SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP VOD przed HBO Max. W górę SkyShowtime, Viaplay i Sweet.TV ze spadkiem (TOP15)

Dzięki sporemu wzrostowi TVP VOD wyprzedziło HBO Max pod względem udziału w rynku streamingu wideo. Mocno zwiększyły się też wyniki Disney+ i SkyShowtime, za to duże spadki zanotowały Viaplay i Sweet.TV. Niezmiennie prawie połowa czasu korzystania z platform streamingowych przypada na Netfliksa.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Netfliksa na komputerach i urządzeniach mobilnych (badanie nie uwzględnia smart TV) odwiedziło w październiku 10,17 mln polskich użytkowników, czyli 34,22 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził na platformie średnio 5 godzin, 21 minut i 10 sekund, co dało jej prawie połowę (49,52 proc.) udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo.

Kolejne witryny zanotowały przynajmniej trzy razy mniej użytkowników i o ponad 40 proc. krótszy czas spędzany średnio przez każdego, dlatego żaden nie przekroczył 10 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu. Player (TVN Warner Bros. Discovery) przyciągnął 2,98 mln internautów (co dało 10,04 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 godziny, 14 minut i 3 sekundy, osiągając 8,77 proc. udziału w łącznym czasie.

Do nadawcy od niespełna roku należy też vod.pl, przejęty od Ringier Axel SpringerPolska i uruchomiony w lutym w nowej odsłonie, wyłącznie z darmowymi treściami. W zeszłym miesiącu zanotował 1,39 mln użytkowników (4,68 proc. zasięgu), 16 minut i 31 sekund średniego czasu korzystania i 0,35 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu.

Disney nad HBO Max, Polsat Box Go nad Canal+ online

W ścisłej czołówce oprócz Netfliksa są jeszcze dwie globalne platformy. Obecny u nas od połowy ub.r. Disney+ miał 3,74 mln użytkowników (12,6 proc. zasięgu), którzy spędzili średnio po 2 godziny, 26 minut i 22 sekundy, co dało 8,31 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu. Natomiast HBO Max (należące do Warner Bros. Discovery), które wiosną ub.r. zastąpiło HBO GO, zanotowało 2,96 mln odwiedzających, 9,95 proc. zasięgu, 2 godziny, 35 minut i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 6,97 proc. udziału w łącznym czasie.

Znacznie niżej są inni globalni gracze. Prime Video, oferowane przez Amazona w ramach usługi Prime w Polsce od dwóch lat, przyciągnęło 2,22 mln internautów (7,49 proc. zasięgu), każdego średnio na godzinę, 34 minuty i 29 sekund, co przełożyło się na 3,19 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu. Natomiast na SkyShowtime, obecnym u nas od lutego br., 1,53 mln użytkowników spędziło średnio po 64 minuty i 52 sekundy, zapewniając 1,51 proc. udziału w łącznym czasie.

O niecały 1 pkt proc. udziału mniej od Playera osiągnęła platforma TVP VOD - 7,82 proc. Każdy z 2,7 mln użytkowników (9,08 proc. zasięgu) spędził tam 3 godziny, 11 minut i 12 sekund.

Polsat Box Go, do którego z początkiem września włączono treści z bezpłatnego Polsat Go, przyciągnął 1,75 mln internautów (5,89 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 godziny, 37 minut i 21 sekund, co dało 4,17 proc. udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu. Zaraz za tą platformą znalazł się Canal+ online z 2,54 mln użytkowników, 8,56 proc. zasięgu, godzinę, 37 minut i 52 sekundy średniego czasu korzystania i 3,77 proc. udziału w całkowitym czasie.

Na platformach Cyfrowego Polsatu i Canal+ dużą część stanowią transmisje sportowe. Natomiast przeważają one na Viaplay, którą odwiedziło 724,1 tys. polskich internautów (2,44 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 65 minut i 45 sekund, co dało 0,72 proc. udziału w łącznym czasie.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W rankingu są dwie polskie platformy nienależące do nadawców ani operatorów telewizyjnych. WP Pilot zanotował 1,59 mln użytkowników, 5,34 proc. zasięgu, 62 minuty i 32 sekundy średniego czasu korzystania oraz 1,5 proc. udziału w całkowitym czasie. Natomiast CDA Premium przyciągnął 1,36 mln internautów (4,57 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 64 minuty i 7 sekund, co przełożyło się na 1,33 proc. udziału. Jak podał właśnie wydawca CDA Premium, na koniec września na platformie było aktywnych 564,4 tys. subskrypcji, o 26,8 proc. więcej niż przed rokiem.

Dostępna u nas od jesieni ub.r. Sweet.TV miała zaś 512,7 tys. użytkowników, 1,73 proc. zasięgu, 2 godziny, 8 minut i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz równo 1 proc. udziału w łącznym czasie.

Miesiąc do miesiąca Netflix zyskał 518,2 tys. użytkowników (5,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 13 minut i 32 sekundy (4,2 proc.), co przełożyło się na spadek udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu o 0,46 pkt proc.

Na Playerze przy spadku liczby odwiedzających o 53,8 tys. (1,8 proc.) i wydłużeniu przeciętnego czasu korzystania o 13 minut i 57 sekund (7,7 proc.) udział zwiększył się o 0,31 pkt proc. (3,7 proc.). Dużo wyższe wzrosty osiągnęły dwie kolejne platformy. Disney+ co prawda stracił 856,6 tys. użytkowników (18,6 proc.), ale średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 42 minuty i 49 sekund (41,3 proc.), dzięki czemu udział w łącznym czasie wzrósł o 0,94 pkt proc. (12,7 proc.).

Z kolei TVP VOD zyskała 158,9 tys. internautów (6,3 proc.), 15 minut i 9 sekund średniego czasu korzystania (8,6 proc.) i 0,9 pkt proc. udziału (13 proc.). W tej ostatniej statystyce wysunęła się nad HBO Max, którego udział zmalał o 0,39 pkt proc. (5,3 proc.), przy wzroście liczby użytkowników o 156,8 tys. (5,6 proc.) i spadku przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o 14 minut i 27 sekund (9,3 proc.).

O połowę dłużej na SkyShowtime

Udział Sweet.TV poszedł w dół o 0,76 pkt proc., czyli 42,8 proc., bo przy minimalnym wzroście liczby odwiedzających o 139 tys. (24,1 proc.) średni czas spędzony przez każdego zmalał aż o godzinę, 46 minut i 36 sekund (51,9 proc.). Natomiast Viaplay straciła 31,4 tys. użytkowników (4,2 proc.), 34 minuty i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania (34,6 proc.) i 0,47 pkt proc. udziału (39,8 proc.).

Za to udział SkyShowtime podskoczył o 0,26 pkt proc. (czyli 20,8 proc.), bo przy spadku o 336,5 tys. użytkowników (18 proc.) średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 21 minut i 41 sekund, czyli o połowę. WP Pilot osiągnął wzrosty o 132,2 tys. internautów (9,1 proc.), 2 minuty i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania (4,5 proc.) i 0,15 pkt proc. udziału (11,1 proc.), a platforma UPC - o 27,2 tys. użytkowników (6,7 proc.), 14 minut i 15 sekund średniego czasu (20,9 proc.) i 0,1 pkt proc. udziału (25 proc.).

W czołówce pojawiła się ukraińska platforma Megogo, dostępna w Polsce od stycznia br. W październiku zyskała miesiąc do miesiąca 152 tys. użytkowników (57,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 55 minut i 4 sekundy (46,5 proc.), co przełożyło się na ponad dwukrotny wzrost udziału w łącznym czasie - z 0,48 do 1,08 proc.

#

Natomiast udział Polsat Box Go zmniejszył się o 0,16 pkt proc. (3,7 proc.), ponieważ na platformie ubyło 514,2 tys. internautów (22,7 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 33 minuty i 45 sekund (27,3 proc.).

Dołącz do dyskusji: TVP VOD przed HBO Max. W górę SkyShowtime, Viaplay i Sweet.TV ze spadkiem (TOP15)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
2PaC
Można zauważyć że od paru miesięcy na HBO Max ładuje masa dokumentów nie szczególnie wybitnych i interesujący... nastąpił też spadek dodawanych dobrych filmów
1 0
odpowiedź
User
Holdmybeerandwatch
Trzeba być niespełna rozumu aby badać popularność serwisów vod bez danych z Smart TV. To nie ma nic wspólnego z realnymi danymi, bo kto normalny ogląda film czy serial na telefonie?
1 0
odpowiedź
User
Tylko Viaplay
Jak oglądam seriale na Viaplay i sport zarówno na konsoli jak i na smartphone
0 0
odpowiedź