W polskim internecie najwięcej reklam telekomunikacji i double billboardów
W II kwartale br. co czwarta reklama emitowana w polskiej sieci prezentowała usługi telekomunikacyjne. Również co czwarta miała formę double billboardu, a co szósta - prerolla.
Z danych Gemiusa wynika, że w minionym kwartale reklam branży telekomunikacyjnej pokazano w polskim internecie o 6,5 pkt proc. mniej niż kwartał wcześniej. Natomiast liczba emisji reklam motoryzacji spadła z kwartału na kwartał prawie o połowę.
Internauci najchętniej klikali w reklamy żywności CTR: 1,1 proc.), kategorii czas wolny (CTR: 1,06 proc.) oraz podróży, hoteli, usług turystycznych i restauracji (CTR: 0,92 proc.).
>>> Polska e-reklama 9 proc. w górę, SEM dogonił display
Od kwietnia do czerwca najczęściej wyświetlanymi formatami były double billboard (25,8 proc. wszystkich emisji), preroll (16,4 proc.) oraz toplayer (12,4 proc.). Udział tego drugiego formatu wzrósł z kwartału na kwartał o 3 pkt proc., a toplayera - o 4 pkt proc.
Z kolei najwyższe średnie CTR wśród najpopularniejszych formatów osiągnęły toplayer (2,43 proc.), wideoboard 1024x300 (2,03 proc.) oraz preroll (2,02 proc.). A najwyższe wartości uCTR - wskaźnika określającego, jak wielu użytkowników spośród tych, którzy widzieli daną kreację, kliknęło w nią - zanotowały wideoboard 1024x300 (3,85 proc.), toplayer (3,14 proc.) oraz wallpaper (2,71 proc.).
Dokładnie 22,44 proc. wszystkich kampanii zrealizowanych w II kwartale stanowiły mailingi. Dla otwartych maili reklamowych CTR wyniósł 18,5 proc., czyli 3,57 pkt proc. mniej niż kwartał wcześniej.
Dane przygotowała firma Gemius w oparciu o wyniki danych na temat kampanii online realizowanych na rynku polskim, pochodzących z badania gemiusDirectEffect (ad serwera dla agencji i reklamodawców).
Dołącz do dyskusji: W polskim internecie najwięcej reklam telekomunikacji i double billboardów