SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„W tyle wizji” ma więcej widzów niż „Szkło kontaktowe”

Emitowany w TVP Info program „W tyle wizji” w tym roku śledzi średnio 592 tys. widzów. Mający podobną formułę magazyn TVN24 „Szkło kontaktowe” gromadzi przed telewizorami 577 tys. osób - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Wieczorny program TVP Ino „W tyle wizji” emitowany jest od poniedziałku do soboty o godz. 21.50. Jego średnia oglądalność w okresie od 1 stycznia do 22 maja 2023 roku wyniosła 592 tys. osób, co przełożyło się na 5,52 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Względem analogicznego okresu rok wcześniej magazyn TVP Info stracił 61 tys. widzów. Wówczas oglądało go 653 tys. osób (5,76 proc. udziału).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

TVN24 niemal w tym samym paśmie (codziennie o godz. 22.00) emituje program „Szkło kontaktowe”, który ma podobną formułę do „W tyle wizji”. Audycję w analizowanym okresie oglądało średnio 577 tys. widzów, a jej udział uplasował się na poziomie 5,80 proc.

Rok wcześniej „Szkło kontaktowe” śledziło 643 tys. widzów przy udziale wynoszącym 6,15 proc. Widownia programu spadła o 66 tys. osób.

„W tyle wizji ekstra” hitem

Porównywalną widownię i wyższe rynkowe udziały od „W tyle wizji” notuje dodatkowa część programu nazwana „W tyle wizji ekstra”, którą można oglądać o godz. 22.30. Średnia widownia audycji w analizowanym okresie wyniosła 591 tys. osób, a udział ukształtował się na poziomie 6,62 proc. (przed rokiem było to o 15 tys. widzów mniej).

„Szkło kontaktowe” na czele w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 będący liderem magazyn „Szkło kontaktowe” w okresie od 1 stycznia do 22 maja br. miał 72 tys. widzów (względem analogicznego okresu ub.r. spadek o 21 tys. oglądających).

„W tyle wizji” w tym ujęciu śledziło 53 tys. osób (spadek o 21 tys.), a - „W tyle wizji ekstra” - 57 tys. osób (w dół o 19 tys.).

Wyniki dla grupy 16-59.

„W tyle wizji” to program satyryczny emitowany w TVP Info od kwietnia 2016 roku, który komentuje bieżące wydarzenia z kraju i ze świata z udziałem znanych dziennikarzy i publicystów pod redakcją Marcina Wolskiego.

Z kolei „Szkło kontaktowe” nadawane jest w TVN24 od 2005 roku. Wśród gospodarzy i komentatorów programu aktualnie są m.in.: Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński i Grzegorz Markowski, Katarzyna Kasia, Katarzyna Kwiatkowska, Michał Kempa, Wojciech Fiedorczuk, Tomasz Jachimek i Szymon Jachimek. Twórcą „Szkła kontaktowego” jest Grzegorz Miecugow, który zmarł w 2017 roku po ciężkiej chorobie.

Udział TVN24 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2022 roku wyniósł 5,63 proc., a TVP Info - 5,14 proc.