Universal Pictures udostępnia kinowe premiery w internecie. Na liście „Niewidzialny człowiek”, „Polowanie” i „Emma”
Należąca do koncernu Comcast wytwórnia Universal Pictures zapowiedziała, że udostępni w internecie swoje najnowsze filmy będące obecnie w dystrybucji kinowej. Produkcje będzie można obejrzeć na platformach VOD w cenie 19,99 dolara za jeden tytuł. W ofercie są m.in. „Niewidzialny człowiek”, „Polowanie” i „Emma”, trafi tam także zapowiadany film animowany „Trolls: World Tour”.
Wytwórnia filmowa Universal Pictures jest częścią koncernu NBCUniversal, który z kolei jest kontrolowany przez Comcast. Wytwórnia zaczęła odczuwać następstwa pandemii koronawirusa, która spowodowała m.in. odpływ widzów z kin na całym świecie. Potwierdzeniem tego trendu jest amerykański box office, który w ostatni weekend zanotował 55,3 mln dol., co jest najgorszym wynikiem od września 2000 r. gdy wartość sprzedanych biletów do kin w USA osiągnęła 54,5 mln dol.
Kinowe nowości w internecie
W obliczu kryzysu związanego z koronawirusem i słabnącą frekwencją w kinach Universal Pictures po raz pierwszy w swojej historii zdecydowała się na udostępnienie swoich kinowych nowości w technologii internetowego streamingu – do tej pory takie tytuły mogły trafiać do dystrybucji w sieci zazwyczaj po 90 dniach od premiery w kinie.
Jak poinformował Jeff Shell, szef NBCUniversal niektóre bieżące produkcje wytwórni będą dostępne na platformach VOD prowadzonych m.in. przez Amazona, Apple czy Comcast.
Na liście propozycji są m.in. „Niewidzialny człowiek”, „Polowanie” i „Emma”, do internetu trafi także zapowiadany na 10 kwietnia br. film animowany „Trolls: World Tour”. Za każdy z tytułów będzie trzeba zapłacić w USA 19,99 dol. z możliwością obejrzenia filmu w ciągu 48 godzin. Ceny mają się różnić w zależności od lokalnych rynków.
Koronawirus uderza w kina
Branża kinowa jest jedną z tych które najbardziej dotkliwie odczuwają skutki pandemii koronawirusa, także w Polsce, gdzie od kilku dni obowiązuje zakaz funkcjonowania kin oraz innych placówek kulturalnych.
Sieć kin Helios (należąca do Agory) przewiduje, że zanotuje spadek przychodów o ok. 9 mln zł i wyniku operacyjnego o 1,2-1,5 mln zł wskutek zamknięcia kin na dwa tygodnie..
W obliczu kryzysu w weekend przedstawiciele sektora kinowego, m.in. sieci Multikino, Helios (należy do Agory) i Cinema City skierowali wspólny list otwarty do minister rozwoju. - Jesteśmy jedną z pierwszych branż, która w sposób drastyczny odczuwa skutki epidemii - podkreślili.
Branża kinowa sugeruje rządowi konkretne działania, które pomogą jej przetrwać obecną sytuację. Proponują przyjęcie ustawy osłonowej obejmującej m.in. subsydiowanie wynagrodzeń tak, żeby ograniczyć zwolnienia pracowników.
Dołącz do dyskusji: Universal Pictures udostępnia kinowe premiery w internecie. Na liście „Niewidzialny człowiek”, „Polowanie” i „Emma”