Znana sieć hipermarketów kupuje producenta telewizorów Smart TV
Amerykański gigant handlu detalicznego Walmart kupuje dostawcę sprzętów elektronicznych Vizio. Za przejęcie producenta m.in. telewizorów z systemem operacyjnym SmartCast zapłaci blisko 2,3 mld dolarów.
Dzięki przejęciu firmy, słynne hipermarkety i supermarkety będą stanowić bazę do dystrybucji sprzętów Vizio. Walmart zyska możliwość promocji swoich produktów i dodatkowe źródło przychodów w postaci reklam. Tym samym koncern pójdzie w ślady Google czy Amazona. Systemy operacyjne Android TV i Google TV są instalowane na kolejnych urządzeniach. Można dzięki nim korzystać z ponad 10 tysięcy aplikacji.
Kilka miesięcy temu informowaliśmy, że Amazon planuje uniezależnić się od systemu operacyjnego autorstwa Google. Na nowych przystawkach i odtwarzaczach multimedialnych Fire TV ma pojawić się system pod nazwą Vega. Obecnie są sprzedawane z oprogramowaniem FireOS, opartym na Androidzie. O reklamy dzięki usługom Samsung TV Plus i LG Channels z kanałami FAST zabiegają też producenci telewizorów z Korei Południowej.
18 mln aktywnych użytkowników
Po transakcji ma dojść do szybkiego zacieśnienia współpracy obu firm. - Jest wiele powodów do radości w związku z tym przejęciem. Wierzymy, że zorientowany na klienta system operacyjny Vizio zapewnia doskonałe wrażenia wizualne w atrakcyjnych cenach. Wierzymy również, że przyniesie to wysokie przychody reklamowe. Nasza firma medialna, Walmart Connect, pomaga markom tworzyć bezpośrednie relacje z milionami klientów, którzy robią u nas zakupy każdego tygodnia. Wierzymy, że połączenie tych dwóch biznesów będzie miało wpływ na to, jak na nowo zdefiniujemy skrzyżowanie handlu detalicznego i rozrywki - stwierdził Seth Dallaire, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. przychodów w Walmart US.
Walmart podał, że dzięki urządzeniom Vizio jego system operacyjny SmartCast posiada 18 mln aktywnych kont. To wzrost o około 400 proc. od 2018 roku. Na świecie można znaleźć też 220 mln urządzeń z Android TV lub Google TV. W ciągu roku ich liczba wzrosła o 70 mln. Samsung może pochwalić się ponad 200 mln aktywnych telewizorów Smart (Tizen). Podobnie wyglądała na początku roku liczba użytkowników sprzętów z systemem operacyjnym LG (WebOS).
Android TV/Google TV zapewnia dostęp do największej liczby aplikacji. Często nowe aplikacje są dostępne tylko na urządzeniach z tym systemem. Za pośrednictwem SmartCast można korzystać z aplikacji typu Netflix, YouTube, TikTok, Max, Apple TV+, Hulu czy Disney+
Dołącz do dyskusji: Znana sieć hipermarketów kupuje producenta telewizorów Smart TV