Whitepress po przejęciu przez RTB House urosła o dwie trzecie
W ub.r. agencja content marketingowa Whitepress, przejęta półtora roku temu przez RTB House, zwiększyła przychody o 68 proc. do 48,71 mln zł, utrzymując zysk netto powyżej 4 mln zł.
Na zeszłoroczne przychody Whitepress złożyło się 46,2 mln zł od klientów w kraju i 2,5 mln zł z zagranicy. W sprawozdaniu agencja podkreśliła, że w ub.r. zwiększyła się liczba jej klientów zarówno wśród reklamodawców, jak i wydawców internetowych.
Wyliczyła, że kontynuowała ekspansję w Europie Zachodniej i Środkowo-Wschodniej, a także zaczęła działalność w Turcji.
Na początku ub.r. 100 proc. jej udziałów kupiła RTB House, przejęła je od Grupy Netsprint (miała 70 proc. udziałów), Pawła Strykowskiego (18 proc.) i Tomasza Kwaśnego (12 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Whitepress poniosła w ub.r. 43,61 mln zł kosztów operacyjnych, o 78,6 proc. więcej niż w 2020 roku. Stanowiące zdecydowaną większość nakłady na usługi obce wzrosły z 18,92 do 33,34 mln zł.
Natomiast koszty wynagrodzeń poszły w górę z 4,82 do 8,72 mln zł, ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 236,8 do 569,8 tys. zł, amortyzacji - z 322,4 do 520,4 tys. zł, a zużycia materiałów i energii - z 82,8 do 301,2 tys. zł. W agencji pracowało średnio 35 osób.
Agencja nieznacznie poprawiła zyskowność: na poziomie sprzedażowym z 4,65 do 5,1 mln zł, na operacyjnym - z 5,01 do 5,21 mln zł, a na poziomie netto - z 4,21 do 4,39 mln zł. Cały zysk netto przekazano na kapitał zapasowy.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: Whitepress po przejęciu przez RTB House urosła o dwie trzecie