W wakacje reklamy w TVP tańsze o 20 proc.
W ofercie reklamowej TVP na lipiec i sierpień najdroższe są spoty przed serwisem sportowym i prognozą pogody emitowanymi po głównym wydaniu „Wiadomości”. Ogółem średnia cena reklam spadła o jedną piątą.
W cenniku reklamowym TVP na nadchodzące wakacje najdroższy jest spot przed serwisem sportowym w lipcowe czwartki - kosztuje 38 tys. zł (wszystkie podane kwoty dotyczą reklam 30-sekundowych). Rok wcześniej za taki spot trzeba było zapłacić najwyżej 39,3 tys. zł. Natomiast reklama przed prognozą pogody kosztuje maksymalnie 37,5 tys. zł, czyli 1 tys. zł mniej niż przed rokiem.
Dość drogi dla marketerów w wakacje będzie serial „Miłość nad rozlewiskiem”, którego kolejne odcinki będą pokazywane w TVP 1 w niedziele po 20:00. Za emisję w tym paśmie spotu w lipcu trzeba zapłacić 32,8 tys. zł , a za emisję w sierpniu - 28,3 tys. W czasie ubiegłorocznych wakacji taka reklama kosztowała maksymalnie 24,5 tys. zł. Z kolei za spoty przy serialu „Rodzinka.pl” - nadawanym w TVP 2 w piątki po 20:00 - trzeba zapłacić od 14,7 do 24,3 tys. zł. W ubiegłoroczne wakacje serial nie był jeszcze emitowany.
Natomiast znacznie tańsze niż rok wcześniej są spoty przy Bydgoszcz Hit Festiwalu, który pokazuje w sierpniu TVP 2. W ub.r. za spot przy tych transmisjach trzeba było zapłacić nawet 41,3 tys. zł, natomiast w br. taka reklama kosztuje maksymalnie 27 tys. zł. Cena najdroższego spotu przy transmisji z Festiwalu Kabaretu w Koszalinie wynosi obecnie 28 tys. zł - o 3 tys. zł więcej niż rok wcześniej. Również 28 tys. zł - o 4,2 tys. zł więcej niż przed rokiem - trzeba zapłacić maksymalnie za reklamę przy relacji z Międzynarodowego Festiwalu Piosenki i Kultury Romów.
W cenniku TVP na ubiegłoroczne wakacje zdecydowanie najdroższe były reklamy przy transmisjach decydujących meczów piłkarskich mistrzostw świata. Ceny spotów przy półfinałach, meczu o 3. miejsce i finale wynosiły od 100 do 140 tys. zł. W czasie tegorocznych wakacji jedynym mocnym akcentem piłkarskim w TVP będzie mecz towarzyski Polska-Gruzja, który TVP 1 będzie transmitować w środę 10 sierpnia, a przy którym spoty kosztują od 17,8 do 22,5 tys. zł. TVP 1 pokaże też pięć konkursów Letniego Grand Prix w skokach narciarskich, przy których najdroższe reklamy kosztują 27,4 tys. zł, czyli dokładnie 600 zł mniej niż przed rokiem.
Ogółem ceny reklam w ofercie TVP 1 i TVP 2 na lipiec i sierpień są średnio o 20 proc. niższe niż rok wcześniej. Bukować cennik można od czwartku, natomiast od poniedziałku będzie można bukować pakiety ratingowe. Zlecenia KZP można wysyłać do poniedziałku do 13:00.
Dołącz do dyskusji: W wakacje reklamy w TVP tańsze o 20 proc.