TVP zawiesiła współpracę z Sadowską i Smaszcz-Kurzajewską
Telewizja Polska zawiesiła współpracę z dwiema prezenterkami Dwójki Beatą Sadowską i Pauliną Smaszcz-Kurzajewską, które bez zgody TVP brały udział w kampaniach promocyjnych.
Beata Sadowska została ambasadorką marki samochodowej Toyota (więcej na ten temat), zaś Paulina Smaszcz-Kurzajewska (więcej na ten temat) reklamowała biżuterię Claudio Canzian. Obie panie współprowadzą w TVP poranny magazyn “Pytanie na śniadanie”. Za udział w reklamach zostały wcześniej skrytykowane przez Komisję Etyki TVP. Jak podano w komunikacie, współpraca z nimi będzie zawieszona aż do czasu powołania przez TVP impresariatu, który określi “zasady występowania ludzi mediów - nie wykonujących prac dziennikarskich - w akcjach promocyjnych, imprezach pozaantenowych i reklamach.”
Środowa decyzja zarządu TVP to efekt analizy przez niego respektowania „Zasad etyki dziennikarskiej w Telewizji Polskiej – informacja, publicystyka, reportaż, dokument, edukacja” wprowadzonych w TVP w 1996 roku. Zarząd stwierdził, że w ostatnich latach orzeczenia Komisji Etyki były lekceważone i nie podejmowano działań naprawczych, a w Telewizji Polskiej powstała atmosfera przyzwolenia na jawne łamanie podstawowych wartości i zasad.
- “Uchwały dotyczące: „Zasad etyki dziennikarskiej w Telewizji Polskiej” i „Zasad realizowania przez Telewizję Polską misji publicznej” określają sens istnienia TVP. Naruszanie tych zasad jest działaniem na szkodę spółki” - podkreślono w przesłanym nam komunikacie.
Poza ustanowieniem impresariatu, TVP zamierza podjąć także prace zmierzające do powołania wspólnie z Polskim Radiem komisji etyki mediów publicznych.
M.in. z powodu udziału w reklamie kawy Prima Cafe bez zgody TVP, Telewizja Polska zakończyła też kilka dni temu współpracę z Moniką Richardson, która w Dwójce prowadziła magazyn “Wstęp wolny” (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: TVP zawiesiła współpracę z Sadowską i Smaszcz-Kurzajewską