UOKiK kontra Leroy Merlin Polska. Chce zmian w regulaminie sklepu internetowego
Można zwracać produkty kompletne, nieuszkodzone, nieużywane - to wprowadzające w błąd postanowienie było stosowane przez Leroy Merlin Polska w regulaminie sklepu internetowego - uznał UOKiK. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany warunku, dlatego uniknął kary finansowej.
Leroy Merlin Polska w regulaminie sklepu internetowego zastrzegał, że klient traci prawo odstąpienia od umowy, gdy produkt będzie przez niego używany. Kupując przez internet, konsument nie ma możliwości obejrzenia i sprawdzenia produktu, dlatego ma prawo to zrobić po odebraniu przedmiotu, korzystając z możliwości tzw. zwykłego zarządu. Można otworzyć opakowanie, podłączyć sprzęt do prądu, uruchomić, zamontować, a klient nie traci prawa do odstąpienia od umowy.
- Leroy Merlin Polska zobowiązał się do zmiany kwestionowanych postanowień. Musi to zrobić w ciągu miesiąca od daty uprawomocnienia się decyzji - informuje Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.
Dołącz do dyskusji: UOKiK kontra Leroy Merlin Polska. Chce zmian w regulaminie sklepu internetowego