Wavemaker przejmuje globalną obsługę mediową Danone
Dom mediowy Wavemaker przejmuje planowanie i zakup mediów dla potentata branży spożywczej, koncernu Danone.
Wavemaker (WPP) został wybrany do współpracy w wyniku globalnego przeglądu ofert. Agencja już wcześniej zajmowała się obsługą budżetu mediowego Danone na niektórych kluczowych rynkach, w tym w USA i Europie.
Danone ponownie chce inwestować w marketing
Danone, który w latach 2017-2021 ograniczył aż o jedną piątą wydatki mediowe, obecnie chce wzmocnić swoją aktywność reklamową. W tym celu planuje wydać na ten cel około 300 milionów euro.
Management koncernu w ostatniej prezentacji dla inwestorów, cytowanej przez portal Campaign UK, przyznał, że ścięcie wydatków na reklamę miało negatywny wpływ na udziały w kluczowych rynkach, takich jak rodzima Francja czy Wielka Brytania. Antoine de Saint-Affrique, szef Danone od września 2021 roku, stwierdził, że marki Danone były "strukturalnie niedoinwestowane".
W prezentacji dla inwestorów w marcu, francuska firma przekazała analitykom, że działa w "zdrowych, zgodnych z trendami i rosnących kategoriach", a mimo to "od okresu przed pandemią osiąga gorsze wyniki w swoich kategoriach niż konkurenci".
Danone ma globalnie w swoim portfolio takie marki jak Alpro, Actimel, Evian i Volvic. W Polsce należą do niego Żywiec Zdrój, Activia, Danio, Danonki, Fantasia, Gratka, Bebiko 2, Bebilon 2, Bobovita.
Dołącz do dyskusji: Wavemaker przejmuje globalną obsługę mediową Danone