„Viva” wyprzedziła „Twój Styl” we wpływach reklamowych, mocno w górę także „Claudia” (Top 10)
Po dwóch miesiącach br. na pozycję lidera wpływów z reklam wśród magazynów wysunął się dwutygodnik „Viva”, detronizując „Twój Styl”. Spadły przychody „Tele Tygodnia”, „Życia na gorąco” i „Urody życia”.
W okresie styczeń-luty br. reklamodawcy wydali na reklamy w magazynach 548,9 mln zł. Było to 3,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie Kantar Media, dane cennikowe netto, bez rabatów).
Dotychczasową pozycję lidera stracił miesięcznik „Twój Styl”, które obecnie jako wicelider rankingu zarobił na reklamach 28,4 mln zł, czyli 4,6 proc. mniej niż rok temu. Miesięcznik ten został wyprzedzony przez dwutygodnik „Viva”, który w skali roku zwiększył wpływy o 27,8 proc., z 24,5 do 31,3 mln zł.
Trzecie miejsce na reklamowym podium należy do „Tele Tygodnia” z przychodami w kwocie 22,8 mln zł, niższymi rok do roku o 16,8 proc.
Wśród pozostałych magazynów z czołówki czasopism o największych przychodach z reklam najwyższy wzrost wpływów zanotowała „Claudia”. W tytule tym reklamodawcy zwiększyli wydatki o 29,5 proc., z 10 do 13 mln zł. W omawianym okresie „Party” zarobiło 8,3 proc. więcej - blisko 19 mln zł, a „Wprost” zwiększył przychody z reklam o 2,7 proc., do 15,4 mln zł. Wpływy reklamowe „Pani” pozostały praktycznie na poziomie sprzed roku i wyniosły 16,3 mln zł.
Mniej zarobiła „Uroda życia” - reklamodawcy zredukowali wydatki w tym tytule rok do roku o 12 proc., z 13,9 do 12,2 mln zł.
Miesięcznik „Vogue”, ukazujący się od lutego ub.r., zarobił natomiast 11,9 mln zł.
Dołącz do dyskusji: „Viva” wyprzedziła „Twój Styl” we wpływach reklamowych, mocno w górę także „Claudia” (Top 10)