WhatsApp ma 2 miliardy użytkowników. Wzrost o pół miliarda w ciągu dwóch lat
Komunikator WhatsApp poinformował że liczba jego użytkowników przekroczyła globalnie 2 miliardy. Wśród platform społecznościowych większą liczbę notuje jedynie Facebook, który jest właścicielem WhatsAppa. W ciągu ostatnich dwóch latach grupa odbiorców komunikatora wzrosła o 500 milionów.
WhatsApp to komunikator wprowadzony na rynek 11 lat temu, służy do kontaktów pomiędzy użytkownikami za pośrednictwem telefonów komórkowych. W 2014 r. WhatsApp został kupiony przez Facebook za kwotę 19 mld dol.
2 miliardy użytkowników
Teraz WhatsApp poinformował że liczba użytkowników tej platformy przekroczyła globalnie 2 mld. Podany wynik oznacza, że od początku 2018 r. grupa odbiorców aplikacji zwiększyła się o 500 mln, bowiem wówczas liczbę użytkowników oceniano na 1,5 mld.
Przekraczając wspomniany próg WhatsApp stał się drugą pod względem liczby użytkowników platformą społecznościową. Wyprzedza go jedynie Facebook, z którego głównej aplikacji korzysta obecnie 2,5 mld internautów. WhatsApp w 2019 r. był też na 3. miejscu wśród najczęściej ściąganych aplikacji.
WhatsApp bez reklam i z własnymi płatnościami
Rosnąca popularność WhatsAppa towarzyszy zmianom dokonywanym konsekwentnie na tej platformie, wśród nich jest m.in. poszukiwanie nowych sposobów na monetyzację aplikacji.
Kilka miesięcy temu pojawiły się informacje o tym że WhatsApp zamierza wprowadzić reklamy. Niedawno jednak zrezygnowano z tych planów obawiając się nieprzychylnych reakcji użytkowników.
Od pewnego czasu WhatsApp testuje też własną platformę płatności internetowych o nazwie WhatsApp Pay. Na początku lutego br. zapowiedziano, że w połowie 2020 r. system ten zostanie udostępniony użytkownikom w wybranych krajach.
W IV kwartale 2019 r. Facebook osiągnął wzrost przychodów o 25 proc. do 21,08 mld dolarów oraz zysku netto z 6,88 do 7,35 mld dolarów. W skali miesiąca ze wszystkich platform koncernu korzysta 2,89 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,5 mld.
Dołącz do dyskusji: WhatsApp ma 2 miliardy użytkowników. Wzrost o pół miliarda w ciągu dwóch lat