Vox FM i Trójka z najwyższą dynamiką wpływów z reklam. Liderem RMF FM (analiza)
W ciągu dziesięciu miesięcy br. stacje radiowe zwiększyły wpływy z reklam o 13 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. Największy wzrost notują w tym okresie Vox FM oraz radiowa Trójka i Jedynka. Radio Zet - jako jedyna rozgłośnia z czołówki - zarobiła w skali roku mniej.
Wydatki na reklamę radiową w okresie od stycznia do października br. wyniosły nieco ponad 5 mld zł. Było to 13 proc. więcej niż w porównywalnym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (w oparciu o dane cennikowe netto, bez rabatów).
Zdecydowanym liderem pod względem osiąganych z reklam wpływów pozostaje niezmiennie radio RMF FM. Ta stacja zwiększyła je rok do roku o 20,5 proc., zarabiając 1,47 mld zł.
Drugie miejsce na reklamowym podium nadal utrzymuje Radio Zet - mimo że jego przychody spadły w skali roku o 0,8 proc., do 887,7 mln zł.
Trzecia lokata przypadła Programowi III Polskiego Radia z wpływami w wysokości blisko 311 mln zł. Wzrosły one w porównaniu z rokiem ub. o 42 proc.
Wpływy reklamowe stacji radiowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-X 2015 |
I-X 2016 |
zmiana proc. |
RMF FM |
1 216 439 560 zł |
1 466 395 045 zł |
20,5 |
Radio Zet |
895 036 370 zł |
887 702 515 zł |
-0,8 |
Program III Polskiego Radia |
219 055 490 zł |
310 974 930 zł |
42 |
Program I Polskiego Radia |
125 476 250 zł |
171 558 250 zł |
36,7 |
TOK FM |
89 547 333 zł |
99 592 322 zł |
11,2 |
VOX FM (do 01.12.2013 Eska Rock) |
64 598 080 zł |
95 856 150 zł |
48,4 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań |
55 993 655 zł |
66 345 377 zł |
18,5 |
ESKA Warszawa |
58 403 910 zł |
63 133 540 zł |
8,1 |
RMF Classic |
52 097 127 zł |
58 612 221 zł |
12,5 |
ESKA Poznań |
49 523 834 zł |
58 103 734 zł |
17,3 |
Razem |
4 440 982 559 zł |
5 018 248 548 zł |
13 |
Z czołówki najlepiej zarabiających na reklamach stacji radiowych największą dynamikę przychodów z reklam ma radio Vox FM. W omawianym okresie wzrosły one o 48,4 proc., do 95,9 mln zł.
Znaczący wzrost miała też radiowa Trójka, która w tym roku zarobiła 171,6 mln zł, czyli 36,7 proc. więcej niż przed rokiem.
Dwucyfrową dynamikę przychodów reklamowych miały w okresie od stycznia do października br. w porównaniu z tym samym okresem ub.r. także Tok FM (wzrost o 11,2 proc. - do 99,6 mln zł), Złote Przeboje Poznań (18,5 proc., do 66,3 mln zł), RMF Classic (12,5 proc., do 58,6 mln zł) i Eska Poznań (17,3 proc., do 58,1 mln zł).
Eska Warszawa w tym roku zarobiła 63,1 mln zł czyli 8,1 proc. więcej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Vox FM i Trójka z najwyższą dynamiką wpływów z reklam. Liderem RMF FM (analiza)