, z czego połowa to osoby przed 18 rokiem życia.
Jak informowaliśmy, największą widownią podczas Euro 2024 cieszył się mecz Polska-Holandia, który na TVP1 i TVP Sport obejrzało średnio 9,1 mln widzów, co zapewniło obu stacjom 68,54 proc. udziału. Na drugim miejscu znalazło się spotkanie Polska-Austria z widownią wynoszącą 8,76 mln osób w Jedynce i TVP Sport (67,79 proc. udziału). Na podium znalazł się jeszcze finał, w którym Hiszpania pokonała Anglię 2:1. Mecz ten przyciągnął przed ekrany 7,28 mln widzów, czyli ponad połowę osób mających włączony wtedy telewizor.
Dołącz do dyskusji: TVP ujawniła przychody reklamowe z Euro 2024