W newsach i publicystyce Onet przed WP.pl, Interia wyprzedziła TVN24.pl
Onet awansował na pozycje lidera zasięgowego wśród witryn informacyjno-publicystycznych, wysuwając się minimalnie nad WP.pl. Interia wyprzedziła z kolei TVN24.pl, a i.pl po stracie 460 tys. użytkowników znalazł się poniżej Wyborcza.pl i Gazeta.pl.
Strony Onetu (Ringier Axel Springer Polska) z kategorii informacji i publicystyki ogólnej, czyli bez treści lokalnych i o pogodzie, w grudniu ub.r. w wersji www i aplikacji mobilnej odwiedziło 10,77 mln internautów, co dało 36,29 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 42 minuty i 49 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Analogiczna część WP.pl tylko w odsłonie przeglądarkowej przyciągnęła 10,75 mln internautów (36,22 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 47 minut i 3 sekundy.
Interia przed portalami TVN24 i Polsat News
Ponad 2,5 mln użytkowników mniej miały w tej kategorii kolejne portale horyzontalne. Na Interii część informacyjno-publicystyczna zanotowała 7,94 mln odwiedzających, 26,76 proc. zasięgu oraz 28 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na TVN24.pl - 7,29 mln internautów, 24,55 proc. zasięgu oraz 26 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu. Ta druga witryna jest dużo popularniejsze od portalu Polsat News, który zanotował 4,85 mln odwiedzających, 16,35 proc. zasięgu oraz 9 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania.
CZYTAJ TEŻ: Temu i TikTok śrubują rekordy, polscy wydawcy ze spadkami (Mediapanel z grudnia)
Na ponad 25 minut przyciągała każdego użytkownika w tej kategorii jeszcze platforma „Gazety Wyborczej” (Agora). Każdy z 5,74 mln odwiedzających (19,31 proc. zasięgu) spędził na niej średnio 25 minut i 49 sekund.
Niżej są witryny dwóch innych wydawnictw prasowych. Portal i.pl, uruchomiony przez Polska Press jesienią 2022 roku, zanotował 5,61 mln użytkowników, 18,91 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania, a serwis tygodnika „Do Rzeczy” (PMPG Polskie Media) - 4,73 mln internautów, 15,94 proc. zasięgu oraz 7 minut i 12 sekund średniego czasu.
Z kolei witrynę RMF24.pl odwiedziło 6,43 mln internautów (21,66 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 7 minut i 55 sekund.
Większość witryn z zestawienia zanotowały wyższą odwiedzalność niż w listopadzie. Nie zbliżyły się natomiast do wyników z października, miesiąca z końcówką kampanii i wyborami parlamentarnymi. W tamtym miesiącu dziesięć czołowych serwisów miało łącznie 81,5 mln użytkowników, natomiast w grudniu - 70,2 mln (oczywiście bez współodwiedzlaności).
Miesiąc do miesiąca Onet wyprzedził WP.pl w kategorii informacyjno-publicystycznej dzięki wzrostowi liczby odwiedzających o 891 tys. (9 proc.). Średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 2 minuty i 5 sekund (5,1 proc.). Za to WP.pl zwiększyła przewagę w tej drugiej statystyce, bo przy wzroście o 481,3 tys. użytkowników (4,7 proc.) zyskała 5 minut i sekundę (11,9 proc.) przeciętnego czasu korzystania.
CZYTAJ TEŻ: Wyniki TV Republika wystrzeliły także w internecie
O ponad 10 proc. zwiększyła się liczba internautów w sekcjach z informacjami publicystyką na Interii i Wyborcza.pl. Pierwsza zyskała 957,3 tys. użytkowników (13,7 proc.) i 10 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (0,6 proc.), a druga - 718,3 tys. użytkowników (13,4 proc.) oraz aż 9 minut i 42 sekundy średniego czasu (60,2 proc.).
Portal Polska Press ze spadkiem
W części informacyjno-publicystycznej TVN24.pl ubyło 394,8 tys. internautów (5,1 proc.), a przeciętny czas korzystania wydłużył się o 2 minuty i 13 sekundy 99 proc.). Podobnie zmieniły się wyniki dwóch innych witryn. RMF24.pl zanotował spadek liczby użytkowników o 328,5 tys. (4,9 proc.) i minimalny wzrost średniego czasu korzystania (o 3 sekundy, czyli 0,6 proc.), natomiast portal Polsat News - spadek o 238 tys. użytkowników (4,7 proc.) i wzrost średniego czasu o 44 sekundy (8,7 proc.).
DoRzeczy.pl zyskało 339,2 tys. internautów (7,7 proc.), a przeciętny czas korzystania zmniejszył się o 26 sekund (5,7 proc.). W obu statystykach zmalały wyniki i.pl: portal stracił 459,1 tys. użytkowników (7,5 proc.) i 7 sekund średniego czasu korzystania (3,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: W newsach i publicystyce Onet przed WP.pl, Interia wyprzedziła TVN24.pl
Bez wspominania o właściwym, o ile to możliwe.