Ułomne manekiny w kampanii przeciw stereotypom nt. niepełnosprawności (wideo)
Pro Infirmis, największa szwajcarska organizacja działająca na rzecz osób niepełnosprawnych, rozpoczęła kampanię „Because who is perfect? Get closer” mającą na celu zwrócenie uwagi na problemy osób niepełnosprawnych.
Akcja polegała na zaproszeniu do niej osób niepełnosprawnych i na podstawie modelu ich ciał stworzenia manekinów, które następnie umieszczono w pięciu butikach na Bahnhofstrasse w Zurychu, jednej z najdroższych ulic handlowych świata. Celem kampanii było zachęcanie do refleksji na temat akceptacji niepełnosprawności oraz ukazanie, że ludzie niepełnosprawni są pełnoprawnymi członkami społeczeństwa.
Akcję przeprowadzono w międzynarodowy dzień osób niepełnosprawnych przypadający na 3 grudnia. Kreację przygotowała agencja Jung von Matt/Limmat.
To nie pierwsza kampania tego typu zorganizowana przez Pro Infirmis. W 2011 roku przeprowadzono podobną akcję, a spot z niej miał ponad 4 miliony odsłon na YouTubie.
Dołącz do dyskusji: Ułomne manekiny w kampanii przeciw stereotypom nt. niepełnosprawności (wideo)