SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UOKiK: Fabryka Zdrowia oszukiwała klientów

Prowadząca aptekę internetową spółka Fabryka Zdrowia Wierzbowski i Wspólnicy wprowadzała konsumentów w błąd podając nieprawdziwe informacje o promocyjnych cenach leków – uznała prezes UOKiK i nakazała zaniechanie stosowania tej praktyki.

Leki oferowane przez spółkę za pośrednictwem witryny www.fabrykazdrowia.pl posiadały dwie ceny: przekreśloną i aktualną wraz ze wskazaniem ile konsument oszczędza na tym zakupie, przy pomocy hasła "oszczędzasz" oraz kwoty tej oszczędności.

Postępowanie UOKiK wykazało, że przekreślone ceny produktów są zawyżone, ponieważ nie obowiązywały u przedsiębiorcy bezpośrednio przed promocją. W rzeczywistości były to ceny wynikające z cenników hurtowni powiększone o stosowaną marżę.

W opinii Urzędu przedsiębiorca wywołał u konsumenta mylne przekonanie o większej niż w rzeczywistości atrakcyjności jego oferty. Tymczasem zgodnie z prawem, każdy przedsiębiorca ma obowiązek informować o cenie i właściwościach oferowanego produktu lub usługi w sposób rzetelny i pełny. Działania zmierzające do niedoinformowania, dezorientacji a także wykorzystania niewiedzy lub naiwności konsumenta są sprzeczne z dobrymi obyczajami a tym samym niezgodne z prawem.

Prezes UOKiK wydała decyzję, poprzez którą m.in. nakazała przedsiębiorcy zaniechanie stosowania tej niedozwolonej praktyki. Spółka musi też opublikować odpowiedni fragment decyzji na stronie internetowej www.fabrykazdrowia.pl. Decyzja jest prawomocna.

Dołącz do dyskusji: UOKiK: Fabryka Zdrowia oszukiwała klientów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
privat
Niestety w bardzo wielu przypadkach tzw. marketing i reklama to metody oszukiwania klientów. Oszustwa przy sprzedaży są na każdym kroku. Ciekawe czy UOKiK weźmie się na przykład za producentów wędlin. 95% wędlin w Polsce to produkty oszukiwane.
0 0
odpowiedź
User
inginia
tak, masz rację kolego niech się wezmą za wędliny
0 0
odpowiedź