“Twój Styl” liderem czytelnictwa, ale miesięczniki z czołówki tracą
“Twój Styl” pozostaje liderem czytelnictwa wśród miesięczników. Tytuł ten - podobnie jak pozostałe pisma z czołówki - zanotował jednak spadek tego wskaźnika. Wzrosty widać za to wśród mniej popularnych tytułów.
Z najnowszej fali badania PBC obejmująca okres od kwietnia do września br. wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięga 12,35 proc. czytelników, podczas gdy rok temu było ich 13,01 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,81 proc., która zanotowała spadek o 1,53 pkt. proc. Na podium znalazły się jeszcze “Cztery Kąty” (Agora SA), która są czytane przez 9,11 proc. pytanych (spadek o 0,93 pkt. proc.).
Czwarte miejsce zajmuje popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 9,11 proc., czyli o 0,18 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, plasuje się na miejscu 16. Jest to miesięcznik “Glamour” (G+J Polska), czytany przez 4,55 proc. osób, czyli o 0,27 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. “Glamour” to czwarty najchętniej czytany magazyn luksusowy dla kobiet po “Twoim Stylu” i “Avanti”.
O oczko niżej w zestawieniu zadebiutował wydawany od listopada ub.r. miesięcznik “Przepisy Czytelników” (Phoenix Press). W analizowanym okresie sięgało po niego 4,42 proc. czytelników.
Wirtualnemedia.pl | Kwiecień – wrzesień | |
PBC | 2011 | 2010 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 12,35% | 13,01% |
Claudia | 9,81% | 11,34% |
Cztery Kąty | 9,11% | 10,04% |
Focus | 9,11% | 9,29% |
Murator | 8,19% | 8,27% |
Poradnik Domowy | 8,08% | 9,17% |
Kobieta i Życie | 7,56% | 7,72% |
Mój Piękny Ogród | 6,69% | 7,29% |
Olivia | 6,49% | 7,45% |
Świat Kobiety | 6,30% | 7,39% |
Dobre Rady | 6,27% | 7,10% |
National Geographic | 6,10% | 6,57% |
Avanti | 5,45% | 5,81% |
Działkowiec | 5,26% | 5,44% |
Auto Moto | 5,03% | 5,68% |
Glamour | 4,55% | 4,28% |
Przepisy Czytelników | 4,42% | - |
Mamo To Ja | 4,25% | 4,82% |
Pani | 3,94% | 4,04% |
Przyślij Przepis! | 3,91% | 3,85% |
CKM | 3,72% | 4,29% |
Moje Mieszkanie | 3,40% | 3,63% |
CD Action | 3,35% | 3,71% |
Cosmopolitan | 3,34% | 3,51% |
Joy | 3,21% | 3,57% |
Dom & Wnętrze | 3,13% | 3,34% |
M jak mieszkanie | 2,99% | 3,24% |
Moje Gotowanie | 2,98% | 3,16% |
PC Format | 2,95% | 3,49% |
Samo Zdrowie | 2,75% | 3,34% |
Uroda | 2,65% | 2,70% |
Elle | 2,64% | 2,49% |
Zwierciadło | 2,56% | 2,60% |
Auto Motor i Sport | 2,53% | 2,81% |
Playboy | 2,52% | 3,24% |
Naj Magazyn | 2,50% | - |
Zdrowie | 2,50% | 3,01% |
Moda na Zdrowie | 2,37% | 2,48% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 2,26% | 2,62% |
Logo | 2,25% | 2,31% |
Twoje Dziecko | 2,16% | 2,37% |
Kuchnia | 2,13% | 2,03% |
Dziecko | 2,12% | 2,22% |
Kwietnik | 2,11% | 2,21% |
Dobre Wnętrze | 2,05% | 2,17% |
Świat Motocykli | 2,02% | 1,87% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,96% | 2,13% |
Focus Historia | 1,95% | 1,56% |
Magazyn Futbol | 1,92% | - |
Charaktery | 1,90% | 1,68% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 1,90% | 1,56% |
TopGear | 1,84% | 1,85% |
Twój Maluszek | 1,82% | 1,71% |
Men's Health | 1,81% | 1,62% |
Dziewczyna | 1,79% | 2,29% |
Auto Świat Poradnik | 1,77% | 2,00% |
Vita | 1,70% | 1,54% |
National. Geographic. Traveler | 1,64% | 1,41% |
Film | 1,61% | - |
Chip | 1,59% | 1,94% |
Ładny Dom | 1,58% | - |
Wróżka | 1,58% | 1,67% |
M jak Mama | 1,56% | 1,36% |
Popcorn | 1,55% | - |
Bravo Girl | 1,48% | - |
Forbes | 1,43% | 1,43% |
Burda | 1,42% | 1,59% |
Przepis na Ogród | 1,38% | 0,96% |
Majster | 1,25% | 1,61% |
InStyle | 1,24% | 1,06% |
Reader's Digest | 1,16% | 1,36% |
Zbuduj Dom | 1,07% | 1,37% |
Na ścieżkach życia | 1,07% | 1,33% |
Twist | 1,04% | 1,29% |
Shape | 1,03% | 0,79% |
Sól i Pieprz | 1,01% | 0,94% |
21. wiek | 0,96% | 0,76% |
Hot Moda & Shopping | 0,85% | 0,58% |
Voyage | 0,84% | 0,80% |
Weranda | 0,81% | 0,67% |
Podróże | 0,75% | 0,71% |
Sukces | 0,67% | 0,69% |
Żagle | 0,51% | 0,53% |
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny | 0,50% | 0,44% |
Cars Magazyn o Samochodach | 0,50% | - |
Architektura-Murator | 0,49% | 0,53% |
Fun Club | 0,48% | 0,60% |
Play | 0,42% | 0,73% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik”, Czyta 2,91 proc. pytanych, czyli o 1,10 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu zadebiutował magazyn “Mój Piękny Dom” (2,65 proc.), który rok wcześniej był miesięcznikiem.
Wirtualnemedia.pl | Kwiecień – wrzesień | |
PBC | 2011 | 2010 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,91% | 3,92% |
Mój Piękny Dom | 2,65% | - |
Auto Świat 4x4 | 2,14% | 2,23% |
Komputer Świat Gry | 1,75% | 2,12% |
Komputer Świat Ekspert | 1,52% | 1,90% |
Rodzice | 1,42% | 1,90% |
Elle Decoration | 0,70% | 0,59% |
Style i Charaktery | 0,67% | 0,60% |
Play | 0,53% | - |
Weranda Country | 0,31% | 0,32% |
Polska Wita | 0,18% | 0,19% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2010 roku na losowej próbie 24 288 przypadków i w okresie od kwietnia do września 2011 roku na losowej próbie 24 478 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: “Twój Styl” liderem czytelnictwa, ale miesięczniki z czołówki tracą