Tylko „Gazeta Wyborcza” na plusie, „Dziennik Gazeta Prawna” najbardziej w dół (sprzedaż kioskowa dzienników)
W lipcu br. prawie wszystkie dzienniki pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowały spadki, a procenotowo najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna”. Jako jedyna wzrost odnotowała „Gazeta Wyborcza”, a liderem zestawienia pozostał „Fakt”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w lipcu 2015 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 293 877 egz. W porównaniu do lipca 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,99 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,86 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 140 533 egz., notując spadek o 4,12 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,31 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Zaś ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wzrosła w ciągu roku o 1,91 proc. i wyniosła 102 865 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,29 proc.
Z kolei największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który spadł z miejsca szóstego na siódme. Jej wynik zmalał bowiem o 44,83 proc. do 4 993 egz.
ZKDP |
lipiec |
|||||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
297 254 |
297 254 |
293 877 |
3 165 |
312 940 |
312 940 |
309 315 |
3 379 |
Super Express |
142 225 |
141 505 |
140 533 |
972 |
148 267 |
147 547 |
146 568 |
979 |
Gazeta Wyborcza |
173 584 |
152 873 |
102 865 |
47 781 |
173 953 |
156 610 |
100 933 |
53 688 |
Przegląd Sportowy |
34 747 |
34 746 |
33 784 |
581 |
35 170 |
35 170 |
34 135 |
614 |
Gazeta Polska Codziennie |
18 129 |
18 074 |
17 685 |
160 |
20 139 |
20 125 |
19 480 |
66 |
Rzeczpospolita |
55 347 |
55 048 |
7 447 |
38 076 |
56 485 |
54 876 |
8 806 |
38 856 |
Dziennik Gazeta Prawna |
49 210 |
40 064 |
4 993 |
25 691 |
55 518 |
44 894 |
9 051 |
27 005 |
Puls Biznesu |
11 805 |
10 379 |
1 651 |
6 132 |
12 130 |
10 671 |
1 719 |
6 632 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
5 232 |
4 831 |
1 242 |
1 768 |
4 897 |
4 507 |
1 443 |
1 478 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Gazeta Wyborcza” na plusie, „Dziennik Gazeta Prawna” najbardziej w dół (sprzedaż kioskowa dzienników)
DGP nie kupie w kiosku ani sklepie,
musze do miasta jechac tam
w kazdym kiosku jest bez problemu