„Nietypowa” kwota rachunku od UPC Polska. Jak uniknąć podwyżki?
Część klientów sieci kablowej UPC Polska otrzymało informacje o „nietypowej”, czyli droższej opłacie abonamentowej za internet i inne usługi. Biuro prasowe Play, właściciela operatora, informuje Wirtualnemedia.pl, że podwyżki można w łatwy sposób uniknąć.
Abonenci UPC Polska informacje o rachunkach otrzymują najczęściej drogą e-mailową. Mogą też zalogować się na stroje Moje UPC. Tam znajdą informacje o płatnościach, aktualnych promocjach. Mogą zwiększyć prędkość internetu, kupić dostęp do niektórych serwisów streamingowych czy dowiedzieć się o przerwach w działaniu usług w swojej okolicy. Na przykład spowodowanych awariami czy konserwacjami.
Przedłużenie umowy zmniejsza opłaty
Niektórzy klienci w ostatnim czasie zauważyli, że muszą płacić za wykupione usługi więcej niż dotychczas. „Kwota rachunku jest nietypowa? Sprawdź przyczyny” – proponuje operator. Podwyżka nie ma związku z przejęciem UPC Polska przez Play i stopniowym odchodzeniem od marki stosowanej przez sieć kablową.
- Sytuacja dotyczy klientów, którym kończy się okres promocyjny umowy (okres zobowiązania), a w związku z tym przestaje również obowiązywać rabat, który otrzymali przy jej podpisywaniu. Na około 3 miesiące przed końcem okresu zobowiązania, zgodnie z przepisami prawa telekomunikacyjnego, wysyłamy wiadomość do klientów o najlepszej dostępnej ofercie, w której informujemy o przejściu umowy na czas nieokreślony zgodnie z warunkami promocji. Aby uniknąć podwyżki wystarczy przedłużyć umowę na tych samych lub lepszych parametrach usług - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Play i UPC Polska.
Obecnie większość operatorów płatnej telewizji i telekomunikacyjnych zawiera 2-letnie umowy na poszczególne usługi. Po upływie 24 miesięcy opłata wzrasta zazwyczaj o kilka lub 10 zł miesięcznie. Jeśli przedłużymy umowę o rok lub dwa, można jej uniknąć i wciąż korzystać z rabatu na usługi. Warto więc pilnować, kiedy kończy się okres zobowiązania, żeby nie przepłacać. Chyba, że chcemy dzięki umowie na czas nieokreślony, zachować elastyczność i możliwość szybkiej zmiany operatora. Zasięg takich sieci jak UPC Polska czy Vectra jest ograniczony, więc to dobre rozwiązanie dla osób, które często się przeprowadzają.
Zmiany w ofercie UPC Polska
W 2020 roku francuska Grupa Iliad za 9,6 mld zł kupiła sieć komórkową Play. Przed rokiem sfinalizowano z kolei przejęcie UPC Polska od Liberty Global za 7,013 mld zł. Później ruszyła kampania reklamowa z hasłem „UPC przeszło do Play”. Ograniczono wydatki na marketing operatora kablowego i przeniesiono jego pracowników do siedziby Play.
Portal Wirtualnemedia.pl informował, że to stopniowe przygotowywanie klientów na rebranding, który będzie polegał na rezygnacji z marki UPC na rzecz Play. Przez jakiś czas firma zamierza świadczyć usługi pod oboma szyldami. W ostatnim czasie firma zamknęła wybrane salony UPC Polska. Zastąpiły je salony Play.
Kilka tygodni temu wdrożono nową ofertę pakietową UPC Polska. Znalazło się w niej 157 kanałów zamiast dotychczasowych 189, ale klienci sieci kablowej mogą przedłużać umowy na starych warunkach. W nowych pakietach nie ma: TVP Info, TVP Sport, TVP Kultura, TVP Historia, TVP ABC, TVP Seriale, TVP Rozrywka, TVP Kobieta, TVP Polonia, TVP Nauka, TVP Dokument, TVP World, Belsat, TVP HD, TV Trwam, Adventure, AXN Spin, Bollywood TV, DocuBox, Eurosport 2, Fashion TV, FightBox, FightKlub, FilmBox Action, FilmBox Arthouse, FilmBox Extra, FilmBox Family, FilmBox Premium, Ginx E-sports TV, Golf Channel, Kino TV, Mezzo, Mezzo Live, Novela TV, Sky News, SportKlub, Top Kids i TV Republika. Niebawem może się to zmienić, bo trwają rozmowy m.in. z Telewizją Polską dotyczące kompleksowej umowy z Play.
Dołącz do dyskusji: „Nietypowa” kwota rachunku od UPC Polska. Jak uniknąć podwyżki?