SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wavemaker bez kilku klientów ograniczył stratę. Ubyło 15 pracowników

Agencja mediowa Wavemaker (należy do koncernu WPP) z powodu straty części klientów w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 9,2 proc. do 602 mln zł, a jej strata netto zmniejszyła się z 6,76 do 2,2 mln zł.

Przychody Wavemkera z usług reklamowych zmalały z 653,41 do 589,47 mln zł, a te z pozostałych usług wzrosły z 9,36 do 12,56 mln zł. Agencja przyznaje w sprawozdaniu, że spadek jej wpływów i strata wynikają z „utraty obsługi klientów: Henkel, Karcher, Empik oraz niestabilnością ekonomiczną wynikająca z wojny w Ukrainie, problemami z ciągłością łańcuchów dostaw oraz presji inflacyjnej, co przekładało się na wydatki klientów”.

Jej głównymi klientami pozostawały Biedronka, USP Zdrowie, IKEA Polska, Netflix i Huawei, a w ub.r. pozyskała kilku nowych: TUZ Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, Nationale-Nederlanden, Gorenje, Bzen i Honor.

Agencja wypracowała 594,41 mln zł wpływów z kraju i 68,36 mln zł z zagranicy, wobec odpowiednio 544,27 i 57,76 mln zł rok wcześniej. Zaznaczyła, że rozszerzyła współpracę o usługi takie jak addressable TV, marketing automation i data science. - Kontynuowany był też model profit – sharing od udziałowca GroupM, który świadczy usługi w zakresie organizacji internetowych kampanii reklamowych oraz zakupu kampanii radiowych, kinowych i outdoorowych - zaznaczono.

Przychody w ramach koncernu WPP wzrosły z 23,56 do 36,23 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się m.in. 13,48 mln zł od Wavemaker Global i 10,17 mln zł od polskiej spółki GroupM.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na działalność operacyjną Wavemakera w ub.r. przeznaczono 605,55 mln zł, o 9,6 proc. mniej niż przed rokiem. Koszty usług obcych, czyli głównie zakupu powierzchni reklamowych na potrzeby kampanii klientów, zmalały z 640,95 do 578 mln zł.

Zmniejszyły się też wydatki na wynagrodzenia (z 21,79 do 21,02 mln zł) oraz ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze (z 5,1 do 4,6 mln zł). Liczba pracowników agencji zmalała w ub.r. o 15 do 144, w sprawozdaniu zaznaczono, że „zarząd w ramach realizowanej strategii niezmiennie dąży do dalszej optymalizacji i racjonalizacji zatrudnienia”.

Na rentowność spółki pozytywnie wpłynął wzrost pozostałych kosztów operacyjnych z 629,9 tys. do 2,77 mln zł, a negatywnie - wzrost kosztów finansowych z 443,7 tys. do 1,78 mln zł.

Strata operacyjna Wavemakera zmniejszyła się z 6,68 do 1,01 mln zł, a strata netto - z 6,76 do 2,2 mln zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Dołącz do dyskusji: Wavemaker bez kilku klientów ograniczył stratę. Ubyło 15 pracowników

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Oj
Kciuk w górę!
odpowiedź
User
ziom
Essence na minusie, Wavemaker na minusie. Biznes agencyjny się kończy.
odpowiedź