Wciąż duży wzrost na chińskim rynku reklamy online
W Chinach firmy przeznaczają najwyżej 5 procent swoich budżetów reklamowych na internet. To mniej niż połowa z tego co reklamodawcy wydają na reklamę online w USA.
Jednocześnie chiński rynek internetowej reklamy rozwija się w szybkim tempie. W III kwartale bieżącego roku wydatki na reklamę online zwiększyły się tam o 42 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, do poziomu 3,72 miliarda juanów (541 milionów amerykańskich dolarów) - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen.
Wydatki te rosły ponad dwukrotnie szybciej w porównaniu z reklamą w telewizji, prasie codziennej i czasopismach.
Tymczasem według ostatniej prognozy analityków eMarketera, wydatki na reklamę online w Chinach w całym bieżącym roku wyniosą 9,66 miliarda juanów (1,4 mld USD) i będą wyższe w porównaniu z rokiem 2007 o 37 procent.
Z kolei agencja medialna GroupM oszacowała w październiku, że wydatki te sięgną poziomu 2,3 miliarda dolarów i będą o prawie 2/3 większe niż rok wcześniej. Z kolei na rok 2009 agencja zakłada, że reklamodawcy przeznaczą na internetową reklamę w Chinach 3,2 miliarda dolarów.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Wciąż duży wzrost na chińskim rynku reklamy online