„Viva” i „Party” z największymi wzrostami reklamowymi. Liderem „Twój Styl”, w dół „Newsweek” (TOP 10)
W pierwszych ośmiu miesiącach br. największe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Viva”, „Party” i „Twój Styl”. Jedynym magazynem z czołówki, który zarobił na reklamach mniej niż rok temu, jest „Newsweek Polska”.
Wydatki na reklamy w magazynach od stycznia do sierpnia br. wyniosły cennikowo (bez rabatów) blisko 2,2 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. To 16,8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Liderem wpływów reklamowych niezmiennie pozostaje miesięcznik „Twój Styl”, który zarobił w omawianym okresie 138,2 mln zł (34,6 proc. więcej niż przed rokiem).
Największy wzrost przychodów z reklam zanotowały w tym czasie dwutygodniki „Viva”, „Party” oraz „Przyjaciółka”. Reklamodawcy na promocję w „Vivie” wydali w tym roku 114,5 mln zł (42,4 proc. więcej niż rok temu). W „Party” zwiększyli wydatki o 40,2 proc., do 67,3 mln zł, a w „Przyjaciółce” - o 26,4 proc. , do 51,2 mln zł.
Zwiększyły się również nakłady reklamowe w „Polityce” - o 15,9 proc., do 47 mln zł i „Tele Tygodniu” - o 13,9 proc., do 89,3 mln zł. Więcej zarobiły też: tygodnik „Wprost” (wzrost o 7,1 proc., do 75,9 mln zł) oraz miesięcznik „Claudia” (w górę o 6,7 proc., do 47,4 mln zł).
Jedynym tytułem z reklamowej czołówki magazynów, któremu w omawianym okresie zmalały wpływy reklamowe, jest tygodnik „Newsweek Polska”. Marketerzy zmniejszyli nakłady w nim o 11,8 proc., do 69,2 mln zł.
W tegorocznej pierwszej dziesiątce magazynów z największymi wpływami reklamowymi znalazł się dwutygodnik „Flesz”, a wypadł z niej magazyn „Show”.
Wpływy reklamowe magazynów | |||
(dane cennikowe Kantar Media, bez autopromocji) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VIII 2014 | I-VIII 2015 | zmiana proc. |
TWÓJ STYL | 102 695 908 zł | 138 217 725 zł | 34,6 |
VIVA | 80 449 175 zł | 114 534 203 zł | 42,4 |
TELE TYDZIEŃ | 78 361 326 zł | 89 272 998 zł | 13,9 |
WPROST | 70 879 097 zł | 75 937 277 zł | 7,1 |
NEWSWEEK POLSKA | 78 380 353 zł | 69 154 315 zł | -11,8 |
PARTY | 47 979 186 zł | 67 285 176 zł | 40,2 |
PRZYJACIÓŁKA | 40 473 371 zł | 51 154 010 zł | 26,4 |
CLAUDIA | 44 479 997 zł | 47 444 813 zł | 6,7 |
POLITYKA | 40 513 676 zł | 46 968 475 zł | 15,9 |
FLESZ | b.d. | 45 953 957 zł | b.d |
razem | 1 872 193 108 zł | 2 185 947 535 zł | 16,8 |
Dołącz do dyskusji: „Viva” i „Party” z największymi wzrostami reklamowymi. Liderem „Twój Styl”, w dół „Newsweek” (TOP 10)