Użytkownicy tabletów, smartfonów i zwykłych komórek różnią się w korzystaniu z internetu
W zależności od typu urządzenia, internauci poszukują w sieci innych informacji. Określone tematy serwisów www cieszą się większym zainteresowaniem posiadaczy smartfonów, inne z kolei użytkowników tabletów czy telefonów starej generacji - wynika z badania Gemiusa.
W czerwcu 2013 roku z urządzeń mobilnych pochodziło łącznie ponad 6 proc. ruchu internetowego w Polsce.
Najpopularniejszym urządzeniem przenośnym, z jakiego korzystają internauci jest smartfon (za jego pomocą z siecią łączy się 67 proc. mobilnych użytkowników). Na drugim miejscu znalazł się tablet (24 proc.), a na trzecim telefon komórkowy starej generacji o przekątnej ekranu do 3 cali (9 proc.).
Najpopularniejsze wśród właścicieli każdego typu urządzeń przenośnych są serwisy z informacyjnymi i publicystyką oraz strony internetowe serwujące rozrywkę i aktualności kulturalne.
Przy kolejnych serwisach tematycznych nie ma już takiej zgodności. Wpływ na to jakich treści w mobilnej sieci szukają użytkownicy ma typ urządzenia, tym samym wielkość jego ekranu. I tak, wiadomości sportowe przyciągają właścicieli smartfonów, strony o tematyce lifestylowej (w tym portale modowe, poradnicze czy kulinarne), a także serwisy e-commerce - posiadaczy tabletów, a serwisy społecznościowe - właścicieli telefonów z małym ekranem.
Badanie zrealizowano na próbie 2 mln urządzeń mobilnych aktywnych w polskiej sieci.
Dołącz do dyskusji: Użytkownicy tabletów, smartfonów i zwykłych komórek różnią się w korzystaniu z internetu