SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Użytkownicy smartfonów korzystają z 9 aplikacji dziennie. „Dla wydawców to walka o pierwszy ekran”

Według danych firmy analitycznej App Annie użytkownicy urządzeń mobilnych wykorzystują średnio 9 aplikacji każdego dnia i 30 programów w ciągu miesiąca. - Wiele osób po prostu zarządza swoim życiem przez aplikacje i smartfony, a dla wydawców podane statystyki oznaczają walkę o tzw. „pierwszy ekran”, przy czym na tym ekranie to nie tylko tradycyjna konkurencja jest wyzwaniem - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Bartek Pucek, szef pionów mobile & digital w Grupie Onet - RAS Polska.

 

App Annie podaje w raporcie, że w ciągu miesiąca użytkownicy smartfonów wykorzystują średnio 30 aplikacji, co stanowi od jednej trzeciej do połowy wszystkich programów zainstalowanych w ich urządzeniach.

Każdy użytkownik mobilny codziennie uruchamia średnio 9 aplikacji. Z raportu wynika także, że liczba programów wykorzystywanych miesięcznie zależy od regionu i konkretnego kraju. Na czele listy znajdują się obecnie Indie, Brazylia i Chiny.

Podobna zależność regionalna występuje w wypadku codziennego korzystania z mobilnych aplikacji. Także w tym wypadku na podium znalazły się Brazylia, Indie i Chiny, choć w nieco innej kolejności.

Podane przez App Annie wskaźniki na przykładzie użytkowników w Stanach Zjednoczonych potwierdzają różnice w korzystaniu z aplikacji przez użytkowników smartfonów z iOS oraz Androidem. Okazuje się, że posiadacze iPhone’ów wykorzystują większą liczbę programów, wśród których dominują aplikacje użytkowe.

Inne zestawienie opublikowane przez App Annie wskazuje, że codziennie najwięcej czasu w aplikacjach mobilnych spędzają użytkownicy w Korei Południowej, Brazylii i Meksyku, i jest to wskaźnik rosnący z kwartału na kwartał.

Oceniając dane opublikowane przez App Annie Bartek Pucek, szef pionów mobile & digital w Grupie Onet-RAS Polska w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl zwraca uwagę na kilka trendów które wynikają z podanych wskaźników.

- Według danych z raportu App Annie użytkownicy smartfonów spędzają jeden miesiąc z każdego roku na korzystaniu z aplikacji - podkreśla Bartek Pucek. - W zasadzie wiele osób po prostu zarządza swoim życiem przez aplikacje i smartfony. Oczywiście częstotliwość korzystania i kategorie różnią się w zależności od rynku. Inaczej sytuacja wygląda zarówno pod względem instalacji aplikacji per użytkownik (Chiny i WeChat) jak i kategorii (gry na Android są częściej pobierane i używane niż na iOS, natomiast to ta druga platforma dostarcza więcej przychodów firmom, które dystrybuują tam swoje produkty).

Pucek zaznacza, że użytkownicy wykorzystują średnio około 9 aplikacji w ciągu dnia.

- Dla wydawców to oznacza walkę o tzw. „pierwszy ekran”, tak aby znaleźć się właśnie w tych top 9, przy czym na tym ekranie to nie tylko tradycyjna konkurencja jest wyzwaniem. Tak samo konkuruje wydawca aplikacji informacyjnej z Facebookiem, Google, Snapchat czy Pokemon Go. To konkurencja o atencję w ciągu dnia w ramach tych 9 aplikacji - wyjaśnia ekspert z Onet-RAS Polska.

Nasz rozmówca wskazuje, że dominującymi kategoriami pod względem spędzonego czasu są aplikacje z kategorii narzędzia i wyjaśnia dlaczego tak się dzieje.

- Wynika to z dwóch prostych powodów: codziennej przydatności narzędzi takich jak mapy, transport publiczny czy latarka, oraz z racji tego, że są one preinstalowane przez Apple czy Google w systemach iOS i Android. Co ciekawe 80 proc. czasu spędzanego jest w aplikacjach, które nie są w top 5 najczęściej pobieranych w danym kraju. Liczba pobrań podawana w komunikatach wielu firm bardzo często nie przekłada się na używalność aplikacji w swojej kategorii (Daily Active Users). Z jednej strony nie trzeba być w „top App Store”, aby użytkownicy często korzystali z naszej aplikacji, z drugiej strony umiejętność tworzenia dobrych produktów na urządzenia mobilne jest trudniejsza niż kiedykolwiek w obliczu tak dużej konkurencji o naszą uwagę ze strony tak wielu graczy – podsumowuje Pucek.

Dołącz do dyskusji: Użytkownicy smartfonów korzystają z 9 aplikacji dziennie. „Dla wydawców to walka o pierwszy ekran”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Kolejne nierealne badania chyba, że za aplikacje traktowane są dzwonienie, SMS-owanie, lista kontaktów itp. Pospolity użytkownik korzysta z 5 aplikacji, a w ciągu miesiąca z góra 13.
0 0
odpowiedź
User
Peelen
Kolejne nierealne badania chyba, że za aplikacje traktowane są dzwonienie, SMS-owanie, lista kontaktów itp. Pospolity użytkownik korzysta z 5 aplikacji, a w ciągu miesiąca z góra 13.


A wiesz to skąd? Wyssałeś z palca?
0 0
odpowiedź