TVP1 i Polsat na czele oglądalności w jesiennej ramówce. TVN z największym spadkiem w czołówce (raport)
W tegorocznej jesiennej ramówce na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym awansowała TVP1. Spory spadek odnotował TVN, który spadł z miejsca pierwszego na trzecie. Zaś w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował Polsat.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 1 września do 30 listopada 2015 roku należało do TVP1, która awansowała z miejsca trzeciego. Średni dobowy udział tego kanału względem analogicznego okresu 2014 roku zwiększył się o 10,95 proc. i wyniósł 12,46 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,01 proc. do 12,20 proc. Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był liderem. Jego wynik w porównaniu do jesiennej ramówki ub.r. zmalał o 13,81 proc. do 11,05 proc. - najbardziej w czołowej dziesiątce zestawienia.
Z kolei czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,78 proc. udziału; w dół o 4,25 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 45,93 proc. w okresie od 1 września do 30 listopada 2014 roku do 44,49 proc. w okresie od 1 września do 30 listopada 2015 roku.
Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,64 proc., po wzroście o 34,81 proc. - największym w pierwszej dziesiątce rankingu.
W top 10 znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,50 proc.; wzrost o 26,35 proc.), TVN24 (3,35 proc.; do góry o 20,07 proc.), TVN7 (3,21 proc.; - 7,76 proc.), TV Puls (2,93 proc.; - 7,57 proc.) i Puls 2 (1,56 proc.; + 4,70 proc.).
Wszyscy 4+ | 01.09-30.11.2014 r. | 01.09-30.11.2015 r. | |
Lp. | Stacja | SHR % | SHR % |
1 | TVP1 | 11,23% | 12,46% |
2 | Polsat | 12,71% | 12,20% |
3 | TVN | 12,82% | 11,05% |
4 | TVP2 | 9,17% | 8,78% |
5 | TVP INFO | 2,70% | 3,64% |
6 | TV4 | 2,77% | 3,50% |
7 | TVN24 | 2,79% | 3,35% |
8 | TVN7 | 3,48% | 3,21% |
9 | TV Puls | 3,17% | 2,93% |
10 | TV Puls 2 | 1,49% | 1,56% |
11 | TTV - Twoja Telewizja | 1,30% | 1,51% |
12 | TVP Seriale | 1,33% | 1,44% |
13 | Polsat 2 | 1,61% | 1,38% |
14 | TV6 | 1,03% | 1,29% |
15 | Polsat News | 0,97% | 1,14% |
16 | TVP Rozrywka | 0,94% | 1,06% |
17 | TVP Regionalna | 1,01% | 1,03% |
18 | Stopklatka | 0,71% | 0,84% |
19 | Polsat Sport | 0,55% | 0,79% |
20 | Polo TV | 0,64% | 0,77% |
W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował Polsat, którego udział w okresie od 1 września do 30 listopada br. wyniósł 13,72 proc., po stracie o 2,14 proc.
Na drugie miejsce spadł TVN. Jego wynik zmniejszył się o 9,60 proc. do 13,18 proc. - najbardziej w top 10.
Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (8,39 proc udziału; do góry o 5,93 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,59 proc., w dół o 0,65 proc.).
Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała stacja TV4 - było to 23,27 proc. do 3,92 proc.
Wszyscy 16-49 | 01.09-30.11.2014 r. | 01.09-30.11.2015 r. | |
Lp. | Stacja | SHR % | SHR % |
1 | Polsat | 14,02% | 13,72% |
2 | TVN | 14,58% | 13,18% |
3 | TVP1 | 7,92% | 8,39% |
4 | TVP2 | 7,64% | 7,59% |
5 | TV4 | 3,18% | 3,92% |
6 | TVN7 | 3,38% | 3,61% |
7 | TV Puls | 3,83% | 3,52% |
8 | TVN24 | 2,12% | 2,42% |
9 | TV Puls 2 | 1,63% | 1,85% |
10 | TTV - Twoja Telewizja | 1,51% | 1,78% |
11 | TVP Seriale | 1,37% | 1,67% |
12 | TVP INFO | 1,05% | 1,64% |
13 | TV6 | 1,19% | 1,60% |
14 | Polsat 2 | 1,69% | 1,33% |
15 | Polo TV | 0,94% | 1,19% |
16 | TVP Rozrywka | 0,88% | 1,05% |
17 | Stopklatka | 0,74% | 0,89% |
18 | Polsat News | 0,79% | 0,87% |
19 | TVN Style | 0,92% | 0,84% |
20 | ATM Rozrywka | 0,90% | 0,80% |
Dołącz do dyskusji: TVP1 i Polsat na czele oglądalności w jesiennej ramówce. TVN z największym spadkiem w czołówce (raport)
Czyli stara partia sterowala wynikami stacji?!