Sprzedaż wearables w górę. Apple przed Samsungiem i Xiaomi
W III kwartale 2021 r. na świecie sprzedano 138,4 mln urządzeń wearables. Rynek napędzają przede wszystkim hearables, czyli urządzenia noszone w uszach i na uszach - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w III kwartale 2021 r. zwiększyła się o 9,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2020 (125,9 mln), do poziomu 138,4 mln sztuk.
Sprzedaż hearables zwiększyła się o 26,5 proc. i stanowiły one 64,7 proc. wszystkich sprzedanych wearables. Za 34,7 proc. całego rynku odpowiadały urządzenia noszone na nadgarstku - smartwatche i opaski fitness.
Analitycy IDC podkreślają, że w przypadku tej drugiej kategorii nie udało się uniknąć typowych dla pandemii koronawirusa problemów z dostawami komponentów. Ponadto nastąpiła tutaj zmiana wśród producentów: Xiaomi zostało w poprzednim kwartale zdetronizowane przez Apple i Huawei.
Apple przed Samsungiem i Xiaomi
Biorąc pod uwagę cały rynek wearables, zdecydowanie najwięcej urządzeń sprzedało w III kwartale Apple - 39,8 mln sztuk, co jednak stanowi spadek o 3,6 proc. rok do roku. Przełożyło się to na 28,8 proc. udziału w rynku (-4 pkt. proc.).
Za koncernem z Cupertino znalazły się firmy Samsung i Xiaomi, które sprzedały po 12,7 mln swoich wearables. O ile jednak Samsung zanotował wzrost o 13,8 proc., o tyle Xiaomi odnotowało spadek o 23,8 proc.
W TOP 5 znalazły się ponadto firmy Huawei i Imagine Marketing z Indii, stojąca za marką BoAt.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż wearables w górę. Apple przed Samsungiem i Xiaomi