TVP1 i Polsat liderami oglądalności w DVB-T. TVP Info z największym wzrostem
W listopadzie 2014 roku wśród widzów w naziemnej telewizji cyfrowej na pozycji lidera oglądalności utrzymała się TVP1. Największy spadek zanotowała TVP Historia, a najwięcej zyskało TVP Info. W grupie komercyjnej najlepszy był zaś Polsat.
Wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w listopadzie 2014 roku pierwsze miejsce utrzymała TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do listopada 2013 roku zmniejszył się o 12,65 proc. i wyniósł 15,60 proc.
Drugie miejsca zajął Polsat, który zanotował udział na poziomie 15,21 proc., po spadku w skali roku o 3,37 proc.
Na ostatnią pozycję podium awansował TVN, który w listopadzie ub.r. był czwarty. Jego średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 1,20 proc. i wyniósł 11,77 proc. Z kolei na czwartą lokatę spadła TVP2, której udział zmalał o 19,43 proc. do 11,28 proc. Jednocześnie był to najniższy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”.
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 59,52 proc., pochwalić się mogła stacja TVP Info, która awansowała z pozycji 9. na 5. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,36 proc.
Tuż za pierwsza piątką zestawienia znalazła się stacja TV Puls, która w listopadzie br. miała 5,34 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,92 proc. (wówczas kanał ten był piąty).
Z kolei najwięcej straciła TVP Historia, która spadła z miejsca 16. na 19. Kanał ten zanotował spadek wynoszący 29,32 proc. do 0,94 proc. udziału.
Wirtualnemedia.pl | DVB-T 4+ | |
listopad | ||
Stacja | 2014 | 2013 |
TVP1 | 15,60% | 17,86% |
Polsat | 15,21% | 15,74% |
TVN | 11,77% | 11,63% |
TVP2 | 11,28% | 14,00% |
TVP INFO | 5,36% | 3,36% |
TV PULS | 5,34% | 5,92% |
TV4 | 4,04% | 4,18% |
TVN7 | 4,03% | 4,56% |
Puls 2 | 3,95% | 4,11% |
TTV - Twoja Telewizja | 2,61% | 2,48% |
TV6 | 2,46% | 2,05% |
TVP Regionalna | 2,00% | 2,10% |
TVP ABC | 1,77% | - |
TVP Rozrywka | 1,69% | 1,69% |
ATM Rozrywka | 1,59% | 2,07% |
Stopklatka | 1,47% | - |
Polo TV | 1,26% | 1,46% |
Fokus TV | 1,09% | - |
TVP Historia | 0,94% | 1,33% |
Eska TV | 0,91% | 1,07% |
TVP Kultura | 0,90% | 0,76% |
TVP Polonia | 0,89% | 1,11% |
Polsat Sport News | 0,72% | 0,86% |
W grupie komercyjnej 16-49 w listopadzie 2014 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,28 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 4,03 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 5,49 proc. do 13,44 proc. Z pozycji czwartej na trzecią awansowała TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 9,76 proc., po spadku w skali roku o 17,08 proc. Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP2 (8,69 proc.; w dół o 28,48 proc.).
Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie wiekowej zanotowała spadek o 7,56 proc. do 7,34 proc. Natomiast oczko niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która w porównaniu do listopada ub.r. awansowała z miejsca ósmego (5 proc. udziału; w dół o 2,53 proc.).
Także i w grupie 16-49 największym wzrostem pochwalić się mogła stacja TVP Info, której udział poszedł do góry o 68,46 proc. do 2,19 proc. Najwięcej straciła TVP Historia - było to 44,52 proc. do 0,81 proc.
Wirtualnemedia.pl | DVB-T 16-49 | |
listopad | ||
Stacja | 2014 | 2013 |
Polsat | 17,28% | 16,61% |
TVN | 13,44% | 12,74% |
TVP1 | 9,76% | 11,77% |
TVP2 | 8,69% | 12,15% |
TV PULS | 7,34% | 7,94% |
Puls 2 | 5,00% | 5,13% |
TV4 | 4,96% | 5,32% |
TVN | 4,19% | 5,24% |
TTV - Twoja Telewizja | 3,64% | 3,12% |
TV6 | 3,30% | 2,82% |
ATM Rozrywka | 2,21% | 2,36% |
TVP INFO | 2,19% | 1,30% |
Polo TV | 1,99% | 2,26% |
TVP ABC | 1,85% | - |
Stopklatka | 1,69% | - |
Eska TV | 1,68% | 1,90% |
TVP Rozrywka | 1,67% | 1,60% |
TVP Regionalna | 1,33% | 1,19% |
Fokus TV | 1,29% | - |
TVP Kultura | 1,01% | 0,77% |
TVP Polonia | 0,93% | 1,30% |
TVP Historia | 0,81% | 1,46% |
Polsat Sport News | 0,66% | 0,76% |
Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.
Dołącz do dyskusji: TVP1 i Polsat liderami oglądalności w DVB-T. TVP Info z największym wzrostem