Wyższe opłaty za internet w Vectrze. „Troszczymy się o naszych klientów”
Dziennikarz Bankier.pl Wojciech Boczoń poinformował na Twitterze o tym, że sieć kablowa Vectra rozsyła pismo o wyższych opłatach za internet. Przedstawicielka operatora kablowego w rozmowie z Wirtualnemedia.pl twierdzi, że to zdjęcie pisma sprzed paru miesięcy.
Boczoń zamieścił na Twitterze fragment korespondencji, którą otrzymał od Vectry. - (…) w celu utrzymania wysokiej jakości usług oraz wychodzenia naprzeciw Państwa potrzebom związanym ze świadczonymi przez nas usługami, jesteśmy zmuszeni do podniesienia miesięcznej Opłaty Abonamentowej o za usługę internetu o 5 zł. Kwota ta pozwoli nam częściowo zrekompensować rosnące od kilku lat wydatki oraz w dalszym ciągu świadczyć usługi na oczekiwanym przez Państwa poziomie jakościowym - czytamy w liście. – I cyk, internet w Vectrze o 5 zł w górę co miesiąc - napisał.
I cyk, internet w Vectrze o 5 zł w górę co miesiąc. pic.twitter.com/Dz1831PHzs
— Wojciech Boczoń (@wboczon) January 4, 2022
Vectra: To fragment korespondencji z listopada
Z pytaniem o wyższe opłaty zwróciliśmy się do Vectry. - Przesłany screenshot dotyczy prawdopodobnie tematu, który już poruszaliście Państwo na łamach serwisu w listopadzie 2021 r. o podwyżce 5 zł - widoczne jest tam również nasze stanowisko. Zmiana warunków dotyczyła jedynie klientów posiadających umowy na czas nieokreślony, czyli z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia dla każdej ze stron. Informacje te przekazywane były Klientom z odpowiednim wyprzedzeniem, a każdy z naszych Abonentów i Abonentek otrzymał szczegółową informację o możliwości wypowiedzenia umowy wraz z dokładną instrukcją, co zrobić, jeśli nie zgadza się na nowe warunki – informuje portal Wirtualnemedia.pl Justyna Grzelak, koordynatorka ds. PR Vectry.
W listopadzie prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny postawił zarzuty operatorowi telewizji kablowej Vectra za wprowadzanie jednostronnie klauzul umożliwiających podwyższenie opłaty za internet i telewizję, mimo że umowy nie zawierały odpowiedniej klauzuli modyfikacyjnej umożliwiającej takie działanie. Operatorowi grozi kara do 10 proc. obrotu.
- Informowałam wówczas Państwa, że troszczymy się o potrzeby naszych Klientów zapewniając im usługi na najwyższym poziomie. Aby było to możliwe nieustannie inwestujemy w nowoczesne i coraz bardziej wydajne technologie. Dzięki temu nasi Klienci mogą skorzystać z atrakcyjnego pakietu 1,2Gb/s, a na wybranej infrastrukturze z Internetu w superprędkości do 2 Gb/s. W ostatnim czasie Vectra wprowadziła także nowe, wyższe prędkości – 450Mb/s, a pakiet 300Mb/s stał się natomiast tym podstawowym w ofercie - tłumaczy przedstawicielka Vectry.
Dalej Grzelak wspomina o ostatnich inwestycjach Vectry. - Innowacyjne rozwiązania obejmują także usługę dostępu do telewizji i szeroko pojętej rozrywki - najnowszy dekoder Vectry, TV Smart 4K Box, oparty o Android TV, umożliwia połączenie świata tradycyjnej telewizji linearnej ze światem Internetu. W praktyce oznacza to nie tylko bogactwo filmów jednej z największych bibliotek VOD w Polsce czy też telewizyjnych kanałów linearnych, jak też dostęp do największych serwisów SVOD na świecie w tym Netflix, Viaplay, Amazon Prime, HBO GO, ale również niezliczone aplikacje Android TV. A wszystko to nie tylko w domach naszych Klientów, ale również poza nimi – wszędzie tam, gdzie jest dostęp do Internetu zarówno w kraju, jak też na terenie EU - przypomina koordynatorka ds. PR. Nadmienia, że w sieci Vectra można przetestować ofertę Viaplay za darmo.
- Do decyzji o zmianie warunków umów z naszymi klientami zmusiły nas zewnętrzne okoliczności niezależne od Vectry, w tym m.in. wyjątkowe przyspieszenie rozwoju cyfrowych technologii. Aby móc oferować naszym klientom usługi na najwyższym poziomie, musimy inwestować w coraz nowocześniejsze i bardziej wydajne technologie. Inwestycje te stają się wyzwaniem, kiedy weźmiemy pod uwagę rosnącą inflację, która jest wypadkową wzrostu cen energii, wynagrodzeń, obciążeń społeczno-podatkowych, usług oraz materiałów i urządzeń technicznych. Warto także dodać, że opłaty za usługi telekomunikacyjne w Polsce należą do jednych z najniższych w Europie. Wobec tych wyzwań, zmuszeni byliśmy do wdrożenia koniecznych zmian - tłumaczyła w listopadzie Vectra w komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl. Operator nie zgodził się z zarzutami UOKiK.
Podwyżki także w UPC Polska
Inwestycje w sieć doprowadziły również do podwyżek u największego konkurenta Vectry - UPC Polska. Firma rozsyła do abonentów e-maila, w którym informuje o podniesieniu prędkości internetu od 1 lutego 2022 roku. Wiąże się to z podwyżką opłat o 8 zł miesięcznie.
Użytkownicy, którzy nie podejmą żadnych działań będą mogli do 31 lipca 2022 roku testować zwiększoną prędkość internetu. W ciągu 6 miesięcy mogą zdecydować czy korzystać z lepszej jakości usługi czy wrócić do dotychczasowej. Wówczas operator zwróci różnicę w abonamencie za okres od 1 lutego do dnia kontaktu z infolinią. Pod adresem upc.pl/zmiana-uslugi/przypomnienie można zlecić wysłanie w maju maila, który przypomni o trwających testach szybszego internetu.
Osoby, które w ogóle nie chcą skorzystać z szybszego internetu mogą do końca stycznia 2022 roku zadeklarować to pod specjalnym adresem internetowym (upc.pl/zmiana-uslugi). W formularzu konieczne jest podanie numeru klienta (można go znaleźć na comiesięcznych rachunkach rozsyłanych drogą e-mail) i PESEL. Wówczas prędkość internetu i opłaty abonamentowe tych klientów nie ulegną zmianie.
- W UPC doceniamy lojalność naszych klientów, oferując im najwyższą jakość i wartość usług cyfrowych, jednocześnie zapewniając dostęp do nielimitowanego internetu wysokiej przepustowości i najlepszej telewizyjnej rozrywki. W roku 2021 kontynuowaliśmy nasze inwestycje, wprowadzając bezpłatnie dla ponad 850 tysięcy klientów Inteligentne WiFi, podnoszące jakość internetu w domu, oraz zwiększając prędkość wysyłania danych. To szczególnie ważne, gdy więcej klientów pracuje i uczy się dziś zdalnie. Jednocześnie, zaoferowaliśmy naszym klientom bezpłatny, miesięczny dostęp do unikatowych treści serwisu Viaplay bez zobowiązań - informował wówczas portal Wirtualnemedia.pl Michał Fura, rzecznik prasowy UPC.
Wyniki Vectry i UPC Polska
Vectra podaje, że ma 1,7 mln klientów, a ze swoją siecią dociera do 4,5 mln gospodarstw domowych. W 2019 r. operator osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów o 8,3 proc. do 833,64 mln zł i spadek zysku netto z 64,42 do 29,8 mln zł.
Na koniec trzeciego kwartału 2021 r. UPC Polska miał 1,548 mln klientów i 3,307 mln abonamentów cyfrowych. To oznacza wzrosty w obu tych kategoriach. Bazę abonentów telewizji cyfrowej operator podniósł do poziomu 1,37 mln subskrypcji, a internet przyspieszył 390Mb/s na użytkownika. Firma miała 344,9 mln dolarów przychodów, 83,9 mln dolarów zysku operacyjnego i 44,3 mln dolarów zysku netto. Niedawno operator został przejęty przez właściciela sieci komórkowej Play.
Dołącz do dyskusji: Wyższe opłaty za internet w Vectrze. „Troszczymy się o naszych klientów”