Vercom kupił 67,42 proc. udziałów PushPushGo
Firma technologiczna Vercom, należąca do grupy kapitałowej R22, kupiła 67,42 proc. udziałów w krakowskiej spółce PushPushGo działającej w obszarze komunikacji web push. Wartość transakcji wyniosła 9,4 mln zł.
W komunikacie giełdowym Vercom podano, że zakup PushPushGo został sfinansowany ze środków pozyskanych przez firmę w niedawnej ofercie publicznej.
Umowa inwestycyjna i umowa wspólników zawarta z założycielami przewiduje dwie opcje zakupu przez Vercom udziałów PushPushGo od założycieli tj. po 24 miesiącach 16 udziałów i po 48 miesiącach pozostałych 27 udziałów umożliwiając tym samym osiągnięcie przez Vercom 100 proc. kapitału zakładowego spółki.
PushPushGo działa w obszarze komunikacji web push (powiadomienia w przeglądarkach internetowych) z ekspozycją na rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Współpracuje z ponad 150 klientami w Polsce i na całym świecie.
- PushPushGo to bardzo ciekawa spółka technologiczna z fantastycznym zespołem i founderami, którzy z pasją i konkretnym planem od początku rozwijają swój produkt. Dla nas jest to inwestycja w technologię web push, która powiększy nasze portfolio usług o nowy kanał oraz pozyskanie know-how i doświadczonych ekspertów specjalizujących się w tym obszarze - komentuje Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom.
- Dzięki temu nasza oferta platform CPaaS będzie jeszcze bardziej kompletna i dopasowana do potrzeb najbardziej wymagających klientów. Dodatkowo dostrzegamy mocne synergie sprzedażowe pozostałych kanałów (mobile push, e-mail, SMS, OTT) dla klientów PushPushGo oraz web push dla naszych klientów - zapowiada.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Cieszę się, że nasze działania zostały zauważone i że wspólnie z zespołem Vercom będziemy pracować nad jeszcze efektywniejszym rozwojem naszej technologii i biznesu. Aktualnie jesteśmy liderem w obszarze web push, a dzięki inwestycji Vercomu zyskamy kolejne kanały komunikacji, co naturalnie będzie generowało synergie sprzedażowe. Pozyskując, tak doświadczonego partnera będziemy w stanie rosnąc jeszcze szybciej i skalować nasz biznes na nowe rynki – dodaje Dawid Mędrek, CEO PushPushGo.
Vercom kupił Freshmail
To druga w ostatnich kilku dniach akwizycja przeprowadzona przez Vercom. Dwa dni temu Vercom podpisał umowę kupna 100 proc. udziałów w spółce Freshmail za 25 mln zł. Kwota ta została powiększona o 2,78 mln zł zgromadzone na rachunkach bankowych Freshmail.
FreshMail to dostawca usług e-mail marketingu w Polsce. Z grupą współpracuje ponad 6,5 tys. klientów, którymi są zarówno duże firmy enterprise, jak i małe i średnie firmy.
Vercom zadebiutował na giełdzie na początku maja. Cena emisyjna w ofercie publicznej spółki wynosiła 45 zł. Oferta objęła 4 mln nowo emitowanych akcji, a także 1 mln akcji sprzedawanych przez założycieli, stanowiących 6,91 proc. kapitału spółki.
Vercom to spółka technologiczna, tworząca platformy komunikacyjne w chmurze, które umożliwiają firmom budowanie i rozwijanie relacji z odbiorcami za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji.
W 2020 roku przychody Vercomu wzrosły o 49 proc. rdr do 116,6 mln zł. Skorygowana EBITDA wyniosła 26,3 mln zł, a zysk netto 19,4 mln zł.
Większościowym akcjonariuszem Vercomu jest inna notowana na GPW spółka - R22.
Dołącz do dyskusji: Vercom kupił 67,42 proc. udziałów PushPushGo