„Twój Styl” i „Claudia” coraz więcej z reklam, ostro w dół „Newsweek” i „Wprost” (TOP 10)
W maju br. magazyny cennikowo zarobiły z reklam minimalnie mniej niż rok wcześniej. Bardzo duże wzrosty przychodów reklamowych zanotowały „Twój Styl”, „Claudia”, „Party” i „Viva!”, a znaczące spadki - „Newsweek Polska” i „Wprost”.
Z danych Kantar Media przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe magazynów (bez autopromocji) w maju br. wyniosły 262,15 mln zł, czyli o 0,8 proc. mniej niż rok wcześniej. To kolejny miesiąc, w którym cennikowa wartość reklamy w magazynach pozostaje na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego - w kwietniu br. wpływy zmalały w skali roku o 0,6 proc. (zobacz szczegóły), a w całym I kwartale br. - o 2,2 proc. (więcej na ten temat).
Największe wzrosty cennikowych przychodów reklamowych osiągnęły w maju „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) i „Claudia” (G+J Polska). Pierwsze pismo zarobiło o 46,8 proc., a drugie o 49,2 proc. więcej niż przed rokiem.
Z kolei wpływy reklamowe „Vivy!” urosły w skali roku o 26,6 proc., a „Party” (oba magazyny wydaje Edipresse Polska) - o 30 proc. „Tele Tydzień” zarobił o 16,4 proc., a „Świat kobiety” (oba pisma należą do Wydawnictwa Bauer) - o 16,3 proc. więcej niż w maju ub.r.
>>> „Tele Tydzień” liderem tygodników w Polsce (Top 68)
Za to duże spadki przychodów z reklam zanotowały czołowe tygodniki opinii: „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) i „Wprost” (PMPG). Pierwszy zarobił o 35,6 proc., a drugi o 38 proc. mniej niż przed rokiem. Natomiast „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) w ogóle wypadła z czołowej dziesiątki zestawienia.
Jak szacuje Starlink, w I kwartale br. magazyny rzeczywiście zarobiły z reklam120,3 mln zł, o 16,3 proc. mniej niż rok wcześniej (przeczytaj szczegóły). Natomiast ZenithOptimedia Group prognozuje, że w całym br. wydatki reklamowe w czasopismach zmaleją o 21 proc. (więcej na ten temat).
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
V.2013 |
V.2012 |
Twój Styl |
15 021 276 zł |
10 234 778 zł |
Viva! |
10 301 075 zł |
8 138 024 zł |
Newsweek Polska |
9 998 731 zł |
15 534 652 zł |
Tele Tydzień |
9 564 057 zł |
8 212 595 zł |
Party |
7 973 920 zł |
6 134 154 zł |
Wprost |
7 712 750 zł |
12 434 593 zł |
Claudia |
7 532 062 zł |
5 048 185 zł |
Flesz |
6 242 418 zł |
4 565 600 zł |
Grazia |
5 998 781 zł |
- |
Świat Kobiety |
5 876 087 zł |
5 054 116 zł |
monitorowane tytuły razem |
262 150 081 zł |
264 254 810 zł |
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” i „Claudia” coraz więcej z reklam, ostro w dół „Newsweek” i „Wprost” (TOP 10)