SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Twój Styl” liderem czytelnictwa, ale miesięczniki z czołówki tracą

“Twój Styl” pozostaje liderem czytelnictwa wśród miesięczników. Tytuł ten - podobnie jak pozostałe pisma z czołówki - zanotował jednak spadek tego wskaźnika. Wzrosty widać za to wśród mniej popularnych tytułów.

Z najnowszej fali badania PBC obejmująca okres od kwietnia do września br. wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięga 12,35 proc. czytelników, podczas gdy rok temu było ich 13,01 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,81 proc., która zanotowała spadek o 1,53 pkt. proc. Na podium znalazły się jeszcze “Cztery Kąty” (Agora SA), która są czytane przez 9,11 proc. pytanych (spadek o 0,93 pkt. proc.).

Czwarte miejsce zajmuje popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 9,11 proc., czyli o 0,18 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, plasuje się na miejscu 16. Jest to miesięcznik “Glamour” (G+J Polska), czytany przez 4,55 proc. osób, czyli o 0,27 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. “Glamour” to czwarty najchętniej czytany magazyn luksusowy dla kobiet po “Twoim Stylu” i “Avanti”.

O oczko niżej w zestawieniu zadebiutował wydawany od listopada ub.r. miesięcznik “Przepisy Czytelników” (Phoenix Press). W analizowanym okresie sięgało po niego 4,42 proc. czytelników.

Wirtualnemedia.plKwiecień – wrzesień
PBC20112010
TytułProcent respondentów
Twój Styl12,35%13,01%
Claudia9,81%11,34%
Cztery Kąty9,11%10,04%
Focus9,11%9,29%
Murator8,19%8,27%
Poradnik Domowy8,08%9,17%
Kobieta i Życie7,56%7,72%
Mój Piękny Ogród6,69%7,29%
Olivia6,49%7,45%
Świat Kobiety6,30%7,39%
Dobre Rady6,27%7,10%
National Geographic6,10%6,57%
Avanti5,45%5,81%
Działkowiec5,26%5,44%
Auto Moto5,03%5,68%
Glamour4,55%4,28%
Przepisy Czytelników4,42%-
Mamo To Ja4,25%4,82%
Pani3,94%4,04%
Przyślij Przepis!3,91%3,85%
CKM3,72%4,29%
Moje Mieszkanie3,40%3,63%
CD Action3,35%3,71%
Cosmopolitan3,34%3,51%
Joy3,21%3,57%
Dom & Wnętrze3,13%3,34%
M jak mieszkanie2,99%3,24%
Moje Gotowanie2,98%3,16%
PC Format2,95%3,49%
Samo Zdrowie2,75%3,34%
Uroda2,65%2,70%
Elle2,64%2,49%
Zwierciadło2,56%2,60%
Auto Motor i Sport2,53%2,81%
Playboy2,52%3,24%
Naj Magazyn2,50%-
Zdrowie2,50%3,01%
Moda na Zdrowie2,37%2,48%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,26%2,62%
Logo2,25%2,31%
Twoje Dziecko2,16%2,37%
Kuchnia2,13%2,03%
Dziecko2,12%2,22%
Kwietnik2,11%2,21%
Dobre Wnętrze2,05%2,17%
Świat Motocykli2,02%1,87%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,96%2,13%
Focus Historia1,95%1,56%
Magazyn Futbol1,92%-
Charaktery1,90%1,68%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)1,90%1,56%
TopGear1,84%1,85%
Twój Maluszek1,82%1,71%
Men's Health1,81%1,62%
Dziewczyna1,79%2,29%
Auto Świat Poradnik1,77%2,00%
Vita1,70%1,54%
National. Geographic. Traveler1,64%1,41%
Film1,61%-
Chip1,59%1,94%
Ładny Dom1,58%-
Wróżka1,58%1,67%
M jak Mama1,56%1,36%
Popcorn1,55%-
Bravo Girl1,48%-
Forbes1,43%1,43%
Burda1,42%1,59%
Przepis na Ogród1,38%0,96%
Majster1,25%1,61%
InStyle1,24%1,06%
Reader's Digest1,16%1,36%
Zbuduj Dom1,07%1,37%
Na ścieżkach życia1,07%1,33%
Twist1,04%1,29%
Shape1,03%0,79%
Sól i Pieprz1,01%0,94%
21. wiek0,96%0,76%
Hot Moda & Shopping0,85%0,58%
Voyage0,84%0,80%
Weranda0,81%0,67%
Podróże0,75%0,71%
Sukces0,67%0,69%
Żagle0,51%0,53%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny0,50%0,44%
Cars Magazyn o Samochodach0,50%-
Architektura-Murator0,49%0,53%
Fun Club0,48%0,60%
Play0,42%0,73%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik”, Czyta 2,91 proc. pytanych, czyli o 1,10 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu zadebiutował magazyn “Mój Piękny Dom” (2,65 proc.), który rok wcześniej był miesięcznikiem. 

Wirtualnemedia.plKwiecień – wrzesień
PBC20112010
TytułProcent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik2,91%3,92%
Mój Piękny Dom2,65%-
Auto Świat 4x42,14%2,23%
Komputer Świat Gry1,75%2,12%
Komputer Świat Ekspert1,52%1,90%
Rodzice1,42%1,90%
Elle Decoration0,70%0,59%
Style i Charaktery0,67%0,60%
Play0,53%-
Weranda Country0,31%0,32%
Polska Wita0,18%0,19%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2010 roku na losowej próbie 24 288 przypadków i w okresie od kwietnia do września 2011 roku na losowej próbie 24 478 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: “Twój Styl” liderem czytelnictwa, ale miesięczniki z czołówki tracą

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl