Warner Bros. Discovery zwolni tysiąc osób
Koncern Warner Bros. Discovery przymierza się do redukcji zatrudnienia. Z nieoficjalnych informacji Reutersa wynika, że po fuzji WarnerMedia z Discovery pracę stracić ma prawie co trzecia osoba zajmująca się sprzedażą reklam w firmie.
Nie wiadomo czy i w jakim zakresie zwolnienia obejmą Grupę TVN. Jej przedstawiciele nie komentują informacji docierających zza oceanu. We wtorek Warner Bros. Discovery zaczął amerykańskim pracownikom proponować dobrowolne odejście z firmy. W globalnym zespole koncernu za sprzedaż reklam odpowiada trzy tysiące osób. Redukcja ma dotyczyć 30 proc. z nich, czyli niespełna tysiąca. Około połowa zespołu sprzedaży pracuje w Stanach Zjednoczonych.
Zwolnienia mają przybliżyć Warner Bros. Discovery do osiągnięcia celu 3 mld dol. oszczędności po połączeniu firm. Fuzja dwóch koncernów pozwoli im skuteczniej rywalizować na rynku serwisów streamingowych z m.in. Netfliksem czy Disney+. Planowana jest integracja platform HBO Max z Discovery+.
Fuzja WarnerMedia z Discovery
W kwietniu br. koncerny Discovery, Inc. oraz AT&T Inc. ogłosiły finalizację transakcji, w wyniku której doszło do połączenia WarnerMedia i Discovery. Efektem fuzji jest powstanie wiodącego podmiotu pod nazwą Warner Bros. Discovery. Kieruje nim David Zaslav, dotychczasowy szef Discovery. Łącznie akcjonariusze AT&T otrzymali 71 proc. akcji połączonego podmiotu. Pozostała część udziałów nowej spółki należy do dotychczasowych akcjonariuszy Discovery.
Kilka tygodni później Katarzyna Kieli objęła stanowisko prezesa oraz dyrektora zarządzającego Warner Bros. Discovery w Polsce oraz dyrektora zarządzającego TVN. Raportuje do Gerharda Zeilera, prezesa międzynarodowego WarnerBros.Discovery, odpowiedzialnego za działalność firmy w ponad 200 krajach i terytoriach. Austriak wcześniej pełnił taką samą funkcję w WarnerMedia. Zeiler w maju odwiedził grupę TVN i przyglądał się polskim aktywom koncernu.
W zeszłym tygodniu informowaliśmy, że z Grupy TVN po blisko 25 latach odchodzi dyrektor programowy i członek zarządu Edward Miszczak. Firma tworzy nową zintegrowaną strukturę w Polsce, która ma odpowiadać za programming.
Szefowa TVN w e-mailu do pracowników zdradziła, że dział programmingu docelowo „będzie odpowiedzialny za wszystkie kanały FTA (darmowe, obecne w telewizji naziemnej - przyp.) i płatne działające na polskim rynku, polską produkcję programową obu grup i - co dla nas wszystkich jest niezwykle ekscytujące - za wypracowanie strategii wykorzystania przeogromnej biblioteki TVN, Discovery i Warner Media na naszych antenach!”.
Dołącz do dyskusji: Warner Bros. Discovery zwolni tysiąc osób
zacznie się łączenie działów, spółeczek czy nawet siedzib, optymistycznie to 1/3 powinna być od dawna spakowana