Viaplay wystartuje w Polsce 3 sierpnia. Co w ofercie?
Sportowa platforma streamingowa Viaplay będzie dostępna w Polsce od 3 sierpnia - zapowiedział jej właściciel NENT Group. W jej ofercie będą transmisje m.in. piłkarskiej Bundesligi, Ligi Europy i Ligi Konferencji, a także szereg treści niesportowych. Miesięczny dostęp będzie kosztował 34 zł.
- Wchodzimy do Polski na długi okres, by być liderem w każdym znaczeniu tego słowa - zapowiedział Anders Jensen, prezes i CEO w NENT Group.
Start platformy Viaplay w Polsce ogłoszono jesienią ub.r., zapowiadając go na sierpień. Teraz podano dokładną datę: 3 sierpnia.
Cena za Viaplay: 34 zł miesięcznie
Oferta platformy Viaplay będzie dostępna osobno za 34 zł miesięcznie. Zaznaczono, że w związku z premierą w Polsce pojawi się promocja cenowa (szczegółów nie podano).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Dostęp do platformy będzie też można wykupić wraz z innymi usługami (prawdopodobnie telekomów, sieci kablowych i platform cyfrowych). Dalszych informacji na ten temat jeszcze nie podano.
Z Viaplay będzie można korzystać na komputerach PC i Mac, smartfonach i tabletach z Androidem i iOS, telewizora Smart TV (Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips, TCL), konsolach do gier (PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One) oraz poprzez Chromecast i Apple TV.
Co w polskiej ofercie Viaplay
Trzon oferty Viaplay w Polsce będą stanowić treści sportowe. W listopadzie ub.r. właściciel platform nabył prawa do transmisji niemieckiej ligi piłkarskiej Bundesliga przez cztery lata, do końca sezonu 2024/25. Pod koniec kwietnia umowę przedłużono o kolejne cztery lata, do sezonu 2028/29.
Wiosną br. NENT Group kupiła prawa do transmisji w Polsce i paru innych krajach piłkarskiej Ligi Europy i Ligi Konferencji przez trzy sezony: 2021/22, 2022/23 i 2023/24. Na Viaplay będzie też można oglądać mecze eliminacji w strefie afrykańskiej do piłkarskich mistrzostw świata 2022 oraz trzy ligi piłkarskie kobiet.
Na początku maja Viaplay zapowiedziała, że w latach 2023-25 będzie transmitować, m.in. w Polsce, Formułę 1. W ofercie platformy są też wyścigi IndyCar, Formuły 2, NASCAR, MotoGP, Porsche Supercup i Formula Renault Eurocup.
Ponadto Viaplay będzie transmitować m.in. eliminacje w strefie Afryki do piłkarskiego mundialu w 2022 roku, turniej Copa America w 2024 roku (plus mecze towarzyskie reprezentacji Brazylii i Argentyny), mundial w piłce nożnej kobiet w 2023 roku, rozgrywki golfowe US Open, spotkania piłki ręcznej Bundesligi, mecze koszykówki FIBA EuroLeague Women, a także turnieje snookera, pool bilarda oraz dartów PDC.
Od połowy lipca szefem polskiej redakcji sportowej Viaplay będzie Paweł Wilkowicz, obecnie redaktor naczelny Sport.pl.
Platforma ma mieć w Polsce lokalne studio, tworzy także zespół, który na początku będzie składał się z ok. 40-60 osób.- Naszym celem jest zaprezentowanie każdego meczu, niezależnie czy będzie to spotkanie Bundesligi, Ligi Europy czy Ligi Konferencji, z najlepszym, profesjonalnym komentarzem w języku polskim - zapowiedział w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Peter Norrelund, chief sports officer w NENT Group.
🇵🇱🇵🇱@nent_group will launch its #Viaplay streaming service in Poland on 3 August. Viaplay will offer a unique combination of premium live sports, Viaplay Originals, international films and series, and kids content. It'll be priced at PLN 34/month.https://t.co/iohgglXVpS pic.twitter.com/XCCj2hJugL
— Nordic Entertainment Group (@nent_group) July 6, 2021
Na Viaplay także filmy, seriale i „Fort Boyard”
W ofercie Viaplay będzie ponad 70 produkcji oryginalnych, m.in. seriale „Kochaj mnie”, „Max Anger”, „Wisting”, „Pod osłoną mroku”, „Honor” i „Box 21”. Platforma będzie też oferować treści od amerykańskich producentów i nadawców NBCUniversal, Sony, MGM oraz CBS, m.in. seriale „New Amsterdam”, „Chicago”, „The Good Doctor”, „S.W.A.T.”, „Hawaii Five-0” i „Opowieść podręcznej”, a także serie filmów „Spider-Man”, „Faceci w czerni”, „Mission: Impossible”, „Bourne”, „Bridget Jones” i „Indiana Jones”.
Oferta dla dzieci będzie obejmować m.in. seriale „Psi Patrol”, „Świnka Peppa” oraz „SpongeBob Kanciastoporty”.
Platforma zapowiedziała też pierwszą produkcję niesportową w Polsce: jesienią br. pokaże nową edycję programu rozrywkowego „Fort Boyard”.
Wszystkie filmy oraz seriale na platformie Viaplay, a także większość treści oryginalnych, będzie dostępna z napisami w języku polskim lub polskim lektorem, natomiast programy dla dzieci będą oferowały polski dubbing.
- Viaplay zaoferuje polskim widzom coś unikalnego – połączenie najlepszych wydarzeń sportowych dostępnych na żywo, najwyższej klasy treści Viaplay Originals, międzynarodowych filmów oraz seriali, a także programów dla dzieci, jest propozycją, której nie ma obecnie na rynku, a to dopiero początek. Będziemy nieustannie inwestować w produkcję treści, dlatego szczególnie czekamy na możliwość współpracy zarówno z nowymi polskimi twórcami, jaki i tymi o już ugruntowanej pozycji, by przygotować lokalne treści Viaplay Originals - zapowiada Anders Jensen.
Ekspansja zagraniczna Viaplay
Platforma Viaplay obecnie jest dostępna w Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii, na Islandii, Litwie, Łotwie i w Estonii. W krajach bałtyckich została uruchomiona wiosną br.
Pod koniec br. ma pojawić się w USA, w pierwszym kwartale 2022 roku - w Holandii, a do 2023 roku jeszcze na czterech innych rynkach.
- Biorąc pod uwagę ofertę treści, którą będziemy teraz mieć na naszych rynkach zagranicznych (czyli poza Skandynawią - przyp.) jestem przekonany, że przynajmniej osiągniemy nasz cel - 4,5 mln subskrybentów za granicą przed końcem 2025 roku - stwierdził Anders Jensen w maju br.
Dołącz do dyskusji: Viaplay wystartuje w Polsce 3 sierpnia. Co w ofercie?