SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Viva” i „Party” z największymi wzrostami reklamowymi. Liderem „Twój Styl”, w dół „Newsweek” (TOP 10)

W pierwszych ośmiu miesiącach br. największe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Viva”, „Party” i „Twój Styl”. Jedynym magazynem z czołówki, który zarobił na reklamach mniej niż rok temu, jest „Newsweek Polska”.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Wydatki na reklamy w magazynach od stycznia do sierpnia br. wyniosły cennikowo (bez rabatów) blisko 2,2 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. To 16,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Liderem wpływów reklamowych niezmiennie pozostaje miesięcznik „Twój Styl”, który zarobił w omawianym okresie 138,2 mln zł (34,6 proc. więcej niż przed rokiem).

Największy wzrost przychodów z reklam zanotowały w tym czasie dwutygodniki „Viva”, „Party” oraz „Przyjaciółka”. Reklamodawcy na promocję w „Vivie” wydali w tym roku 114,5 mln zł (42,4 proc. więcej niż rok temu). W „Party” zwiększyli wydatki o 40,2 proc., do 67,3 mln zł, a w „Przyjaciółce” - o 26,4 proc. , do 51,2 mln zł.

Zwiększyły się również nakłady reklamowe w „Polityce” - o 15,9 proc., do 47 mln zł i „Tele Tygodniu” - o 13,9 proc., do 89,3 mln zł. Więcej zarobiły też: tygodnik „Wprost” (wzrost o 7,1 proc., do 75,9 mln zł) oraz miesięcznik „Claudia” (w górę o 6,7 proc., do 47,4 mln zł).

Jedynym tytułem z reklamowej czołówki magazynów, któremu w omawianym okresie zmalały wpływy reklamowe, jest tygodnik „Newsweek Polska”. Marketerzy zmniejszyli nakłady w nim o 11,8 proc., do 69,2 mln zł.

W tegorocznej pierwszej dziesiątce magazynów z największymi wpływami reklamowymi znalazł się dwutygodnik „Flesz”, a wypadł z niej magazyn „Show”.

Wpływy reklamowe magazynów

(dane cennikowe Kantar Media, bez autopromocji)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VIII 2014

I-VIII 2015

zmiana proc.

TWÓJ STYL

102 695 908 zł

138 217 725 zł

34,6

VIVA

80 449 175 zł

114 534 203 zł

42,4

TELE TYDZIEŃ

78 361 326 zł

89 272 998 zł

13,9

WPROST

70 879 097 zł

75 937 277 zł

7,1

NEWSWEEK POLSKA

78 380 353 zł

69 154 315 zł

-11,8

PARTY

47 979 186 zł

67 285 176 zł

40,2

PRZYJACIÓŁKA

40 473 371 zł

51 154 010 zł

26,4

CLAUDIA

44 479 997 zł

47 444 813 zł

6,7

POLITYKA

40 513 676 zł

46 968 475 zł

15,9

FLESZ

b.d.

45 953 957 zł

b.d

razem

1 872 193 108 zł

2 185 947 535 zł

16,8

Dołącz do dyskusji: „Viva” i „Party” z największymi wzrostami reklamowymi. Liderem „Twój Styl”, w dół „Newsweek” (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl