W Rosji KFC otworzy nowe lokale za pieniądze władz Moskwy
Dzięki dotacjom z biura mera Moskwy w stolicy Rosji będą działały nowe lokale KFC. Podobną pomoc dostały także sieci Burger Club, One Price Coffee czy Teremok.
O nowych planach rozwoju KFC (marki należącej do AmRest) na rosyjskim rynku poinformowała agencja informacyjna RBC, powołując się na informacje ze służb prasowych moskiewskiego Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacji.
KFC z nowymi planami w Rosji
Sieć fastfoodów KFC, zarządzana w Rosji przez spółkę joint venture VTB i grupę inwestorów, otrzymała z moskiewskiego merostwa na otwarcie nowych placówek w mieście. Według danych z Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacji, do lokalnych władz wpłynęło ponad 150 wniosków od przedsiębiorców, z których 41 zatwierdzono. Wnioskujący otrzymali ponad 84 mln rubli na otwarcie 42 restauracji.
Władze nie precyzują, ile z tych restauracji obsługiwanych jest przez KFC.
W marcu władze Moskwy zatwierdziły procedurę ubiegania się o dotacje na otwarcie nowych restauracji typu fast food. Głównym warunkiem otrzymania wsparcia jest tworzenie nowych lokali i zatrudnienie pracowników. Urząd mera Moskwy przeznaczył na ten cel 500 mln rubli.
Również w marcu rosyjskie media donosiły, że do Rosji planuje wejść turecka sieć fast foodów Chitir Chicken. Turcy mieli w planach otwarcie do 10 własnych placówek, z których część będzie mieścić się w lokalach do niedawna należących do amerykańskiego McDonald's.
Czemu lokale KFC i Pizza Hut nadal działają w Rosji?
W pierwszej połowie marca AmRest Holdings informował o rozpoczęciu proces czasowego zawieszenia działalności marek KFC i Pizza Hut w Rosji.
Członek zarządu koncernu Eduardo Zamarripa Zamarripa tłumaczył w prezentacji dla inwestorów, że restauracje nadal działają, ale grupa jest w trakcie negocjacji z właścicielami brandów.
Sieć grupy AmRest w Rosji liczyła na koniec ubiegłego roku 278 lokali (w tym 6 w Armenii i 5 w Azerbejdżanie). 62 proc. restauracji jest zlokalizowanych pomiędzy Sankt Petersburgiem i Moskwą.
AmRest jest franczyzobiorcą marek KFC i Pizza Hut należących do amerykańskiej spółki Yum Brands.
Z początkiem lutego br. Burger King Europe rozwiązał umowy dotyczące rozwoju marki Burger King w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i Bułgarii. Operator Burger Kinga, AmRest zapowiedział jednak, że będzie kontynuował prowadzenie 93 lokali Burger King w Polsce i na pozostałych na wymienionych rynkach, z zgodnie z obowiązującymi podpisanymi umowami franczyzowymi.
Dołącz do dyskusji: W Rosji KFC otworzy nowe lokale za pieniądze władz Moskwy