Viaplay pokaże w Polsce mistrzostwa świata piłkarek w 2023 roku
Platforma Viaplay (należąca do NENT Group) będzie transmitować w Polsce mistrzostwa świata piłkarek nożnych zaplanowane na 2023 rok. Właściciel Viaplay wcześniej pozyskał już prawa do pokazywania tego turnieju w Szwecji, Norwegii i Danii.
W 2023 roku w mundialu futbolistek pierwszy raz zagrają 32 reprezentacje, o osiem więcej niż poprzednio. Turniej odbędzie się w Australii i Nowej Zelandii w lipcu i sierpniu 2023 roku.
Polska reprezentacja eliminacje zacznie we wrześniu br. Viaplay zapowiada, że jeśli nasza drużyna awansuje na mundial, wszystkie jej mecze w turnieju będą dostępne bezpłatnie, a także opatrzone polskim komentarzem i studiem.
- Ponad miliard widzów oglądało turniej mistrzostwa świata piłkarek w 2019 roku - a to dopiero początek. Piłka nożna kobiet jest jedną z najszybciej rozwijających się dyscyplin sportowych na świecie, a „Orlice”, młode polskie zawodniczki, są już gotowe, by wznieść się na wyżyny - podkreśla Peter Nørrelund, chief sports officer w NENT Group.
Viaplay w Polsce: start w sierpniu, cena 34 zł miesięcznie
Platforma Viaplay w br. zaczęła ekspansję poza Skandynawią. 9 marca została uruchomiona w Estonii, na Litwie i Łotwie. W Polsce wystartuje w sierpniu, dostęp do niej będzie kosztował 34 zł miesięcznie.
W listopadzie ub.r. właściciel Viaplay nabył prawa do transmisji niemieckiej ligi piłkarskiej Bundesliga przez cztery lata, do końca sezonu 2024/25. Pod koniec kwietnia umowę przedłużono o kolejne cztery lata, do sezonu 2028/29.
Wiosną br. NENT Group kupiła prawa do transmisji w Polsce i paru innych krajach piłkarskiej Ligi Europy i Ligi Konferencji przez trzy sezony: 2021/22, 2022/23 i 2023/24. Na Viaplay będzie też można oglądać mecze eliminacji w strefie afrykańskiej do piłkarskich mistrzostw świata 2022 oraz trzy ligi piłkarskie kobiet.
Na początku maja Viaplay zapowiedziała, że w latach 2023-25 będzie transmitować, m.in. w Polsce, Formułę 1. W ofercie platformy są też wyścigi IndyCar, Formuły 2, NASCAR, MotoGP, Porsche Supercup i Formula Renault Eurocup.
Platforma zapowiedziała też pierwszą produkcję niesportową w Polsce: jesienią br. pokaże nową edycję programu rozrywkowego „Fort Boyard”.
Od połowy lipca szefem polskiej redakcji sportowej Viaplay będzie Paweł Wilkowicz, obecnie redaktor naczelny Sport.pl.
Platforma ma mieć w Polsce lokalne studio, tworzy także zespół, który na początku będzie składał się z ok. 40-60 osób.- Naszym celem jest zaprezentowanie każdego meczu, niezależnie czy będzie to spotkanie Bundesligi, Ligi Europy czy Ligi Konferencji, z najlepszym, profesjonalnym komentarzem w języku polskim - zapowiedział w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Peter Norrelund, chief sports officer w NENT Group.
Dołącz do dyskusji: Viaplay pokaże w Polsce mistrzostwa świata piłkarek w 2023 roku