SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Veolia i Orange przystąpiły do programu Smart City. Cel: inteligentne zarządzanie energią i wodą

Grupa Veolia i Orange podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu zadeklarowały wspólną realizację projektu Smart City, którego głównym celem jest wsparcie gospodarki energetycznej i wodociągowej polskich miast. Ma to się dokonywać poprzez zdalny monitoring pracy sieci ciepłowniczych i wodociągowych oraz wprowadzenie inteligentnego ich opomiarowania.

List intencyjny w tej sprawie spółki podpisały w środę, 7 września. W ramach współpracy mają być rozwijane usługi Smart Water (zarządzanie infrastrukturą wodociągową w celu podniesienia efektywności jej działania). W swoich działaniach partnerzy chcę skupić się na monitorowaniu sieci wodociągowych w zakresie bilansowania zużycia w całym systemie, pozwalającego na ograniczanie strat wody, a także na monitorowanie jej jakości i bezpieczeństwa dostaw dla klientów.

Inteligentne monitorowanie sieci

Opracowane zostanie specjalne narzędzie dla klientów końcowych, promujące ekologiczne postawy. Pozwoli ono także na monitorowania wycieków i awarii po stronie instalacji wewnętrznej każdego klienta. Wśród rozwiązań, które zamierzają wspólnie rozwijać, firmy wymieniają także zdalny odczyt liczników indywidualnych i zasilających oraz monitoring hydrantów pożarowych.

– Z autorskich rozwiązań Smart City od Orange korzysta już ok. 80 polskich miast. Umożliwiamy naszym klientom sprawne zarządzanie infrastrukturą, taką jak liczniki wody, czujniki dymu, czy rowery miejskie. Rozwiązania Smart Water wdrożyliśmy już w 34 miastach i miasteczkach w całym kraju. Integrujemy usługi i technologię w jedną platformę, która wpisuje się w ideę „inteligentnego miasta”, pozwalając na zarządzanie pełnym środowiskiem usług IoT (internetu rzeczy) – komentuje prezes Orange Polska, Julien Ducarroz.

 

Veolia chce zredukować CO2

Podpisanie listu intencyjnego to kontynuacja współpracy Veolii i Orange na szczeblu globalnym we wdrożeniu idei Smart City. Efekty porozumienia mają być odczuwalne dla mieszkańców kilkunastu miast w Polsce i przynieść im realne oszczędności.  - Nasza działalność koncentruje się wokół zarządzania miejską infrastrukturą w zakresie wody, odpadów i energii, przy jednoczesnej ciągłej redukcji ich wpływu na środowisko. Celem Veolii w Polsce jest osiągnięcie zerowej emisji CO2 do 2050 roku — mówi Frédéric Faroche, prezes zarządu i dyrektor generalny Grupy Veolia w Polsce.

Tarnowskie Góry już sprawdzają Smart City

Wspólne działania obu firm mają także dotyczyć Smart Energy, czyli zarządzania infrastrukturą ciepłowniczą i energetyczną. Obejmą one sterowanie regulatorami węzłów ciepłowniczych, zdalny odczyt liczników ciepła i energii elektrycznej, monitorowanie pracy sieci ciepłowniczych, zarządzanie efektywnością energetyczną budynków oraz wykorzystanie technologii komunikacyjnej do opracowania platformy zarządzania efektywnością energetyczną dla przemysłu. Pierwszy, pilotażowy projekt w ramach współpracy Veolii i Orange Polska został przeprowadzony w tym roku przez PWiK Tarnowskie Góry.

Grupa Veolia działa w Polsce od 25 lat. Zatrudnia 4,6 tys. pracowników. Prowadzi działalność w 123 miejscowościach, w 78 miastach zarządza sieciami ciepłowniczymi. Działa poprzez spółki operacyjne: Veolia Energia Polska (holding), Veolia Energia Warszawa, Veolia Energia Łódź, Veolia Energia Poznań, Veolia term, Veolia Energy Contracting Poland, Veolia Industry Polska, Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Tarnowskich Górach oraz ich spółki zależne.

Przychody Orange Polska w drugim kwartale br. wzrosły o 4,5 proc., a EBITDaL - o 4 proc. Przybyło też 48 tysięcy klientów światłowodu oraz 83 tysiące klientów abonamentowych głosowych usług mobilnych. W drugim kwartale przybyło też 14 tys. klientów konwergentnych pakietów Orange Love, łącznie z konwergencji korzysta teraz ponad 1,5 mln klientów indywidualnych (o 8 proc. więcej rok do roku). Liczba obsługiwanych kart SIM w I półroczu wzrosła o 295 tys. do 16,05 mln. O 83 tys. wzrosła liczba klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych (dla porównania w drugim kwartale ub. roku przybyło ich 65 tys.).

 

 

Dołącz do dyskusji: Veolia i Orange przystąpiły do programu Smart City. Cel: inteligentne zarządzanie energią i wodą

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl