Dwie nowe usługi dla klientów Vectry: Wi-Fi Calling i VoLTE
Vectra uruchomiła dla swoich abonentów dwie nowe usługi: VoLTE oraz Wi-Fi Calling. Umożliwiają wykonywanie w wysokiej połączeń i wysyłanie esemesów z miejsc, gdzie sieć komórkowa jest trudno dostępna.
Wi-Fi Calling umożliwia klientom Vectry dzwonienie, wysyłanie SMS-ów i MMS-ów z miejsc, w których zasięg sieci komórkowej jest ograniczony. Jak podkreśla operator: możliwe jest to w każdym miejscu na świecie, gdzie aktualnie przebywa użytkownik. Aby zacząć korzystać z usługi należy włączyć funkcję „Połączenia przez Wi-Fi" (w systemie Android) lub „Rozmowy przez Wi-Fi" (iOS) w telefonie. Po włączeniu do korzystania z usług telefonii komórkowej wystarczy połączenie ze stabilnie działającą siecią Wi-Fi.
Jak działa VoLTE
Z kolei usługa VoLTE (ang. Voice over LTE), to technologia umożliwiająca realizację połączeń głosowych w sieci 4G/LTE (technologia LTE dotyczyła głównie transmisji danych). VoLTE nie ogranicza użytkowników do realizowania połączeń wyłącznie za pośrednictwem sieci 3G i 2G, wystarczy być w zasięgu LTE. W celu uruchomienia VoLTE należy włączyć funkcję „Rozmowy VoLTE" (w systemie Android) w telefonie, natomiast w systemie iOS wejść w opcje danych komórkowych (sekcja „Głos i dane”) i zaznaczyć LTE, VoLTE włączone (na starszych modelach) lub Wybierz LTE (na nowszych modelach).
Żeby korzystać z nowych usług, nie trzeba instalować żadnych dodatkowych aplikacji - wystarczy samodzielnie aktywować daną usługę w telefonie. Uruchomienie nowych funkcjonalności nie wymaga zawarcia nowej czy kolejnej umowy z firmą Vectra i nie pociąga za sobą dodatkowych kosztów.
Vectra podaje, że ma 1,7 mln klientów, a ze swoją siecią dociera do 4,5 mln gospodarstw domowych. W 2019 r. operator osiagnął wzrost skonsolidowanych przychodów o 8,3 proc. do 833,64 mln zł i spadek zysku netto z 64,42 do 29,8 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Dwie nowe usługi dla klientów Vectry: Wi-Fi Calling i VoLTE