Użytkownicy iPKO celem ataku phishingowego
Firma Kaspersky Lab Polska poinformowała o pojawieniu się ataku phishingowego na użytkowników serwisu bankowego iPKO.
Cyberprzestępcy próbują namawiać odbiorców sfałszowanej wiadomości e-mail na kliknięcie odsyłacza, który prowadzi do podrobionej strony logowania do serwisu iPKO. Wprowadzone tam dane logowania trafiają wprost w ręce atakujących. Sfałszowana strona została przygotowana starannie i stanowi potencjalne zagrożenie dla poufności wielu użytkowników.
Wiadomość dociera do potencjalnych ofiar ataku ze sfałszowanego adresu "serwis.internetowy@ipk.pl" i posiada temat "Nowa wiadomosc !".
W treści atakujący informują, że użytkownik otrzymał nową wiadomość z banku. Wiadomość zawiera odsyłacz, którego kliknięcie kieruje użytkownika na sfałszowaną stronę logowania do serwisu iPKO. Strona ta jest wierną kopią prawdziwej witryny logowania iPKO.pl i nic nie wskazuje na niej na oszustwo. Jeżeli użytkownik poda dane logowania, na ekranie komputera pojawi się kolejna witryna, gdzie cyberprzestępca nakłania do podania 30 kolejnych kodów jednorazowych autoryzujących transakcje bankowe.
Wszystkie dane wpisane na wymienionych stronach trafiają wprost w ręce cyberprzestępców.
Kaspersky Lab Polska podkreśla, że PKO Bank Polski nie ma nic wspólnego z wysyłaniem tej wiadomości e-mail. Jest to typowy atak phishingowy mający na celu wyłudzenie informacji od użytkowników. Cyberprzestępcy nielegalnie wykorzystali wizerunek banku.
Dołącz do dyskusji: Użytkownicy iPKO celem ataku phishingowego